handdator

Visa fullständig version : vikter man kan spänna fast?


ConFi
2005-02-02, 20:56
Hallå, någon här som har koll på var man kan skaffa vikter man kan spänna fast på exempelvis underarmarna, benen osv. sådana som man kan gå omkring med nästan jämt.

Fatalist
2005-02-02, 22:56
Viktmanschetter? Finns på de flesta sportbutiker...


Tror inte det är helt nyttigt att använde dem jämt dock, tror snarare det sliter. Någon?

TTT
2005-02-02, 23:01
De används ofta i sammanhang med spänst-träning om jag inte har fel?
Känns ganska överflödigt.

Jax
2005-02-02, 23:04
Använd ryggsäck för extra vikter

AnimalGen
2005-02-03, 10:15
Använd ryggsäck istället.
Jag måste gå cirka 250m upp för en ganska brant backe med min väska när jag ska till skolan, den innehåller böcker, träningskläder, fylld vattenflaska, mat mm, fan vad mina vader har växt av det.

ConFi
2005-02-04, 19:37
Tack för alla snabba svar, vikter i ryggsäck låter inte helt fel :D och ja jag vill förbättra spänsten och styrkan, till breakdance och skateboard.

z_bumbi
2005-02-04, 19:42
Tack för alla snabba svar, vikter i ryggsäck låter inte helt fel :D och ja jag vill förbättra spänsten och styrkan, till breakdance och skateboard.

Då skulle jag först satsa på tung styrketräning, att börja hoppa med vikter sliter en del på kroppen så det krävs att den är redo för det när man börjar.

ConFi
2005-02-06, 18:58
mm, det låter mycket sant. Ingenting kommer utan hård träning. (nästan) ;)

tristan
2005-02-06, 19:47
Jag tror att det kan vara ganska optimalt att försöka öka belastningen som muskeln utsätts för hela tiden, alltså en slag konstant belastning. Detta måste ju kroppen svara på på sikt. Jag menar man har ju en grundmuskulatur som är byggd av belastningen på kroppen från dess egen vikt (hoppas ni förstod) Så om man ökar den vikten så måste ju kroppen kompensera. Säg att ni blir av med ett ben och måste hoppa på ett ben hela tiden. Detta skulle nog innebära att detta ben stärktes så mycket som behövdes för att det skulle orka med vardagens mödor. När det väl hade anpassat sig så hade man fått hänga på vikter på kroppen för att belasta den ytterligare och den skulle bli tvungen att återigen anpassa sig till vardagen.

Det har gjorts några sådana här tester på djur (av vad jag har förstått) där ngt ben har gått om intet och så har dem mätt muskeltillväxten i det kvarvarande benet. Jag kan dock inte säga ngt mer om det nu på rak arm men benet hade vuxit iaf och det låtetr väl inte så konstigt?

Så belasta er nu och bli störst, bäst och sådant (vackrast blir ni aldrig för det är jag)

grisbil3n
2005-02-08, 17:27
Skulle gärna ha ett par rediga runt handlederna när ja kör sip-ups, det känns lite slitigt att hålla viktjäveln ovanför huvudet ibland.