handdator

Visa fullständig version : Flytta bilder från kameran till datorn


Man and Machine
2005-01-29, 16:26
Ja tyvärr, inte ens detta lyckas man med. När jag pluggar kameran till datorn får jag upp medelandet. "Ny maksin vara måste installeras blablabla." Jag har ingen skiva och jag hittar inte några drivrutiner på canons hemsida. Powershot a80 är modellen. Någon som har nån bra länk till drivers för kameror? Eller någon bättre ide...

hasse36
2005-01-29, 17:03
Min Minolta har sk "Secure Disc" vilket innebär att kameran dyker upp i Utforskaren som en enhet dvs den ser ut som en hårddisk, floppy, CD-läsare etc. Så kolla först om den inte redan finns där...


Men i och med att datorn säger "Ny maksinvara måste..." så kanske det krävs programvara/drivrutin.

Varför inte kolla hos Canon :D
http://software.canon-europe.com/Cameras/Digital_Cameras/PowerShot_A8010006.asp

Man and Machine
2005-01-29, 17:11
Jag kollade hos canon men den enda vettiga fil som fanns där gick inte att öppna. Men problemet löst. Thx iallfall

aliquis
2005-01-29, 19:32
Spelar ingen roll vad det är för minneskort, de flesta kör väl fat32 som filsystem och fungerar som usblagringsenheter och då skall det bara vara att tuta o köra förutsatt att ens operativsystem stödjer sådana. Det gör väl Win98 med någon extra uppgradering, eventuellt 2k och me och xp gör det helt säkert.
Behövs inga specifika drivrutiner i de fallen.

internethjälten
2005-01-29, 21:02
well... den canonkameran har väl CF-kort har jag för mig ?!?

jag orkar själv aldrig installera en massa skit för att kunna föra över bilder plus att det drar batteri från kameran att dra över hundratals bilder i stöten så själv hr jag skaffat en separat CF-läsare som jag trycker in korten i och det är perfekt när föräldrarna lånar kameran med - skickar bra med USB->CF-läsaren så är problemet löst =)

jakke
2005-01-29, 23:39
finns väll nån guide i win som fixar ditt problem!?!