handdator

Visa fullständig version : Situation Stockholm???


Gabber
2005-02-02, 15:44
idag då jag ar på väg till jobbet via gången under Central Station så gick jag fram till en som säljer S. Stockholm tidningen. Jag betalade men jag sa att jag inte vill ha tidningen då vi har den på jobbet. Ta pengarna bara sa jag.

jag ger pengar till hemlösa men det är många som säger att de använder det till knark, vill du hjälpa hemlösa så kan du köpa deras tidning. så jag gjorde det men jag ville inte ha tidningen.

istället för att tacka så fräser han åt mig och ger tillbaka pengarna. jag fattade ingenting.

fan har jag gjort för fel nu då tänkte jag och drog till jobbet, åt helvete med han.

Piranha
2005-02-02, 15:45
Du kränkte honom antagligen , han jobbar ju med att sälja tidningen Situation tjäna sitt uppehälle , han är ingen tiggare..

Gabber
2005-02-02, 15:47
Du kränkte honom antagligen , han jobbar ju med att sälja tidningen Situation tjäna sitt uppehälle , han är ingen tiggare..

det är möjligt

Tricklev
2005-02-02, 15:50
det är möjligt

Du skulle bara tagit tidningen och sedan slängt den.

Alla blir glada, ingen förlorar.

Gabber
2005-02-02, 15:52
Du skulle bara tagit tidningen och sedan slängt den.

Alla blir glada, ingen förlorar.

jo, men det kallar jag slöseri, han kunde ha fått in dubbelt så mycket pengar men...äh fan, skitsamma, jag bryr mig inte längre

Thony
2005-02-02, 15:53
U Got Owned :d

Pez
2005-02-02, 15:53
Du kränkte honom antagligen , han jobbar ju med att sälja tidningen Situation tjäna sitt uppehälle , han är ingen tiggare..
Precis. Det handlar om att erbjuda folk med liten om ens någon möjlighet att få en "normal" sysselsättning (som i arbete) en chans att förtjäna sitt uppehälle - utan att tigga.

Edit: Och jag förstår varför han reagerade på det sätt han gjorde.

Jense
2005-02-02, 15:58
jag brukade köpa bullar och kaffe till alagarna som satt på torget förr.

Jarod
2005-02-02, 16:59
jag brukade köpa bullar och kaffe till alagarna som satt på torget förr.

Aah...därför du är så fattig jämnt... I Malmö finns ju bara a-lagare och en massa onödiga torg... :D

Jense
2005-02-02, 17:01
Aah...därför du är så fattig jämnt... I Malmö finns ju bara a-lagare och en massa onödiga torg... :D

haha.. ja.. jävla alagre till att äta.

Baan
2005-02-02, 17:09
haha.. ja.. jävla alagre till att äta.

fan måste kolla upp synen, trodde först du hade skrivit, jag brukade köpa bullar till algerna på torget... :confused:

Jense
2005-02-02, 17:15
fan måste kolla upp synen, trodde först du hade skrivit, jag brukade köpa bullar till algerna på torget... :confused:


och jag borde kolla upp mina tangentbordskunskaper.. alagre <-

Baan
2005-02-02, 17:19
menade det itne som kritik utan snarare hru fan jag fick ihop till att du köper bullar till algerna som växer... isf hade det vart lite pass the joint på den :hbang: