handdator

Visa fullständig version : Johan1986 - Va tycks?


Johan1986
2005-01-30, 23:37
Dubbel biceps framifrån
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Dubbel_bic_framifran.jpg

Dubbel biceps bakifrån
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Dubbel_bic_bakifran.jpg

Helkropp (sidechest)
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Helkropp.jpg

Latsspread
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Latsspread.jpg

Försökte fixa lite benbilder men nja de blev katastrof.
Försökte även fixa till ljuset på bilderna lite i efterhand. Men mina photoshopskills är inte de bästa som de kanske syns.

Ålder:18år
Lägnd:187cm
Vikt:93kg
Har tränat ca 5år till och från. Tycker det är alldeles förlänge för att vara i denna formen. Skyller på oseriös träning (som de flesta andra :D ).

Man and Machine
2005-01-31, 01:16
Bra rygg. Ser grov ut. Brösten verkar släppa likaså benen? Men du hade en skada har jag för mig? Eller hade? Annars tycker jag överkroppen ser schysst ut. Hade velat se lite mer muskelkonturer men det kanske finns utan bara bilderna som är suddiga?
Ser stabilt ut. Pumpa på.

Johan1986
2005-01-31, 01:27
Bra rygg. Ser grov ut. Brösten verkar släppa likaså benen? Men du hade en skada har jag för mig? Eller hade? Annars tycker jag överkroppen ser schysst ut. Hade velat se lite mer muskelkonturer men det kanske finns utan bara bilderna som är suddiga?
Ser stabilt ut. Pumpa på.

Tack *flex*
Benen släpar lite pga av skada som sagt och pga av att jag under högstadieåren körde diskoträning :smash:
Tyvärr är dessa bilder de som blev bäst. Men med lite bättre ljussättning och framförallt lägre bf% så kan nog konturerna komma fram lite bättre.

edgen_ÖSD
2005-01-31, 08:27
Jobba lite mer på axlar och nacke också, annars :thumbup:

Johan1986
2005-01-31, 11:33
Jobba lite mer på axlar och nacke också, annars :thumbup:

Tack.
Får sy till en nackhuva och lägga lite tid på nacken. Bara man inte får flaskhals så.

Brenner
2005-01-31, 14:33
Tycker att du ska dra in en redig deff och sen börja bygga! *slap*

Jense
2005-01-31, 14:36
Tack.
Får sy till en nackhuva och lägga lite tid på nacken. Bara man inte får flaskhals så.


flaskhals får du av trapsträning. inte av nackträning =)

Johan1986
2005-01-31, 15:08
Tycker att du ska dra in en redig deff och sen börja bygga! *slap*

Ajdå. Tycker du verkligen det är så illa?
Har faktiskt styrt upp kosten ganska bra nu på senare tid och gått ner typ 2-3 kg på 3 veckor.

Johan1986
2005-01-31, 15:08
flaskhals får du av trapsträning. inte av nackträning =)

Hehe ok då är de bara till och skaffa tjurnacke.

hultman
2005-02-02, 21:28
Lite väl feta obliques, det är väl i princip där den största delen av fettet verkar vilja lägga sig.
Inte direkt estetiskt tilltalande in my opinion.

Hur som helst, den vanliga frågan:
Styrkestats?

Baan
2005-02-02, 22:45
Ajdå. Tycker du verkligen det är så illa?
Har faktiskt styrt upp kosten ganska bra nu på senare tid och gått ner typ 2-3 kg på 3 veckor.

ingen renodlad deff kanske, men du ska absolut inte bulka :P

benen ser bra ut annars, bröst likaså. Ryggen verkar sakna lite bredd, fast det kanske är poseringen.

Johan1986
2005-02-02, 22:49
Lite väl feta obliques, det är väl i princip där den största delen av fettet verkar vilja lägga sig.
Inte direkt estetiskt tilltalande in my opinion.

Hur som helst, den vanliga frågan:
Styrkestats?

