handdator

Visa fullständig version : pyryvat


mangemani
2005-02-01, 19:38
tänkte pröva på pyruvat den här gången under deffen.
läste igenom det som stog på den här sidan om det och har läst lite här och där om det och vilket jag har fattat det så ska en kolhydrat snål kost ge bäst resultat när man använder detta.
så,min fråga,när dom menar kolhydrat snål,är det du "ju mindre kolhydrater man äter desto bättre" som gäller eller ska man hålla sej till en viss mängd om dagen?

mangemani
2005-02-01, 19:50
tänkte pröva på pyruvat den här gången under deffen.
läste igenom det som stog på den här sidan om det och har läst lite här och där om det och vilket jag har fattat det så ska en kolhydrat snål kost ge bäst resultat när man använder detta.
så,min fråga,när dom menar kolhydrat snål,är det du "ju mindre kolhydrater man äter desto bättre" som gäller eller ska man hålla sej till en viss mängd om dagen?


sen en till sak,det där omega-3 fettet ska vara bra oavsett om man deffar eller inte,men om jag nu inte har tillgång till omega-3(om inte nån kan tipsa om nån bra och BILLIG produkt med omega-3),är det då ok att käka det vanliga omättade fettet då(raps/solros olja and so on)?

z_bumbi
2005-02-01, 19:55
Om man nu inte väljer att äta makrill, lax eller någon annan fet fisk så är linfröolja en godkänd källa till omega-3, kroppen omvandlar sen en del av omega-3 från linfröoljan till "fisk"-varianten.

Styx
2005-02-01, 20:02
Är det inte så att man bara sett resultat av pyruvat i höga doser? Som då blir väldigt dyrt.

mangemani
2005-02-01, 21:00
z_bumbi: så makrill innehåller omega-3,det visste jag inte,ska kanske börja gilla det då:)
linfröolja?finns och få tig i vanliga mat butiker eller?är det billigt?

styx: stora mängder?
det står att man ska ta 2-4 kappslar både på morgonen och på kvällen,är inte det nog?

z_bumbi
2005-02-01, 21:07
All fisk innehåller mer eller mindre höga halter av fiskolja som innehåller omega-3 av den bättre varianten.

mangemani
2005-02-01, 21:10
All fisk innehåller mer eller mindre höga halter av fiskolja som innehåller omega-3 av den bättre varianten.

så torsk och tonfisk är bra att käka då även fast det nu inte innehåller så mycket fett?

z_bumbi
2005-02-01, 21:17
så torsk och tonfisk är bra att käka då även fast det nu inte innehåller så mycket fett?

Du får äta mycket om du ska få några mängder omega-3 från de källorna, kolla upp olika fiskar hos livmedelsverket.

mangemani
2005-02-01, 21:19
ok,ska kika runt lite...ska se om det står nått i trainers lab...tack för svaren.

ingen som har nått svar på min andra fråga om pyruvat?

Styx
2005-02-01, 22:05
De mängderna är väl enl. burkens rekommendationer, jag tänkte på doserna som forskningen verkar visa på. Har inte kollat upp något nu men har för mig att det ska visa på att relativt stor mängd relativt det som brukar rekommenderas krävs för effekt. Vad är det för mängd/kapsel i det du har?

mangemani
2005-02-01, 22:21
De mängderna är väl enl. burkens rekommendationer, jag tänkte på doserna som forskningen verkar visa på. Har inte kollat upp något nu men har för mig att det ska visa på att relativt stor mängd relativt det som brukar rekommenderas krävs för effekt. Vad är det för mängd/kapsel i det du har?


jag har inte köpt det än,det som jag vet är det som står på den här sidan och där står det att man ska ta 2-4 på morgon och kväll.

HellCat
2005-02-02, 01:40
ang linfrö olja.. ja det finns att köpa i vanliga mataffärer, men om jag inte har helt fel nu..
Så tänk på att inte steka i det, eller hetta upp det.. för då förstörs den..
Jag brukar hälla lite ovanpå maten istället..