handdator

Visa fullständig version : slowcarbs


Pelle2
2005-02-01, 01:20
Kan man använda eller rekomenderar ni att ta slowcarbs i efterträningsdrink, tillsammans med protein? Malto är så j*vla stora i förpackningarna *grr*

Peter
2005-02-01, 01:29
Välj hellre Energy Booster efter träningen, snabbare kolhydrater passar bättre. Samma pris och storlek som sloowcarbs.

Pelle2
2005-02-01, 01:49
Okej.. är det ett bättre alternativ än dextropur? verkar ju rätt okej med lite vitaminer åså.. hehe :hbang:

King Grub
2005-02-01, 06:09
Okej.. är det ett bättre alternativ än dextropur?

Nej. Produkten heter Sloow av en anledning. Efter träning är det bäst med snabba kolhydrater. Förvisso innehåller Sloow även maltodextrin, men fruktosdelen är större, och fruktos mättar levern, inte musklerna.

Pelle2
2005-02-01, 12:36
Nej. Produkten heter Sloow av en anledning. Efter träning är det bäst med snabba kolhydrater. Förvisso innehåller Sloow även maltodextrin, men fruktosdelen är större, och fruktos mättar levern, inte musklerna.

OKej.. men jag menade om energy booster är ett bättre alternativ än dextropur..

Pelle2
2005-02-01, 19:48
:confused:

z_bumbi
2005-02-01, 19:56
OKej.. men jag menade om energy booster är ett bättre alternativ än dextropur..

Ja något men om du inte märker några problem med druvsocker (Dextropure) så funkar det ungefär lika bra.

Pelle2
2005-02-01, 23:34
okej, tack för svaren :thumbup:

TTT
2005-02-01, 23:39
Köp vitargo!

- M -
2005-02-02, 11:55
Jag brukar göra en egen vassle/maltodextrin drink efter träningen, vore det en idé att även dra i lite fruktos eller att blanda det med minimjölk för att få lite långsammare kolhydrater och på så vis undvika att få en rebound-effekt vad gäller blodsockret, åsikter?

King Grub
2005-02-02, 11:57
Jag brukar göra en egen vassle/maltodextrin drink efter träningen, vore det en idé att även dra i lite fruktos för att undvika att få en rebound-effekt vad gäller blodsockret, eller att blanda det med minimjölk för att få lite långsammare kolhydrater samtidigt, åsikter?

Du får ingen rebound-effekt om du gör som man skall: fyller på med ytterligare kolhydrat inom 30-60 minuter i form av mat.

- M -
2005-02-02, 12:01
Ok, jag brukar dra i mig drinken direkt efter passet, när jag kommer hem brukar jag dra i mig lite pulvermos och tex. rostbiff, kyckling eller liknande, det kanske vore en idé att käka lite långsammare kolhydrater vid måltiden hemma alltså? Har ju redan fått ett insulin påslag och snabba kolhydrater i drinken...

King Grub
2005-02-02, 12:03
Ok, jag brukar dra i mig drinken direkt efter passet, när jag kommer hem brukar jag dra i mig lite pulvermos och tex. rostbiff, kyckling eller liknande, det kanske vore en idé att käka lite långsammare kolhydrater vid måltiden hemma alltså? Har ju redan fått ett insulin påslag och snabba kolhydrater i drinken...

Nej, det är helt okej, bara du fyller på. Helst skall du fortsätta fylla på med runt 1 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt i timmen i 3-4 timmar, och då kan du sänka GI:t allteftersom. Men visst kan du äta lite långsammare kolhydrat än pulvermos när du kommer hem: nykokt potatis eller ris eller cous-cous, t ex.

- M -
2005-02-02, 12:10
Ok, verkar som att man har ett hyggligt upplägg ändå, tack för svaret!