handdator

Visa fullständig version : parkeringsböteeeeer


Köttbullen
2005-01-29, 23:15
*cry*

mini_Arnold
2005-01-29, 23:24
Du också? Nice!

Jorgen
2005-01-29, 23:26
Ge fan i att parkera där man inte får så slipper ni dom.
Dagens tips. :D

//Jörgen

Köttbullen
2005-01-29, 23:40
har inte parkeringsgubbar o tanter bättre saker för sig 21:30 en lördag

scythe
2005-01-29, 23:42
Ge fan i att parkera där man inte får så slipper ni dom.
Dagens tips. :D

//Jörgen
Aha! Jag visste att där fanns något samband! :D

Styrkebyggare
2005-01-29, 23:45
Åkte på min andra parkeringsbot någonsin (fick en för fyra år sen) då jag och en kollega parkerade på en i stort sett öde parkeringsplats som hörde till nåt speditionsföretag när vi lunchade i veckan. Nu delade vi iof på det hela, men 250 spänn i sjön är ju aldrig kul.

Boten var skriven från 1-2 minuter efter det att vi lämnat bilen, så de måste ha stått nånstans och spanat på oss - dom jävlarna! *grr27*

Nåväl - bara att betala och vara glad... :sleep:

Officer
2005-01-29, 23:46
har inte parkeringsgubbar o tanter bättre saker för sig 21:30 en lördag


Nej nu rök halva ditt barnbidrag *cry*

Pontus
2005-01-30, 00:06
Jag fick böter kl 23:30 ungefär en lördagskväll. Det var en parkering för en tennishall, och eftersom det var mitt i natten var den helt tom. När jag kommer tillbaka 3 timmar senare står det "Parkeringsplatsen är till för tennishallens besökare. Tennishallen stängd". :furious: Då undrar man ju om de inte har nåt bättre för sig än att ge ut meningslösa böter mitt i natten på tomma parkeringar.
Vad används pengarna som de drar in på alla böter? Går de till något nyttigt eller är det bara folk som inte har något bättre för sig än att jävlas med en?

Tricklev
2005-01-30, 01:22
Ho ho, skyll er själva *slap*

Zipic
2005-01-30, 01:35
Jag fick böter kl 23:30 ungefär en lördagskväll. Det var en parkering för en tennishall, och eftersom det var mitt i natten var den helt tom. När jag kommer tillbaka 3 timmar senare står det "Parkeringsplatsen är till för tennishallens besökare. Tennishallen stängd". :furious: Då undrar man ju om de inte har nåt bättre för sig än att ge ut meningslösa böter mitt i natten på tomma parkeringar.
Vad används pengarna som de drar in på alla böter? Går de till något nyttigt eller är det bara folk som inte har något bättre för sig än att jävlas med en?

Brottsofferkassan lär dem hamna i.

nordlander
2005-01-30, 01:40
Nej nu rök halva ditt barnbidrag *cry*

Fy faaan så onödigt...det heter studiebidrag... *screwy*

blekfet2
2005-01-30, 01:58
jajajaj...själv så lyckades man för typ 2 år sedan dra på sig 2 p.böter samma veckan samt en till veckan därpå....fyfan så less jag var =)

MacLeod
2005-01-30, 02:00
Jag har åkt på totalt 3 st, utan att ha körkort.
Nått jävla snack om refuger och att man inte fick stå på gräsmattor. Jag hade ju för fan brådis!

heltzonicka
2005-01-30, 02:31
Är det någon som vet om dom jobbar på något ackordliknande sätt eftersom dom är verkar ivriga att slänga en p-bot på en felställd kärra.
Visst man förstår att det "behövs" p-lisor för att få någon som helst ordning på parkerandet men att dom verkar så ivriga att slänga en bot överallt?

Karelin
2005-01-30, 02:38
Är det någon som vet om dom jobbar på något ackordliknande sätt eftersom dom är verkar ivriga att slänga en p-bot på en felställd kärra.
Visst man förstår att det "behövs" p-lisor för att få någon som helst ordning på parkerandet men att dom verkar så ivriga att slänga en bot överallt?

Beror förmodligen på att bolagen som lappar på parkeringarna får oftat beålla en stor del av pengarna själva. Lönsamheten är ganska stor på varje p-lapp man sätter. Dessutom tycks folk i allmänhet parkera som idioter.
Om man nu ska hårddra det så är folk i allmänhet idioter.