Har alltid haft mycke fett kring det området. Kan vara genetiskt då både min mamma och pappa har det mesta av sitt fett däromkring. Men ja som sagt har långsamt börjat gå ner i vikt. Förhoppningsvis ska de försvinna då.

Är inte särkilt stark för min vikt.
Dips 6st djupa strikta

Mark:6x125kg med remmar

Bänk: inte en aning. Klarade 3x80 idag efter 5 set snedbänk.

Böj: Kör inte böj på fullvikt då jag har totalt värdelös teknik men en 8x75 är det tyngsta jag vågat mig på. Har benpress som grund i benträningen än så länge. Körde en 6x250 senaste benpasset.

Chins klarar jag kanske 2 och jag inte kör särskilt strikt.

Baan
2005-02-02, 22:53
finns det absolut ingen på gymmet smo är hyfsad på böj då som kan visa dig lite teknik och så, så djävla svårt är det ändå inte

tycker du ska försöka lära dig och uttöva övningen för det är verkligen en superövning.. don't miss out. typ.

Johan1986
2005-02-02, 22:55
ingen renodlad deff kanske, men du ska absolut inte bulka :P

benen ser bra ut annars, bröst likaså. Ryggen verkar sakna lite bredd, fast det kanske är poseringen.

Deffa klarar jag inte av, har inte disciplin till det. Bulk kan jag lova att det inte blir. Vet hur jobbigt det är att väga tresiffrigt nu.

Tack för kritiken :thumbup:

Johan1986
2005-02-02, 23:07
finns det absolut ingen på gymmet smo är hyfsad på böj då som kan visa dig lite teknik och så, så djävla svårt är det ändå inte

tycker du ska försöka lära dig och uttöva övningen för det är verkligen en superövning.. don't miss out. typ.

Just nu tränar jag på en fritidsgård där det inte finns så mycke kunnig personal när det kommer till lite tyngre och mer teknik krävande övningar. Men nu till sportlovet kommer jag börja på ett annat gym där en styrkelyfts klubb finns så förhoppningsvis kommer jag träffa på dom någon gång.

Baan
2005-02-03, 18:26
Just nu tränar jag på en fritidsgård där det inte finns så mycke kunnig personal när det kommer till lite tyngre och mer teknik krävande övningar. Men nu till sportlovet kommer jag börja på ett annat gym där en styrkelyfts klubb finns så förhoppningsvis kommer jag träffa på dom någon gång.

om det är en tävlande styrkelyftarklubb så hittar du garanterat någon, frågar du schysst så visar dom gärna och hjälper dig, sen är det bara köra, självklart inte fel fråga någon kunnig igen i framtiden så man ser att man fattat allt rätt o så. bra idé överlag att träna på styrkelyftargym just när det gäller lära sig teknik på dom stora tre

Johan1986
2005-02-03, 23:44
om det är en tävlande styrkelyftarklubb så hittar du garanterat någon, frågar du schysst så visar dom gärna och hjälper dig, sen är det bara köra, självklart inte fel fråga någon kunnig igen i framtiden så man ser att man fattat allt rätt o så. bra idé överlag att träna på styrkelyftargym just när det gäller lära sig teknik på dom stora tre

Jo det känns som att det finns en del o hämta på att träna på ett gym med kunniga besökare. Om det är samma folk som tränar där nu som för några år sen så är det inte omöjligt att en gammal flickväns pappa tränar där fortfarande, så det ska nog inte va några problem och få instruktioner.

Moderat-or
2005-02-07, 00:56
Du ser ut att ha väldigt mycket lös hud. Vadan detta? Har du varit kraftigt överviktig?
5 år träning och inte kommit längre än så där....hm. Du är iofs inte så gammal men ändå.

Du måste göra något knas. Kör tyngre! Helt sjukt jävla tungt, och hög intensitet. Då jävlar... Du MÅSTE även hålla en kontinuitet i din träning, annars kommer man ingen vart. Pumpa vecka ut och veckan in.