handdator

Visa fullständig version : Träning för mig


Patrik
2005-02-02, 23:15
köpte en motionscykel för 1799 kr på stadium! Jag är helt enkelt för lat för att sätta på mig kläder och gå ut och gå 7 km varje morgon. Bättre att bara gå upp, slå på tv:n, datorn, spela några schyssta låtar och sätta igång och trampa.

Iofs är cykling otroligt tråkigt, gillar att gå ut och gå men inte på morgonen och speciellt inte på vintern!

Mitt schema när jag inte jobbar...

Brukar cykla ca 30 min innan frukosten (runt 10), vilket är ca 400 kalorier.
Brukar ta 1dl havegrynsgröt.

vid 12-snåret går jag till gymmet och pumpar lite och avslutar en kvart på cyklen. Kommer hem och brukar blanda en tonfiskburk (160gram) med en makrill-burk.

runt 16:00 blir det oftast frukter och grönsaker tillsammans med nån macka.

sen (ca 17:30-18:00) blir det att cykla igen, 30 min. Efter det brukar jag laga rätt bra mat, oftast kycklingfilé, ris, och sallad.

Sen vid 9-tiden när det börjar bli bra på tv och suget efter nåt smaskigt kommer så tar jag mig lite sallad och ett par ägg.

Vad tycker ni, duger det? Mitt mål är att tappa fettet och bli starkare. :whipped:

Jay-Z
2005-02-02, 23:19
Spontant verkar du äta som om du skulle väga 60 kilo och inte röra på dig. Nu cyklar du faktiskt en hel massa samt frekventerar en styrketräningslokal så jag tror du skulle kunna äta mer om du nu ville det. Samtidigt som du går ned i vikt.
Frukosten såg lite snålt tilltagen ut. 1 dl havregryn, med vad?

Mental
2005-02-02, 23:23
dagisbarn äter mer än vad du gör :)

Frazze
2005-02-02, 23:26
köpte en motionscykel för 1799 kr på stadium! Jag är helt enkelt för lat för att sätta på mig kläder och gå ut och gå 7 km varje morgon. Bättre att bara gå upp, slå på tv:n, datorn, spela några schyssta låtar och sätta igång och trampa.

Iofs är cykling otroligt tråkigt, gillar att gå ut och gå men inte på morgonen och speciellt inte på vintern!

Mitt schema när jag inte jobbar...

Brukar cykla ca 30 min innan frukosten (runt 10), vilket är ca 400 kalorier.
Brukar ta 1dl havegrynsgröt.

vid 12-snåret går jag till gymmet och pumpar lite och avslutar en kvart på cyklen. Kommer hem och brukar blanda en tonfiskburk (160gram) med en makrill-burk.

runt 16:00 blir det oftast frukter och grönsaker tillsammans med nån macka.

sen (ca 17:30-18:00) blir det att cykla igen, 30 min. Efter det brukar jag laga rätt bra mat, oftast kycklingfilé, ris, och sallad.

Sen vid 9-tiden när det börjar bli bra på tv och suget efter nåt smaskigt kommer så tar jag mig lite sallad och ett par ägg.

Vad tycker ni, duger det? Mitt mål är att tappa fettet och bli starkare. :whipped:
1. 400kcal på en halvtimme på en motionscykel? Nejnejnej. Räkna hälften, om du cyklar intensivt.
2. En dl färdig gröt eller en dl havregryn?
3 Inga kolhydrater efter passet och bara långsamt protein, dessutom en massa (om än bra) fett?
4 Om vi ponerar, bara för sakens skull, att den är en dl havregryn du menar, och vi säger tre mackor med smör, ost och skinka, en banan, en mandarin och ett äpple, en portion ris(150g kokt vikt), 120g kyckling, 200gram sallad+200gram sallad till och två ägg. Då kommmer vi upp i den inte alltför respektabla energimängden 1700kcal. Knappt. Väldigt grovt räknat. 50g fett, 150g kolhydrater och 130g protein. Det duger inte. Mer mat. Den mat du äter är bra, men du är för lite och för sällan.

Nu vet jag iof inte hur högt uppsatta mål du har, och det spelar givetvis in, men rent generellt ser det itne så bra ut.

Patrik
2005-02-03, 11:42
Ptja, vill ju gå ner i vikt så det är väl bra att jämföra mig med dagisbarn ;)

1. 300 Kalorier blir det ca på en halvtimme
2. 1 DL okokt havrygryn, med mjölk o äppelmos. Men oftast 2 DL...
3. Kolhydrater försöker jag minska på men visst käkar man ett par gånger i veckan pasta o köttfärsås.

4. Sällan, äter ju 5 ggr per dag :), frukost (10), efter gym(1), eftermiddag(4), vid kvällen (6)sen runt 9.
Men visst, kanske mängden som inte är så speciellt bra.

*2 DL till frukost,
*sen tonfisk med markrill / eller pasta med köttfärsås efter gymmet.
*Sen vad man ska äta vid 4-tiden är svår, man vill ju inte bli allt för mätt när *man äter vid 6 som är helig, då man gör bra mat :).
*Sen vid 9 så blir det 2-3 ägg, sallad och nån macka.

Sen undrar jag, cykling jämfört med prommenad. Vad är bäst? Jag skulle gissa på prommenad vid rask takt men hur länge ska man hålla på trampa om man vill komma upp i 7 km (1timme) prommenad?

Frazze
2005-02-03, 13:06
1. Enligt vad/vem?
3. Kolhydrater just efter ditt styrketräningspass menade jag, försök att undvika att bara käka proten och fett efter ett träningspass, du behöver kolhydrater.
4. räknade bara på den mat du själv uppgett, och kom fram till de energivärdena. Hum, och ja, det var ju ändå fem mål, det har du rätt i, my bad.


hur intensivt cyklar du?