handdator

Visa fullständig version : 2splits schema + förbränning


timpaw
2005-02-01, 23:40
Måndag: förbränning, 1.15min
Tisdag: pass1
Onsdag: förbränning, 1.15min
Torsdag: vila
Fredag: pass2
Lördag: vila
Söndag: förbränning, 1.15min


Pass1:
Bröst – bänkpress, sned hantelpress, CC
Biceps – skivstångscurl, koncentrationscurl, cablecurl
Triceps – pulldowns, dips, liggande tricepsextensions.

Pass2:
Rygg – Marklyft, rodd, chins, hantelrodd, shrugs
Axlar – sittande militärpress, hantellyft åt sidan, baksida axlar i maskin

+ mage när tid finns eller hemma!
-----------------------------------------------------

Fråga angående förbränningen, eftersom man har lågt glykogen värde när man har sovit och inte ätit på många timmar tänkte jag dra direkt till gymmet när jag vaknat och köra förbränning där på ett springband eller någon annan maskin. Till frågan, kommer jag dö?

åker efter det till skolan efter passet och käkar runt halv 12 när jag har gått upp ungeför halv 9.

z_bumbi
2005-02-02, 09:32
Måndag: förbränning, 1.15min
Tisdag: pass1
Onsdag: förbränning, 1.15min
Torsdag: vila
Fredag: pass2
Lördag: vila
Söndag: förbränning, 1.15min

Pass1:
Bröst – bänkpress, sned hantelpress, CC
Biceps – skivstångscurl, koncentrationscurl, cablecurl
Triceps – pulldowns, dips, liggande tricepsextensions.

Pass2:
Rygg – Marklyft, rodd, chins, hantelrodd, shrugs
Axlar – sittande militärpress, hantellyft åt sidan, baksida axlar i maskin

+ mage när tid finns eller hemma!
-----------------------------------------------------

Fråga angående förbränningen, eftersom man har lågt glykogen värde när man har sovit och inte ätit på många timmar tänkte jag dra direkt till gymmet när jag vaknat och köra förbränning där på ett springband eller någon annan maskin. Till frågan, kommer jag dö?

åker efter det till skolan efter passet och käkar runt halv 12 när jag har gått upp ungeför halv 9.

Benträningen skippar du helt?

Jag skulle inte köra förbränningen på det sättet som du kör, du går 3 timmar utan mat på morgonen..

timpaw
2005-02-02, 18:08
nej jag tränar innebandy så jag får tillräcklig träning då, + att jag inte vill köra slut benen innan träning eller match.

men om jag äter något precis efter passet? testade idag och det är knappt så att man ens orkar ta sig ner till gymmet utan frukost i magen.. :eating:

Janolov
2005-02-03, 12:48
nej jag tränar innebandy så jag får tillräcklig träning då, + att jag inte vill köra slut benen innan träning eller match.

men om jag äter något precis efter passet? testade idag och det är knappt så att man ens orkar ta sig ner till gymmet utan frukost i magen.. :eating:


Alltså du får inte tro att styrketräning för benen försämrar din prestationer på innebandybanan...snarare tvärtom. Hör otroligt många som tänker såhär...men om du kör knäböj, lite vadpress och kanske utfall så kommer du få lättare att undvika skador, du kommer att bli stabilare i närkamper och tränar du rätt så kan du bli både snabbare och uthålligare i benen. Första gångerna kanske du får en extrem träningsvärk som kan påverka dina första innebandyträningar, men efter ett par veckor tror jag att du kommer se det som positivt...

Har man inga skador eller problem som hindrar en från att köra knäböj så tycker jag man ska köra den. Helt klart!!!

Lycka till med innebandy och gymträning!

mystic[-_-]
2005-02-03, 14:00
nej jag tränar innebandy så jag får tillräcklig träning då, + att jag inte vill köra slut benen innan träning eller match.

men om jag äter något precis efter passet? testade idag och det är knappt så att man ens orkar ta sig ner till gymmet utan frukost i magen.. :eating:

Du ska träna hela kroppen. Struntar fullständigt i om du tränar innebandy du behöver stärka benen oavsett.
Sen träna inte på tom mage ät före och en större måltid efter om nu din kostplanering tillåter det.

jwzrd
2005-02-03, 14:41
Testa att träna benen i 2-3 månader hårt och seriöst innan du berättar hur du inte vill göra det. När du väl börjat köra ben och börjat springa cirklar runt dina motståndare på plan så kommer du inte att vilja sluta.

timpaw
2005-02-03, 16:06
Jo jag har tränat ben i 2.5 år på gymmet och har väl ett mått på kanske 64-65cm runt låren så jag har inga trummpinnar direkt. Sen väger jag ungefär 89kg vilket är ganska mycket för en innebandyspelare att bära på när man kutar omkring och tvärnitar och gör brutala helomvändningar, har haft knäproblem förut och siktar inte på att få det igen.

Anlednigen att jag vilar benen är att jag vill fokusera endast på överkropp i ca 2 månader och köra förbränning under tiden, mina ben går det ingen nöd på jag tränar mycket löpning o. d.

RobbeliRobban
2005-02-03, 16:20
Styrketränar du bara två ggr i veckan, så varför inte lägga tiden på "riktiga" övningar istället för att ödsla energi på tex. cablecross?