handdator

Visa fullständig version : Runnings Wild's nya skiva..


Baan
2005-02-02, 11:59
Någon förutom jag som lyssnar på Running Wild ? :hbang:
För dom icke insatta så gammal hederlig tysk heavy metal, lite punkaktig emelannåt skulle jag vilja säga. Kan kanske klassas som tidig power metal, fast det kanske är att ta i..


Iaf nya skivan..
ROGUES EN VOGUE

vad ska man säga, en besvikelse tycker jag, Running Wild goes MTV typ. Finns några tuffa riff och så, men Rolf sjunger inte lika bra som han en gång gjorde (fast det kanske är åldern), gitarrerna låter fel men främst är det väl att all musik har blivit förbannat mesig och glatt metal. Ta t ex låt nr. 10 The war.... "an epic pirate song". Va fint tänker man. Sätter på den och förväntar mig unh0ly death and destruction of the eternal truth, och vad får man? En glatt fjantig jag-vette-fan låt som går i ca 12 min.

Aja någon annan som har lyssnat på nya skivan ? :D

misstänker att 99% inte ens hört talas om bandet

King Grub
2005-02-02, 12:00
Jag har hört enstaka äldre låtar, och dom var bra. Vilken skiva rekommendaras som introduktion?

Baan
2005-02-02, 12:01
Black Hand Inn

sägs vara en av dom bättre själv tycker jag den är okej, att rekommendera en är lite svårt då jag inte hört alla.. lyssnar aktivt på låtar från olika skivor

får väl rekommendera the genesis isf när det gäller låtar, return of the dragon är en annan låt som är om inte annat djävligt :D

J_Hells
2005-02-02, 12:10
Vad tråkigt att höra. Jag lyssnade väldigt mycket på Running Wild förut men det började bli dåligt redan vid "Victory". Trummaskiner och allmänt tråkiga låtar. Nej, Rock 'n Rolf borde verkligen lägga ned vid det här laget. Tacka vet jag Death or Glory, Blazon Stone, Pile of Skulls och Black Hand Inn!

Baan
2005-02-02, 12:13
håller med angående rolf, han ser ju verkligen sliten/gammal ut, han har verkligen fått "farsa"-looken :)

håller med angående skivorna men jag tror den här är riktig taskig jämfört. iofs kan jag säkert lära mig lyssna på några av låtarna men knappast något album jag lägger på mp3 spelarn och diggar.

Fultjack
2005-02-02, 14:23
har bara hört några äldre låtar, riktigt dålig grupp :(

The Somberlain
2005-02-02, 14:27
Sätter på den och förväntar mig unh0ly death and destruction of the eternal truth, och vad får man? En glatt fjantig jag-vette-fan låt som går i ca 12 min.

Blir lätt ju så när dom tyska "bögpowermetal"-influenserna kommer in i bilden. ;)

Pudzianovski
2005-02-02, 16:17
Death or Glory är den skivan jag gillar bäst.

Baan
2005-02-02, 17:07
Blir lätt ju så när dom tyska "bögpowermetal"-influenserna kommer in i bilden. ;)

nja det låter mer som 80-tals rock i bästa fall hårdrock, alltså fjantigt och glatt, kanske inte bögigt men alldeles för mesigt. Då jämför jag ändå med gamla skivorna jag tyckte var rätt hårda.

gillar iofs själv dom första tre-fyra skivorna bäst..

Fangface
2005-02-02, 21:51
Jag har hört enstaka äldre låtar, och dom var bra. Vilken skiva rekommendaras som introduktion?

Varför inte köra på best of-plattan på en gång ; "20 years of history", så kan du nog få en överblick om vad de sysslar med !


Annars tycker jag att "Port Royal" är deras bästa.

Hades
2005-02-02, 22:02
Tycker deras musik är otroligt enformig, med några enstaka ljusglimtar:

Under Jolly Roger
Bad to the bone
Raise your fist
Dancing on a minefield
Prisoners of our time
Adventure Gallery
Ballad Of William Kidd

Baan
2005-02-02, 22:38
beror på hur hårt man definerar enformigt men visst, dom kanske tillhör den taskigare gruppen :D

å andra sidan är det många band som kallar det sin stil att vara enformiga..

flamingeric
2005-02-03, 02:23
Vad tråkigt att höra. Jag lyssnade väldigt mycket på Running Wild förut men det började bli dåligt redan vid "Victory". Trummaskiner och allmänt tråkiga låtar. Nej, Rock 'n Rolf borde verkligen lägga ned vid det här laget. Tacka vet jag Death or Glory, Blazon Stone, Pile of Skulls och Black Hand Inn!

Jag kan bara hålla med J_Hells om att det började gå utför redan vid "Victory"-skivan. Albumet "Brotherhood" som släpptes efter Victory var ännu sämre, det senaste albumet har jag inte hört men det var tråkigt att höra att det går fortsatt utför för de gamla piratrockarna. Men de börjar ju bli till åren så vad mer kan man mer begära.

Deras bästa album är enligt mig Black Hand Inn, Blazon Stone och Pile Of Skulls.
Bland de bättre låtarna:

Ballad of William Kid (The Rivalry)
War and Peace (The Rivalry) :bow:
Privateer (Black Hand Inn) :thumbup:
Phantom of Black Hand Hill (Black Hand Inn)
Jenning´s Revenge (Pile of Skulls)
Lead or Gold (Pile of Skulls)
Little Big Horn (Blazon Stone)
White Masque (Blazon Stone)

The Somberlain
2005-02-03, 08:02
gillar iofs själv dom första tre-fyra skivorna bäst..

Sant, där snackar vi kvalité!