handdator

Visa fullständig version : Pumpa magen utan att vila?


makkans
2005-01-28, 17:32
Kan man träna magen hur mycket man vill utan att vila den?
T.ex. varje dag?

wepp
2005-01-28, 17:38
den behöver nog vila lika mkt som vilken muskelgrupp som helst? rätta mig om jag har fel..

Jorgen
2005-01-28, 17:49
Magen tränas på samma sätt som alla andra muskler.

//Jörgen

mini_Arnold
2005-01-28, 18:04
Alltså får dem som tränar magen 3ggr i veckan får ut lika mycket/lite av det som om dem hade tränat biceps 3ggr i veckan ?

Förutsatt att man kör någorlunda lika hårt med båda muskelgrupperna.

sunkan
2005-01-28, 18:07
läste i nått nr av BK om en snubbe som var bodybuilder som tränade magen varje dag....kan inte förstå när den magen fick sin återhämtning?...men det funkade ju tydligen för han

Dav0d
2005-01-28, 18:20
Magen ska vara en sådan stor muskel och av någon anledning behöva mindre återhämtning än andra muskler. Enligt flertal PT`s som jag träffat. Men varje dag är ju absolut onödigt, dock tror jag att man kan pressa den varannan dag.

sunkan
2005-01-28, 18:50
Magen ska vara en sådan stor muskel och av någon anledning behöva mindre återhämtning än andra muskler. Enligt flertal PT`s som jag träffat. Men varje dag är ju absolut onödigt, dock tror jag att man kan pressa den varannan dag.

Stor muskel= mindre återhämtning?
Så om jag tränar gluteus dag 1 så kan jag träna den dag 2 åxå för att den är en stor muskel och behöver lite vila?
Jag får inte ihop det *screwy*

Mccartney
2005-01-28, 21:42
Jag har vant mig vid att köra mage efter varje pass ....6gånger i veckan. Jag får nog säga att jag är nöjd med mina magmuskler....har aldrig känt att jag varit trött i magmusklerna. Problemet med magmuskler att man egentligen får välja mellan att köra många reps(uthålligheten) eller köra med extra vikt...villket jag ofta tycker ger mer stryk på ryggen än magen.

Nu försöker jag köra olika sorts övningar varje gång för att få variation.

Allan
2005-01-28, 21:50
Eh, tränar man magen extremt hårt så VÄXER den. Tro mig. Magmusklerna är inte annorlunda än andra muskler.

allan

pellepedal
2005-01-29, 10:42
De flesta som tränar magen varje dag kör i stort sett utan belastning. Det är mest bara ett konditionspass för muskeln de kör.
Om man kör med en ordentlig (lagom, inte för tungt) belastning räcker det med att träna den likadant som de andra musklerna.