handdator

Visa fullständig version : Chokladbollar efter träning?


Bjorne
2005-01-29, 07:16
Tja!

Här om dagen, efter ett tungt benpass, så istället för att köra på min gainer, fick det bli 25 negerbollar, samt två proteindrinker (2 x 35g protein). Allt detta utbrett under kanske en och en halv timmes tid.

Nu är min fråga ifall energimängden jag får i mig är allt för överflödig eller ifall det blir lagom?

Kör efter detta receptet:
100 g margarin eller smör
3/4 dl strösocker
1 msk vanillinsocker
2-4 msk kakao
2½ dl havregryn

Plus en halv dl pärlsocker (eller vad det kan ha blivit, rulla i)

King Grub
2005-01-29, 07:39
Det är ju rena katastrofen efter ett träningspass; en helt vanvettig mängd fett, och av dålig kvalitet dessutom. Worst. Ever.

Bjorne
2005-01-29, 08:28
Det lät ju inte så bra =/

Fast var lite jobbigt att käka efter träning. 2 liter yoghurt då, under ~2 timmars tid.

100g
3.5g protein
11g kolhydrat (5g socker, 1g fruktsocker)
0.1g fett

Kan det där vara något att trycka i sig efter träningen? Tröttnat på på gainer =/

z_bumbi
2005-01-29, 08:46
Rostat bröd med marmelad (Behöver självklart inte rosta frallan men det är godare så.) plus mjölk/yoghurt.

Vanlig fralla med skinka och ost, lite mjölk till.

Vanlig mat funkar utmärkt för de flesta.

Tycker man att det blir lite för lite av något så går det ju alltid att slänga i sig lite gainer, proteinpulver eller vad man nu tycker saknas som komplement.

Eller så byter man bara smak på gainern, oboy är ett hett tips.

Det är ju ingen mening med att pressa i sig något om man bara äter för att det ska vara bra, bättre att passa på att äta sådant som är "något så när" men är gott när man ändå bör äta snabba kolhydrater.

Bjorne
2005-01-29, 09:13
Det är ju ingen mening med att pressa i sig något om man bara äter för att det ska vara bra, bättre att passa på att äta sådant som är "något så när" men är gott när man ändå bör äta snabba kolhydrater.Det är detta jag försöker mig på, i början gillade jag gainern, sedan börja jag tröttna och skapa egna mixar, med olika proteinsmaker. Men nu börjar det säga stopp på den här fronten också.

Så började med att käka godis, men det så stopp väldigt snabbt. Nu har jag börjat med yoghurt, vilket jag tycker är mycket gott och lätt att få i sig. Skulle bara testa med negerbollar, lite jobbigt att få i sig, men gott :)

spacedog
2005-01-29, 11:40
Gillar du erm, chokladbollar (heter det väl numera) så kan du ju alltid blanda havregryn, mjölk och ett proteinpulver med chokladsmak. Några bollar blir det inte, men smaken är det inget fel på.

Big_Vik
2005-01-29, 11:44
Det är ju rena katastrofen efter ett träningspass; en helt vanvettig mängd fett, och av dålig kvalitet dessutom. Worst. Ever.
:D


25 neger/chockladbollar!!! :eek: *yourock*


gainern tar ju inte slut fortare för att du tar den mer sällan. blanda och svälj!! :whipped:

WHITEFOLKS
2005-01-29, 21:17
jag har sjalv anvant banan istallet for smor i chokladbollar med stor framgang. rekommenderas om man gillar banan/choklad :)

Herkulez
2005-01-30, 01:55
man behöver inte vara "optima" (gud jag hatar det ordet) 24/7 varenda dag =)

Bjorne
2005-01-30, 03:15
man behöver inte vara "optima" (gud jag hatar det ordet) 24/7 varenda dag =)
Självklart inte, men vill akta mig från sådan här vara fall:
Det är ju rena katastrofen...
:D

King Grub
2005-01-30, 06:58
man behöver inte vara "optima" (gud jag hatar det ordet) 24/7 varenda dag =)

Skillnad på optimal (eller ens hyfsad) och 25 chokladbollar! :D När är det något annat än rena döden?