// Bitter P-gubbe/väktare

Garnax
2005-01-30, 02:39
Finns 2 saker man kan göra...

1: Parkera rätt

2: Välkomna p-boten som om den vore en efterlängtad vän.


Parkerar man fel kan det ske av 2 olika orsaker, det ena är att man är okunnig det andra är att man gör det fast man vet att det är fel. Gör man det av det senare skälet så tycker man faktiskt att det är värt risken att få en bot på 400 eller 600 eller vad dom nu ligger på och då ska man absolut inte klaga sen när den sitter där. Får man den pga av det första skälet ska man ta emot den och le åt att man lärt sig något.

raZmus
2005-01-30, 10:26
3: www.pbot.nu

ölobrännvin
2005-01-30, 11:06
Jag var i Stockholm med min sambo i sommras, vi skulle gå på grönalund . Först så körde vi in ifrån fel motorväg så vi fick åka genom hela stadjäveln, sen åkte vi såklart vilse så vi åkte väl i 5 timmar för att komma rätt och när vi väl hitta till djurgården så fanns det inte en enda jävla parkeringsplats så då parkera vi bakom den långa parkeringsvägen och fick såklart böter på 700spänn så det vart väl totalt med mat bensin böter och inträde 2700:-. Vi tog böterna helt enkelt för det gick ändå åt helvete med allt.... Vi gick alltså på Aliquis nr2 och välkomnade böterna som en kär vän !

sunkan
2005-01-30, 12:14
haha....här hemma Sollefteå så finns de inga lapplisor :D

cVi
2005-01-30, 12:22
Fy faaan så onödigt...det heter studiebidrag... *screwy*


murat AP orkade inte svara på ditt inlägg eftersom han har ett liv tillskillnad från vissa andra här på kolo. Men eftersom jag ändå inte har något för mig jusst nu kan jag svara..... Han tycker det är rätt åt folk som parkerar fel och som sen kommer och gnäller på Kolozzeum


TALK TO THE ELBOW BITCH, COZ THE HAND IS ON VACATION!!!! *flex*

JAM
2005-01-31, 02:50
haha....här hemma Sollefteå så finns de inga lapplisor :D
Inte i Kramfors heller! :D

Metal_boy_
2005-01-31, 03:13
har inte parkeringsgubbar o tanter bättre saker för sig 21:30 en lördag

Inget bättre än att sköta sitt jobb.

Tolkia
2005-01-31, 04:14
haha....här hemma Sollefteå så finns de inga lapplisor :D
Jo, det gör det - farsan fick parkeringsböter där en gång. Jag tror att han stod stilla lite för länge där det var parkeringsförbud eller något; ett typiskt gränsfall mellan parkering/inte parkering - han tyckte givetvis inte att han hade parkerat, han skulle ju bara gå ur bilen "fram och åter", men lapplisan tyckte annorlunda, och alla kan ju gissa vems åsikt som vägde tyngst ... :D

sunkan
2005-01-31, 12:19
Jo, det gör det - farsan fick parkeringsböter där en gång. Jag tror att han stod stilla lite för länge där det var parkeringsförbud eller något; ett typiskt gränsfall mellan parkering/inte parkering - han tyckte givetvis inte att han hade parkerat, han skulle ju bara gå ur bilen "fram och åter", men lapplisan tyckte annorlunda, och alla kan ju gissa vems åsikt som vägde tyngst ... :D


båda har rätt...det fanns en parkeringsvakt o sollefteå men inte nu längre :thumbup:

heltzonicka
2005-01-31, 16:53
båda har rätt...det fanns en parkeringsvakt o sollefteå men inte nu längre :thumbup:

Snacka om att jag skulle få lappsjuka alltså, på dig låter det som något positivt att det inte finns lapplisor, på ett sätt är det bra men å andra sidan betyder det att det knappt finns bilar, knappt bilar = lite folk ,-> lite folk = en jävligt trist stad?
Rätta mig om jag har fel.

sunkan
2005-01-31, 17:00
Snacka om att jag skulle få lappsjuka alltså, på dig låter det som något positivt att det inte finns lapplisor, på ett sätt är det bra men å andra sidan betyder det att det knappt finns bilar, knappt bilar = lite folk ,-> lite folk = en jävligt trist stad?
Rätta mig om jag har fel.

