handdator

Visa fullständig version : Alla erfarna titta hit!


Gedis
2005-01-31, 23:29
Tjenare jag har tränat styrketräning aktivt i ca 1 år och har vänt ryggen till kosttillskott helt, riktig mat har jag tänkt.. Men nu har det blivit så att jag får ett kaloriunderskott nästan varje dag och går därför aldrig upp i vikt jag går snarare ner. Väger för tillfället 70kg. :em:
Så därför är min fråga till er lite mer erfarna skrotlyftare:

Vafasen ska jag äta för tillskott för att öka i vikt?
Muskelvikt inte fettvikt!

Tack på förhand :thumbup:

WHITEFOLKS
2005-01-31, 23:47
forrutom vassle+snabba kolhydrater runt traningen sa tycker jag du helt enkelt ska borja ata mer.

Pdaddy
2005-01-31, 23:49
*flex* Tjenix !

Well muskelvikt va de :D
De är ju iof svårt att endast få muskler utan en gnutta fett som du kanske förstår, om du ligger över ditt kaloribehov. Lite fett blir de nog alltid, vätska och självklart muskler.

JA skulle nog säga till dig att börja med att köpa Ett VASSLE protein som du kan ta på Morgonen och efter träningen. Efter träningen så tillsätter du Kolhydrater (för att göra din egna gainer) men på morgonen är det onödigt eftersom du inte legat i sängen å kört värsta passet (eller ?? ).

Sen finns det ju olika sorters Vassle

-Isolat
-Koncentrat
-Hydrosolat

Bara välja å braka (kanske missade någon till och med).
De vanligaste är ju Koncentrat , isolat och hydro's (why-hydro) är dyrare men kanske snabbare för kroppen att uppta.
Därimot kan du köpa mer konsentrat för pengarna å då även ha mer protein i drinken för samma slant.

Som Kolhydrater i din efterträningsdrink finns det flera allternativ.
-Dextropur tex (välldigt vanligt)
-Maltodextrin (otroligt vanligt)

Och vissa tillsätter inget utan äter kollisarna på sidan av, tex en påse bilar, skumgodis mm mm.

Finns ju sånna som kan detta bättre än mig som säkerligen kommer svara på din fråga bättre. Detta är iallafall lite från mig.

Lycka till, börja med något billigt men hyfsat bra protein tex, Exell vassle, elelr lite dyrare men jäkligt bra Fairing Complete III.

Mvh

MArcus

Pez
2005-02-01, 01:16
Tjenare jag har tränat styrketräning aktivt i ca 1 år och har vänt ryggen till kosttillskott helt, riktig mat har jag tänkt.. Men nu har det blivit så att jag får ett kaloriunderskott nästan varje dag och går därför aldrig upp i vikt jag går snarare ner. Väger för tillfället 70kg. :em:
Så därför är min fråga till er lite mer erfarna skrotlyftare:

Vafasen ska jag äta för tillskott för att öka i vikt?
Muskelvikt inte fettvikt!

Tack på förhand :thumbup:
Jag tycker du ska ta en funderare på hur du äter om du inte klarar av att ligga på ett kaloriöverskott med hjälp av vanlig mat på den ringa kroppsvikten 70kg.
Kosttillskott är grädden på moset, ett vassleprotein att ta efter träning ihop med snabba kolhydrater går iofs inte att slå med mat..i övrigt är det käk som gäller i så stor utstäckning som möjligt. Sen är det skönt att kunna slarva med maten och kompensera med lite proteinshakes, men det ska inte vara en del av din basföda.

AnimalGen
2005-02-01, 10:49
Kreatin.
Men som dom tidigare har sagt, det gäller att äta mer, har du problem med att ätta fast föda så kan du dricka den istället.

Gedis
2005-02-03, 14:05
Kreatin.
Men som dom tidigare har sagt, det gäller att äta mer, har du problem med att ätta fast föda så kan du dricka den istället.

Kreatin, det kan du väl seriöst inte föreslå för att jag ska öka muskelmassa och vikt? Kreatin binder ju bara vatten till musklerna, det blir ju ingen kvalitativ muskelökning i sig. Man blir bara lite pluffsig och vattnig.

