handdator

Visa fullständig version : Mitt liv som tiger


tigerofsweden
2005-01-27, 20:10
Jahapp för er som inte har sett min andra tråd med bilder så tänkte jag börja med en liten presentation!
21 (snart 22) jordsnurr, är 178 lång, väger runt 69kg.
Tränar styrketräning 2 ggr i veckan mån; biceps, mage och axlar, ons; Rygg, triceps och bröst.
Tränar karate (eller ska börja) tis och tors.
Varje morgon innan frukost går jag minst 1h upp mot 1,5h som det oftast blir.
Så här kan en vanlig dag se ut för mig,
07:00 Går jag upp o sitter o mornar mig framför burken och drar i mig 0.5l vatten
07:30 Sticker jag ut på min morgonpromenad
09:00 Äter jag frukost bestående av 2 kokta ägg och 2 grova mackor med leverpastej (sport med extra mycket fibrer och mindre fett) och gurka, till det dricker jag ett glas juice
10:00 Cyklar jag till skolan
11:00 Drar jag i mig en banan eller äpple och 1dl jordnötter
13:00 Äter jag lunch, blir oftast tonfisk med ris, grönsaker, ägg och till det dricker jag vatten. Ibland byter jag ut tonfisken mot kyckling
16:00 Cyklar jag hemåt
17:00 Äter jag Kyckling, pasta och grönsaker, till det dricker jag vatten
18:30 Åker jag och styrketränar, under passet dricker jag massor med vatten och klämmer en banan mitt i passet och en efter.
21:00 Äter jag kesella och funlight
22:00 Så ska jag snarka :)

Som jag äter nu så går jag ner lagom med vikt (vill bli av med fett på magen) ca 0,5kg / vecka. Står ungefär o tränar med samma vikt var gång på gymmet, ökar ibland lite.
Hur ser min dag ut, vad ska jag förbättra? Vet att det finns en del o fixa till! :em: Skulle ju vara kul o kunna öka lite mer på gymmet *flex* men då kommer jag inte bli av med magen antar jag?? Är detta ett val man måste göra först?

Tacksam för många synpunkter :hbang: