handdator

Visa fullständig version : Öppna bankkonto utan ID


Gabber
2005-02-03, 08:22
Tja,

Ni som läst eller läser Da Vinci koden kan i ett kapitel läsa om Schweizbankkonto. Den delen där det beskrivs att man kan öppna ett konto utan att identifiera sig, att man får en nyckel som hänger ihop med en kod osv. inte ens personalen vet vad du har i facket och de kan inte heller öppna.

Sådant är ju intressant men tyvärr fejk, jag undrar bara hur folk som drar iväg med miljoner som de lurar till sig bär sig åt.

Att överföra miljoner från säg t.ex. jobbet är inga problem till ditt konto men hur du dum får man vara.

jag har alltid sedan jag föddes varit intresserad av den mörka sidan och det är ibland så intressant att läsa hur de fifflar och kommer undan, de borde skjutas men det är deras sätt som fångar mitt intresse.

att en person som bokför, betalar m.m. på ett företag kan flytta pengar är inga problem, problemet är hur man tar ut pengarna på de få dagar som det tar innan det märks och sedan drar ut ur landet?

tänkte om vi kunde snacka om det här annars kan tråden tas bort. jag tror många är intresserade som mig men som aldrig kommer göra det. och kom inte och säg att tråden passar på flashback för det gör den inte. min avsikt är inte att lära mig knepet och göra det sedan. det är ett intressant ämne.

Nitrometan
2005-02-03, 08:29
Eftersom boken suger och han har fel i nästan all fakta i den - varför skulle just det vara rätt?
Schweiziska banker har börjat lämna ut identiteten på sina kunder när polisen frågar efter dem. Joachim Posener har t.ex. inte sina pengar i Schweiz.

Det finns andra länder (bl.a. Lichtenstein) som inte lämnar ut identiteter eller kontouppgifter. Men de blir färre och färre.

z_bumbi
2005-02-03, 08:39
Köp en regering någonstans i något U-land, det är billigare och så länge det inte blir revolution mycket säkrare.
Har du mycket pengar så köp flera länder för att sprida riskerna, är du riktigt inne på det mörka så köp två grannländer och starta ett krig..

Gabber
2005-02-03, 08:44
Eftersom boken suger och han har fel i nästan all fakta i den - varför skulle just det vara rätt?
Schweiziska banker har börjat lämna ut identiteten på sina kunder när polisen frågar efter dem. Joachim Posener har t.ex. inte sina pengar i Schweiz.

Det finns andra länder (bl.a. Lichtenstein) som inte lämnar ut identiteter eller kontouppgifter. Men de blir färre och färre.

jag har inte sagt att det är rätt men det är intressant om det nu skulle finnas. vad tror ni om att flytta pengarna till någon f.d Sovjetstat typ Armenien där bankvärlden är på topp men korrupta. om man känner folk på banken???

Prankie
2005-02-03, 08:45
Alla banker kräver inte identitet. Det finns fåtal i världen (Thailand är en av de) som fortfarande erbjuder total anonymitet mot en summa pengar. Pengar går fortfarande att spåra men har ingen som helst koppling med dig. Och sist jag kollade var det 10 000 euro per månad för gränsen innan banken kräver ID handlingar från kontokort från utland.

Gabber
2005-02-03, 08:50
Eftersom boken suger och han har fel i nästan all fakta i den - varför skulle just det vara rätt?
Schweiziska banker har börjat lämna ut identiteten på sina kunder när polisen frågar efter dem. Joachim Posener har t.ex. inte sina pengar i Schweiz.

Det finns andra länder (bl.a. Lichtenstein) som inte lämnar ut identiteter eller kontouppgifter. Men de blir färre och färre.

jag har inte sagt att det är rätt men det är intressant om det nu skulle finnas. vad tror ni om att flytta pengarna till någon f.d Sovjetstat typ Armenien där bankvärlden är på topp men korrupta. om man känner folk på banken???