handdator

Visa fullständig version : Hållbarhet på kokta ägg?


Semiramis
2005-01-28, 10:03
Hur länge är det lämpligt att spara kokta ägg i kylskåpet? Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att lägga till en grov brödbit och ett kokt ägg till gröten på morgonen men det vore ju behändigt om man kunde koka ett gäng och ha i kylskåpet. inte för att det är så jobbigt att koka ägg, men i alla fall..

Flow
2005-01-28, 12:16
Du är inte den första här som äter ägg ...:
Sökfunktionen (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=20198&highlight=%E4gg+kylsk%E5p)

King Grub
2005-01-28, 13:19
Jag brukar koka upp en bautaladdning som räcker ett par tre dagar.

Diana
2005-01-28, 16:50
om man har panik bråttom på morronen o absolut bestämt trånar efter ägg macka kan man knäcka ett ägg i en djup tallrik, krydda efter smak o micra den då slipper man alla detaljer kokning för med sej; skalning av ägg, skivning, diska skivaren mm plus att ev kryddor blir inbakade o inte fastnar på utsidan(som på kokt ägg) o har man den inne lite för länge i micron får den en häärligt seg konsistens aah :eating: o har man otur får man städa ur micron på ägg kvarlevor.. :devil:

z_bumbi
2005-01-28, 16:55
Att skiva äggen har jag avskaffat, jag bryter ägget i delar och sen pressar jag ut det på smörgåsen.
Det funkar det också. :D

Frazze
2005-01-28, 17:01
Att skiva äggen har jag avskaffat, jag bryter ägget i delar och sen pressar jag ut det på smörgåsen.
Det funkar det också. :D


helt rätt, jag visste inte vad en äggskivare var förrän jag fick en i julklapp förra julen...

Diana
2005-01-28, 17:01
haha låter som en brutal behandling mot ett stackars litet ägg :)

z_bumbi
2005-01-28, 17:11
haha låter som en brutal behandling mot ett stackars litet ägg :)

Sen så tuggar jag på det också.. :D