handdator

Visa fullständig version : mega mass 4000


victor_n
2005-02-02, 19:13
fråga om mega mass 4000! tror det är en wieder (stavning) produkt!

fick höra av en kille på mitt gym ida att jag borde testa det eftersom jag har så svårt att gå upp i vikt trots en massa mat. kör just nu på star nutrisions gainers pro! vore kul om nån testat det å va ni tycker om det! bara kört på det i 3dar!

z_bumbi
2005-02-02, 19:16
fråga om mega mass 4000! tror det är en wieder (stavning) produkt!

fick höra av en kille på mitt gym ida att jag borde testa det eftersom jag har så svårt att gå upp i vikt trots en massa mat. kör just nu på star nutrisions gainers pro! vore kul om nån testat det å va ni tycker om det! bara kört på det i 3dar!

Ingen större skillnad mellan de två produkterna vad jag vet? Protein och kolhydrathalten varierar något.

Äter du den i samband med träningen så blir det alltså ingen skillnad, äter du den som mellanmål så tänk om.

turbocalle
2005-02-02, 21:01
Mitt val senast stod mellan dessa två.. Frågade här på kolozzeum och fick till slut svaret att i mega mass 4000 innehåller det mycket rent skit protein.. (minns inte namnet för det men var i alla fall slaktavfall) Därför valde jag gainer pro..

MvH Carl

TPS
2005-02-02, 21:14
Mina kompisar, som använder Mega Mass 4000, har inte märkt någon större skillnad sedan de började köra på det. Så dem ser det inte som ett "bra" tillskott.

victor_n
2005-02-02, 21:22
tack för alla svar!
ok.. jo jag tror jag kör på me gainers pro.. prisvärt å enligt rykte väldigt bra :)

victor_n
2005-02-02, 21:24
Ingen större skillnad mellan de två produkterna vad jag vet? Protein och kolhydrathalten varierar något.

Äter du den i samband med träningen så blir det alltså ingen skillnad, äter du den som mellanmål så tänk om.


hur menar du!? antingen jag som e trött lr bara seg.. om jag fatta dig rätt så ska jag inte hinka i mig det efter träning utan som mellis?! :confused:

Frazze
2005-02-02, 22:26
hur menar du!? antingen jag som e trött lr bara seg.. om jag fatta dig rätt så ska jag inte hinka i mig det efter träning utan som mellis?! :confused:
tvärtom :)

victor_n
2005-02-02, 22:28
tvärtom :)

hehe ok tack=) så då kör jag på som vanligt :thumbup:

lauria
2005-02-02, 22:32
Är det inte i Mega Mass som det är kolage protein?

TTT
2005-02-02, 22:37
Är det inte i Mega Mass som det är kolage protein?

stämmer.

lauria
2005-02-02, 22:39
stämmer.

Och det är väl inte så himla bra...????

victor_n
2005-02-02, 22:44
varför sälja det om det inte e nå bra :MrT:

lauria
2005-02-02, 22:46
varför sälja det om det inte e nå bra :MrT:


Eller bra och bra...Om jag inte minns helt galet så gör man kolage-protein av nån ben-hinna från kor...Och att aminosyrorna ska vara ofunktionella....Men ja kan minnas fel, vi får vänta på rätt svar till King Grub kommer :thumbup:

TTT
2005-02-02, 22:46
Och det är väl inte så himla bra...????

Det är inget högkvalitativt protein nej. Det är iof hydrolyserat i denna produkten om jag inte minns fel och är väl i.o.m. detta inte direkt långsamt.

Men kan direkt säga att jag skulle välja Gainer pro framför detta.

lauria
2005-02-02, 22:48
Det är inget högkvalitativt protein nej. Det är iof hydrolyserat i denna produkten om jag inte minns fel och är väl i.o.m. detta inte direkt långsamt.

Det må hända att det är hysolat (snabbast formen av vassle)..men om det stämmer som jag tror (har fått för mig) så skulle inte jag lägga ner pengar på det...

TTT
2005-02-02, 22:50
Det må hända att det är hysolat (snabbast formen av vassle)..men om det stämmer som jag tror (har fått för mig) så skulle inte jag lägga ner pengar på det...

Jag la till en edit på mitt inlägg. ;)

Frazze
2005-02-02, 22:52
varför sälja det om det inte e nå bra :MrT:
Vinstfaktorn ökar?

TTT
2005-02-02, 22:58
Ja det behövs bara lite komplicerade ord för att sälja produkter nuförtiden.

lauria
2005-02-02, 23:09
Men kan direkt säga att jag skulle välja Gainer pro framför detta.


jo, det skulle ja oxå göra :)

Berry
2005-02-03, 00:42
Det är inte många begrepp rätt i denna tråd :)

Kollagenproten = protein från bindväv, vilken kommer från olika kreatur. Värdelöst i muskelbyggnadssyfte (och i alla andra näringsmässiga syften).
Vassle = En typ av mjölkprotein, dessa olika gainerprodukter innehåller oftast den billigaste (och långsammaste) typen, koncentrat.
Hydrolysat = Protein, av någon typ, som enzymatiskt förspjälkats (för att tas upp fortare, när det gäller protein i kosttillskott).

Summan av det hela är att kollagenprotein är värdelöst, oavsett om det är hydrolyserat eller ej, och produkter som innehåller det är sådeles inte värda att köpa.

AnimalGen
2005-02-03, 11:33
Har använt bägge Gainers Pro och MegaMass, tyckte inte att var någon störe skillnad, förutom att jag kände mig mer mätt efter MegaMass plus att smakar bättre enligt mig, dock dyrare.

aquascutum
2005-02-03, 20:22
Testa dalblads gainer explosion. Den bästa för de priset. :bow:

lauria
2005-02-03, 21:31
Har använt bägge Gainers Pro och MegaMass, tyckte inte att var någon störe skillnad, förutom att jag kände mig mer mätt efter MegaMass plus att smakar bättre enligt mig, dock dyrare.

Du känner inte hur effektiv en gainer är...Det märks väl med tiden (ett halvår eller så)...men åter igen sattsa hellre på gainers-pro än benmjölet som är i mega-mass