King Grub
2005-02-03, 14:09
Kreatin, det kan du väl seriöst inte föreslå för att jag ska öka muskelmassa och vikt? Kreatin binder ju bara vatten till musklerna, det blir ju ingen kvalitativ muskelökning i sig. Man blir bara lite pluffsig och vattnig.

Kreatin är ett av de få, kanske det enda, lagliga preparat som verkligen ger bevisad muskel- och styrketillväxt.

AnimalGen
2005-02-03, 14:10
Kreatin gör så att du kan träna hårdare bla, i stortset använder alla BB kreatin, jag undra varför?

Beast
2005-02-04, 00:33
Animal: För dom anledningarna som Grub nämde.

tillskott du kan börja med.
Protein, kreatin, vitamin, druvsocker, fiskolja

Men först och främt ska du lägga upp din kost ordentligt och inte bara "äta mer".

gasoliner
2005-02-04, 15:14
hur ofta äter du?

Om du tycker det är jobbigt att äta mycket på en gång så kan du istället för att öka portionerna lägga in ett välkomponerat mellanmål till, ökar du inte då så stoppar du dit ännu ett mellanmål. 6ggr om dagen tycker jag är lagom att äta.

:eating:

Krabban
2005-02-05, 22:02
*flex* Tjenix !



Som Kolhydrater i din efterträningsdrink finns det flera allternativ.
-Dextropur tex (välldigt vanligt)
-Maltodextrin (otroligt vanligt)

Och vissa tillsätter inget utan äter kollisarna på sidan av, tex en påse bilar, skumgodis mm mm.



MArcus


Ska man blanda Maltodextrin direkt i vassleprotein drinken? Eller ska man ha en shaker till var och en? Inte fått grepp på det där än *screwy*

Frazze
2005-02-05, 22:18
Ska man blanda Maltodextrin direkt i vassleprotein drinken? Eller ska man ha en shaker till var och en? Inte fått grepp på det där än *screwy*
Ja, du kan blanda det i samma.

Krabban
2005-02-05, 22:55
Ja, du kan blanda det i samma.



Okej :) Men räcker vattnet man har till vasslen till Maltodextrinen också? Eller hur mycket vatten ska man ha till Maltodextrinen? Har alltid kört med skummgodis innan men ska snart byta till Maltodextrin.

aliquis
2005-02-06, 00:04
Om det är energiunderskottet du skall lösa tycker jag du skall käka mer mat, inte tillskott. Mat är ju gott. Ät något du gillar =P

Om det vore att optimera näringsintaget runt träningen däremot kunde du väl köpa ett tillskott. Skall du köpa ett tillskott tycker jag du skall satsa på att få med några polare på att beställa en större order fiskolja, vassleprotein och maltodextrin.

Baan
2005-02-06, 00:04
Okej :) Men räcker vattnet man har till vasslen till Maltodextrinen också? Eller hur mycket vatten ska man ha till Maltodextrinen? Har alltid kört med skummgodis innan men ska snart byta till Maltodextrin.

ta så mycket vatten som möjlgit, ju mer desto bättre

skumgodis *screwy* :D

aliquis
2005-02-06, 00:06
Okej :) Men räcker vattnet man har till vasslen till Maltodextrinen också? Eller hur mycket vatten ska man ha till Maltodextrinen? Har alltid kört med skummgodis innan men ska snart byta till Maltodextrin.
Häll på en jäkla massa vatten. Optimalt är säkert mer än vad du hade velat ha ;)
Antar att en rimlig lösning är pulver i shaker, så mycket vatten som du tycker får plats och det fortfarande går att skaka på rätt bra, skaka, fyll på med mer vätska, drick.

Sheogorath
2005-02-06, 01:20
Kreatin, det kan du väl seriöst inte föreslå för att jag ska öka muskelmassa och vikt? Kreatin binder ju bara vatten till musklerna, det blir ju ingen kvalitativ muskelökning i sig. Man blir bara lite pluffsig och vattnig.

*tittar på sin rygg*

Pluffsig och vattnig var det, ja... Får ta och sluta med den där skiten.

Karl_alfred
2005-02-06, 07:32
Ät vanlig mat främst, kosttilskott är ett tillskott! De är inte för att folk äter en massa tillskott som de blir grova, de är bara en del i det hela.