handdator

Visa fullständig version : Är detta en bra gainer?


Pepparkakssmurfen
2005-02-01, 15:54
Innehåller per 100g torrvara:

Energi 376kcal/1560kj
Protein 30g
Kolhydrat 60g
Fett 1,8g
Taurin 4g
Recosin 1550mg
Vitamin C 1000mg
Glukosaminsulfat 500mg
Schisandraextrakt 50mg

Frazze
2005-02-01, 15:57
jag förstår inte meningen med att tillsätta c-vit, glukosaminsulfat och schisandraextrakt(vad är det?), det intressanta är vad det är för kolhydrater, och vad det är för protein?
Fördelningen dem emellan ser väl rätt ok ut dock.

King Grub
2005-02-01, 16:03
schisandraextrakt(vad är det?)

Ett bär med antioxidativa egenskaper och som i teorin lär kunna påverka styrka och prestation.

Frazze
2005-02-01, 16:08
Ett bär med antioxidativa egenskaper och som i teorin lär kunna påverka styrka och prestation.
Hum, okej, nu när du säger det började jag fundera, har för mig att jag läst nångång att det eventuellt skulle lindra hepatit? Eller nåt åt det hållet i alla fall :)

King Grub
2005-02-01, 16:09
har för mig att jag läst nångång att det eventuellt skulle lindra hepatit? Eller nåt åt det hållet i alla fall :)

Ja, till att regenerera skador på levern från virushepatit och alkohol, t ex.

Frazze
2005-02-01, 16:28
Ja, till att regenerera skador på levern från virushepatit och alkohol, t ex.



Sedär, hittade tom ett par studier :)
Liu KT. Studies on fructus Schizandrae chinensis. Annex 12: Studies on fructus Schizandrae chinensis. Plenary lecture, World Health Organization (WHO) Seminar on the Use of Medicinal Plants in Health Care, Sept 1977, Tokyo, Japan. In: WHO Regional Office for the Western Pacific, Final Report, November 1977, Manila, 101–12.

Chang HM, But P (eds). Pharmacology and Applications of Chinese Materia Medica 1. Singapore: World Scientific, 1986.

Och Pepparkakssmurfen: Jag skulle satsa pengarna på en gainer utan en massa örter som eventuellt har positiva effekter, och istället köpa en helt vanlig gainer med bara protein+kolhydrater och lägga den insparade hundringen på att köpa ett par pocketböcker istället. Eller en god flaska vin, eller varför inte lägga den i en rödakorsetbössa. jaja, you get the picture :)

KIRE
2005-02-01, 16:31
Och Pepparkakssmurfen: Jag skulle satsa pengarna på en gainer utan en massa örter som eventuellt har positiva effekter, och istället köpa en helt vanlig gainer med bara protein+kolhydrater och lägga den insparade hundringen på att köpa ett par pocketböcker istället. Eller en god flaska vin, eller varför inte lägga den i en rödakorsetbössa. jaja, you get the picture :)

Eller kanske köpa ett vanligt vassleprotein och sedan fixa lite egna kolisar som man gillar att äta till
:)

Mindek
2005-02-01, 16:53
Innehåller per 100g torrvara:

Energi 376kcal/1560kj
Protein 30g
Kolhydrat 60g
Fett 1,8g
Taurin 4g
Recosin 1550mg
Vitamin C 1000mg
Glukosaminsulfat 500mg
Schisandraextrakt 50mg


Är inte 4 gram taurin väldigt mycket :confused:

Fördelning mellan kolhydrater och protein är OK. Recosin vetefan vad det är...

Frazze
2005-02-01, 16:53
Eller kanske köpa ett vanligt vassleprotein och sedan fixa lite egna kolisar som man gillar att äta till
:)



Än biligare =godare vin :)

Doctor Snuggles
2005-02-01, 17:21
Jag vet vilken gainer det där är. Jordgubbsmaken är väldigt god iaf. :D

Pepparkakssmurfen
2005-02-01, 18:03
jag förstår inte meningen med att tillsätta c-vit, glukosaminsulfat och schisandraextrakt(vad är det?), det intressanta är vad det är för kolhydrater, och vad det är för protein?
Fördelningen dem emellan ser väl rätt ok ut dock.

Kolhydrater=maltodextrin

Protein=Vassleprotein

Pepparkakssmurfen
2005-02-01, 18:08
....
Och Pepparkakssmurfen: Jag skulle satsa pengarna på en gainer utan en massa örter som eventuellt har positiva effekter, och istället köpa en helt vanlig gainer med bara protein+kolhydrater och lägga den insparade hundringen på att köpa ett par pocketböcker istället. Eller en god flaska vin, eller varför inte lägga den i en rödakorsetbössa. jaja, you get the picture :)

Att gainern innehåller schisandra gör väl inte den till en dålig gainer?
(märkte inte att den innehöll det när jag köpte den=inte därför jag valde den).
Det här är en "helt vanlig" gainer.

Pepparkakssmurfen
2005-02-01, 18:13
Är inte 4 gram taurin väldigt mycket :confused:

Fördelning mellan kolhydrater och protein är OK. Recosin vetefan vad det är...

Upptäckte nu att;
Recosin= vitamin c ,glukosamin, schisandra.

Frazze
2005-02-01, 19:08
Kolhydrater=maltodextrin

Protein=Vassleprotein


Ok, men vad för vasleprotein?
Och självklart är den inte dålig för att den innehåller schisandra, tänkte bara att om gainer skulle vara ovanligt dyr (vilket jag iof int vet någonting om) vore det onödigt.

Mindek
2005-02-01, 19:28
[QUOTE=Frazze]Ok, men vad för vasleprotein?
QUOTE]


Nästan 1000 poster och du vet inte vad vassle är :confused:

Hängt mkt i allmänna forumsdelen eller :D

lauria
2005-02-01, 19:35
[QUOTE=Frazze]Ok, men vad för vasleprotein?
QUOTE]


Nästan 1000 poster och du vet inte vad vassle är :confused:

Hängt mkt i allmänna forumsdelen eller :D

Eller så menar han vilken sorts vassle det är: Hysolat,isolat eller konsentrat....

Pepparkakssmurfen
2005-02-01, 20:47
Ok, men vad för vasleprotein?
Och självklart är den inte dålig för att den innehåller schisandra, tänkte bara att om gainer skulle vara ovanligt dyr (vilket jag iof int vet någonting om) vore det onödigt.

Hmm,står inte vad för slags protein det är(däremot finns det en aminosyreprofil?)

Mindek
2005-02-01, 20:54
Eller så menar han vilken sorts vassle det är: Hysolat,isolat eller konsentrat....


Aha, sant *screwy*

De flesta gainers innehåller ju dock vanligt koncentrat... Rapid Recovery är ett undantag :)

lauria
2005-02-01, 21:00
Aha, sant *screwy*

De flesta gainers innehåller ju dock vanligt koncentrat... Rapid Recovery är ett undantag :)

Så sant... :)

Frazze
2005-02-02, 08:19
Aha, sant *screwy*



Väldigt sant :cool:

Moonbeam
2005-02-02, 09:44
Jag har använt den där gainern förut, köpte den för att den var nog den billigaste jag hittade samt om jag minns rätt var proteinet i den ett isolat. Det som jag inte tyckte va så bra med den var den enormt sötsliskiga smaken.