handdator

Visa fullständig version : Bänk-rekord!


Doctor Snuggles
2005-02-02, 20:41
Här är lite intressant info och bänkhistorik:

http://www.americanpowerliftevolution.net/benchcapsule.html
http://www.voimaharjoittelu.net/article.php/language/en/aName/men8217s-600-pound-2722-kilogram-unequipped-bench-press-hall-of-fame

Ett lyft som står ut är Vitaliy Ponomarenkos som är 300 kg vid 100 kg:s kroppsvikt. 3 ggr kroppsvikten! Utan skjorta? :bow:

FinnPower
2005-02-02, 21:01
Ett lyft som står ut är Vitaliy Ponomarenkos som är 300 kg vid 100 kg:s kroppsvikt. 3 ggr kroppsvikten! Utan skjorta? :bow:

Det kan aldrig stämma att han gjorde 300 utan skjorta. Han gjorde 285, bommade både 290 och 300 på bänk-VM -03 iförd en bänkskjorta. Efter det har han börja lyfta i WPC/WPO men han verkar använda samma skjorta även där. Skillnaden är att de inte har tester i de förbunden...

RobbeliRobban
2005-02-02, 21:04
2003: Scot Mendelson did 713 (NO SHIRT)

320 kg eller något sådant? *flex* :hbang: :hbang:

är det sant?

Nitrometan
2005-02-02, 21:08
324kg. Utan dopingkontrol...

FinnPower här på brädan har ju bänkpressvärldsrekordet i det enda förbund som räknas, IPF, 322,5 kg. :bow:

Hoppas att jag får se en attack mot rekordet på lördag... :bpump:

Doctor Snuggles
2005-02-02, 21:13
Det kan aldrig stämma att han gjorde 300 utan skjorta. Han gjorde 285, bommade både 290 och 300 på bänk-VM -03 iförd en bänkskjorta. Efter det har han börja lyfta i WPC/WPO men han verkar använda samma skjorta även där. Skillnaden är att de inte har tester i de förbunden...

Ok, men isf har sidan felaktig info. I vilket fall så är det ett jähfla bra lyft vid den kroppsvikten. Lyfter James Henderson fortfarande förresten? Och isf, fortfarande utan skjorta?

FinnPower
2005-02-02, 21:16
FinnPower här på brädan har ju bänkpressvärldsrekordet i det enda förbund som räknas, IPF, 322,5 kg. :bow:

Hoppas att jag får se en attack mot rekordet på lördag... :bpump:

Jag är rädd för att Niels sätter en vansinnig ingång och att jag får jaga honom... Om han får ett godkänt lyft sen är ju en annan sak. Han har en förmåga att välja (alltför) tuffa ingångsvikter.

Men ett rekordförsök är inte omöjligt om allt känns bra och det är ordentligt fäste i golvet (jag behöver ha det). Det kommer att finnas internationella domare på plats samt dopingpatrull.
Men det kan lika snabbt bli Niels som står för rekordattacken på lördag. Den som är på plats får se.....

FinnPower
2005-02-02, 21:18
Ok, men isf har sidan felaktig info. I vilket fall så är det ett jähfla bra lyft vid den kroppsvikten. Lyfter James Henderson fortfarande förresten? Och isf, fortfarande utan skjorta?
Ponomarenko är grym, det kan man inte ta ifrån honom!

Henderson är inte längre aktiv inom tävlandet men han lär ska åka runt i USA och predika samt göra uppvisninglyft på vikter nära 300 kg vad jag har hört. Troligtvis utan skjorta.... :cool:

Doctor Snuggles
2005-02-02, 21:20
Tycker personligen att oldtimers lyften är kanske mest imponerande. Ta Pat Casey t.ex. Han tränade själv, utan spotters, med väldigt spartansk utrustning. Han gjorde sneda hantelpressar med 220 lbs (vet inte hur många reps). Men vad som är kanske mest imponerande, är att han plockade själv ner dem från racket, gick till bänken, satte sig och lyfte upp dem i läge och började pressa.

:hbang:

Nitrometan
2005-02-02, 21:22
Jo, jag vet hur Niels brukar lyfta. *flex*
Ska bli spännande hursomhelst.

Lycka till!!

Doctor Snuggles
2005-02-02, 21:24
Jo, jag vet hur Niels brukar lyfta. *flex*
Ska bli spännande hursomhelst.

Lycka till!!

Vilken tävling är det (jag har stenkoll, jag vet)?
Ivf lycka till, Finnpower :D

FinnPower
2005-02-02, 21:40
Jag svarade i den ursprungliga tråden om den här tävlingen:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=35934

Vill inte kapa den här tråden mer än vad vi redan gjort... Förlåt!

FinnPower
2005-02-02, 21:50
Tillbaka till Ponomarenko:
Jag såg honom lyfta i Helsingfors i en WPC/WPO-tävling. Han gjorde 310, 320 och bommade på 325. Det var i november ifjol.

Hyfsad bröstkorg!

the_PL_man
2005-02-03, 07:41
....honom på Arnold Classic 2004, och där höll han på att hamna i slagsmål med domarna(tror det var över hurvida hans bänktröja täckte armbågarna).
Bänkade runt 300 med tröja.

Tävlingen till helgen är den kombinerade Flugeby & BSM tävlingen. Mer info finns här:
http://home.bip.net/nassjoamk

/the_PL_man