handdator

Visa fullständig version : Frukost, mellanmål och kvällsmål?


TPS
2005-01-28, 21:46
Hejsan!

Jag som så många andra har tränar väldigt hårt. Att man skall fylla på med protein direkt på morgonen vet jag, men vad skall man egentligen äta?

Jag vill ha tips på vad ni äter extra till frukost, mellanmål och kvällsmål.

Tack på förhand!

mystic[-_-]
2005-01-28, 21:55
Keso eller kesella till frukost, mellanmål och kvällsmål. Ibland blir det dock något annat tonfisk,kassler osv

TPS
2005-01-28, 23:09
Tror du missuppfattat. Det jag undrar över är om några här te.x. tar en Protein drink på kvällen och morgonen eller liknade och isåfall, vad?

King Grub
2005-01-29, 06:44
Eventuellt låta en del av frukostens protein bestå av vassle och låta dagens sista mål vara kaseinbaserat vad gäller proteinet. Det är inget måste, men kan åtminstone i teorin ge en viss fördel, men snabbt upptagligt protein på morgonen efter nattens fasta och protein med långsam aminosyreutsöndring som varar länge under natten.

DjaN
2005-02-04, 23:48
På kvällen har jag fått tips om att käka müsli och fil/yougurt.. bra?

TPS
2005-02-05, 21:08
Om inte jag tar allt fel så innehåller yougurt väldigt mycket kolydrater och så även müsli. Så att äta det på kvällen är nog fel.

DjaN
2005-02-05, 21:49
Om inte jag tar allt fel så innehåller yougurt väldigt mycket kolydrater och så även müsli. Så att äta det på kvällen är nog fel.
Hmm,, ok, Men jag som är hungrig varje kväll, oavsätt hur mycket jag ätit till middag innan, vad ska jag äta som kvällsmål då? Är det inte bra med kolhydrater eller?

capoje
2005-02-06, 01:25
Ät rester från middan eller något som du kanske tycker r gott..mackor o oboy.
Än o tvinga i sig massa snusk varje dag.

spacedog
2005-02-06, 19:17
Ät rester från middan eller något som du kanske tycker r gott..mackor o oboy.
Än o tvinga i sig massa snusk varje dag.

Oboy är väl rätt snuskigt? Rent socker, praktiskt taget.

z_bumbi
2005-02-06, 19:31
Hmm,, ok, Men jag som är hungrig varje kväll, oavsätt hur mycket jag ätit till middag innan, vad ska jag äta som kvällsmål då? Är det inte bra med kolhydrater eller?

Kolhydrater är bra, är du så hungrig så är du antagligen tonåring (?) och då är det bara att äta på i rimliga mängder.

JAM
2005-02-06, 19:33
Jag vill ha tips på vad ni äter extra till frukost, mellanmål och kvällsmål.
Standardfrukost för mig:
* Havgegrynsgröt (1,5-2 dl gryn) med t ex lingonsylt och mjölk
* Vassleprotein, kanske 30-40 g
* 1 st Mitt val sport från Apoteket

Mellanmålen varierar så mycket att jag inte orkar skriva något. :)

GymTT
2005-02-06, 21:29
Som sagt, fiberberikad havregrynsgröt på morgonen, med rivet äpple på.
Avsluta gärna med en burk makrill som kvällsmål? För att tillfredsställa kroppen med Omega 3.

MVH TT

blunder
2005-02-06, 21:55
Min frukost består av 1 dl Vassle + 15 gram rapsolja... Grovt bröd med bredbar greveost + skinka... Funkar bra och är gott.