handdator

Visa fullständig version : Dilemma...


Zed
2005-02-02, 18:50
Tänkte dra och träna ben idag men avstod på grund av smärta i höger ben....Det gör ont som f*n i knät när jag står på benet och sträcker ut det maximalt!

Nu på kvällen känns det ingenting men jag är ändå tveksam om jag ska träna ben imorgon med tanke på smärtan.... :confused:

Ska man låta benen vila resten av denna veckan och försöka köra dem nästa vecka?

Baan
2005-02-02, 19:05
så det var alltså något some bara kom och lika plötsligt försvann?

hmmm det du beskriver har jag inte upplevt själv, har egentligen ingen teori vad det kan vara. Angående att träna eller ej, känns det bra nu så kan du testa lite lätt imorgon, händer inget på dom lätta vikterna så kan du köra lite tyngre, jag skulle själv inte satsa på att köra råhårt dock.

om du känenr dig osäker så bättre vila än fixa en ordentlig skada

Zed
2005-02-02, 19:22
så det var alltså något some bara kom och lika plötsligt försvann?

hmmm det du beskriver har jag inte upplevt själv, har egentligen ingen teori vad det kan vara. Angående att träna eller ej, känns det bra nu så kan du testa lite lätt imorgon, händer inget på dom lätta vikterna så kan du köra lite tyngre, jag skulle själv inte satsa på att köra råhårt dock.

om du känenr dig osäker så bättre vila än fixa en ordentlig skada

Japp det bara kom och gick.... När jag kontraherade lårmuskeln maximalt och samtidigt stödde mig på benet så kom smärtan som nästan slog undan benet på mig...

Mart|n
2005-02-02, 19:23
Om du gör det igen då?

Zed
2005-02-02, 19:25
Om du gör det igen då?

Ne nu känns det nästan ingenting...känns lite när jag spänt och slappnat av...

Jag kan ju ha slagit till knät i väggen medan jag sov, brukar hända ibland... :(

Mart|n
2005-02-02, 19:29
Aha... Du kan nog träna, men om du känner av nåt obehag så hoppa över det.

AnimalGen
2005-02-03, 10:21
Jag har en gammal fotbolls skada i knät, ca 1gång i månaden känner jag en konstig känsla i knät, men oftast inte, den kommer och gå, min läkar säger att det är ofarligt och att jag nog kommer har det hela livet.