lappsjuka...vad får du de av? *bs* självklart finns det massor av bilar här :furious: ....norrland är inte som du sett på Pistvakt o.s.v.
att det är en trist stad kan jag nog hålla med om men jag kan ju inte precis säga att jag gillar sthml...så jävla stressigt så man blir ju fan illamående

Tolkia
2005-01-31, 17:41
Rätta mig om jag har fel.
Du har fel. Det skulle inte förvånad mig om det finns fler bilar per capita i Norrlands inland än i Storstäderna eftersom det är lååååångt att åka så fort man vill ta sig någonstans alterantivt köpa någo mer avancerat än mjölk och knäckebröd (lätt överdxrivet). Och lokaltrafiken är i princip icke existerande (en skolbuss på morgonen, en skolbuss på eftermiddagen ... typ) så man måste i princip ha bil. Sedan kan man ju ställa sig tveksam till att dra likhetstecken mellan antalet bilar i en stad och hur intressant själva staden är - alla städer med biltillverkning måste vara grymt spännande, då ... ;)

sunkan
2005-01-31, 17:58
heltzonicka: jämför hur många ungdomar 20-25åringar i sthml jämfört med norrland som inte har körkort...har ingen statistik på det men jag är rätt säker på att fler % av norrlands ungdomar har körkort, och för mig känns det som om fler körkort=fler bilar *slap*

Cilia
2005-01-31, 20:25
själv bor jag i Stockholms innerstad och säger inte nej till fler lapplisor tom moderaterna erkänner att dom drog ner för mycket i sin iver.

Bilar står dubbelparkerade hela tiden och på handikapplatser och om inte direkt på övergångställena så så pass nära så man måste ut i gatan för att se om det kommer en bil eller inte.

Jag cyklar nästan överallt och alla dubbelparkerade bilar gör det livsfarligt för att inte säga dom som använder cykelbanan som en parkeringsplats (när den inte används till en extra körbana.

Och ja, jag har också bil men den står oftast i garaget.

Apropå Djurgården så kör man inte ut dit iaf inte om det är sommar för då är det stängt för biltrafik (fast jag kan en bakväg).

Krokodil
2005-02-01, 00:27
Vad är det för folk som parkerar på handikappruta utan tillstånd? Skulle de sno en rullstol om de fick chansen också? :furious:

Vi har ett handikappat barn och har ett helvete att hitta p-plats eftersom det aldrig finns lediga platser. Det har hänt flera gånger att vi fått vända hem igen med gråtande barn i stället för att gå på bio eller liknande bara för att folk är så förbannat egoistiska.

Megatuttarna
2005-02-01, 01:15
murat AP orkade inte svara på ditt inlägg eftersom han har ett liv tillskillnad från vissa andra här på kolo. Men eftersom jag ändå inte har något för mig jusst nu kan jag svara..... Han tycker det är rätt åt folk som parkerar fel och som sen kommer och gnäller på Kolozzeum


TALK TO THE ELBOW BITCH, COZ THE HAND IS ON VACATION!!!! *flex*

Haha är du hans söta sekreterare eller?

Cilia
2005-02-01, 07:33
håller med ovansående för att inte tala om dom som tjyvar handikapptillstånd.

Tolkia
2005-02-01, 07:45
Vad är det man brukar säga ... att folk som tjuvparkerar på handikappplatser är så (förstånds)handikappade att frågan är om de borde anses kompetenta nog att ha körkort överhuvudtaget ... *screwy*

Bobbokrull
2005-02-01, 07:51
Det dummaste var ändå då jag hade åkt på p-böter klockan 03.30 en tisdagsnatt. "Datumparkering".....vem fasen håller reda på jämna/udda husnummer och rätt datum?

Dessutom, vem är ute 03.30 och kollar efter felparkerade bilar? Hela staden sover ju! ...nästan, så vem mådde dåligt över att jag stod på fel sida av vägen? Säkert ngn väktare som fått nattskiftet *slap*

Köttbullen
2005-02-01, 16:52
Nej nu rök halva ditt barnbidrag *cry*



blev dyrt kebab besök i allafall