handdator

Visa fullständig version : Gällande lagar i USA gällande sex

Garnax
2005-01-27, 12:19
Amerika sägs ju vara möjligheternas land, men det uttrycket får nog göras om lite då man tar en titt på de olika delstaternas lagböcker. Dessa lagar står fortfarande kvar bland alla paragrafer, men vi får väl hoppas att myndigheterna inte följer lagen till punkt och pricka...

För att börja lite lätt kan vi nämna att i Ventura storkommun i Kalifornien får varken katter eller hundar para sig utan särskilt tillstånd.

Om en polis i Coeur d'Alene, Idaho, misstänker att ett par har sex i en bil eller annat fordon måste han tuta tre gånger och sedan vänta två minuter innan han kan närma sig bilen med paret i.

En lag i Oblon i delstaten Illinois gör dig till en brottsling om du älskar medan du fiskar eller jagar på din bröllopsdag.

I staden Ames i Iowa får en äkta man inte ta mer än tre klunkar öl då han ligger i sängen bredvid sin fru och om din andedräkt luktar lök, vitlök eller sardiner är du enligt lag förbjuden att älska med din fru.

Hotellägare i Hastings i delstaten Nebraska måste enligt lag ge sina gäster en vit, ren nattskjorta. Lagen fortsätter sedan proklamera att inga par får älska med varandra, såvida de inte har på sig dessa nattskjortor, vilket gör det hela lagligt.

Ett par som hånglar inuti ett fordon och av misstag kommer åt tutan under den lustfylla leken kan sättas i fängelse enligt en lag i Liberty Corner i delstaten New Jersey.

Under lunchrasten i Carlsbad, New Mexico, bör inga par idka sex i en bil, såvida bilen inte har gardiner.

I Harrisburg i delstaten Pennsylvania är det olagligt att ha sex med en lastbilschaufför i en vägtullshytt.

I Texasstaden Kingsville finns det otroligt nog en lag som förbjuder grisar att para sig på det område som tillhör stadens flygplats.

Sex utan kondom är fortfarande olagligt i delstaten Nevada.

I Tremonton är det förbjudet för en kvinna att älska med en man inuti en ambulans. Utöver de normala anklagelserna som bör påfölja ett missbruk mot denna lag kommer även kvinnans namn att publiceras i lokalpressen. Mannen får inget straff.

I delstaten Washington finns det en lag som meddelar att det är strängt förbjudet att älska med en oskuld (även på bröllopsnatten).

En man får inte avfyra en pistol då hans kvinnliga partner får en orgasm. Denna lag är verksam Connorsville, Wisconsin.

Den enda ställningen som är accepterad enligt lag i Washington DC är missionärsställningen. Alla övriga ställningar är olagliga.

I Bozeman i Amerikas delstat Montana finns en lag som förbjuder all sexuell aktivitet mellan de två könen på gräsmattan framför ens hus. Detta gäller dock bara om de är nakna. Man kan tydligen komma undan om man har sockar på sig...

Hotell i Sioux Falls, South Dakota, måste se till att det finns två sängar i alla rum, och dessa bäddar måste befinna sig på ett avstånd av sextio centimeter eller mer då ett par hyr ett rum för endast en natt. Lagen förbjuder även älskog på golvet mellan de två sängarna.

Du får inte ha sex med en partner stående i en affärs kylrum som är avsett för kött. Detta enligt en lag som finns i Newcastle, Wyoming.

I Hartford, Conneticut, bryter man mot lagen om man kysser sin fru på en söndag...

Kanske vore på plats för lagstiftare att rensa sina verk då och då...

The_RobRoy
2005-01-27, 12:25
"Sex utan kondom är fortfarande olagligt i delstaten Nevada. "

:D :D :D

owster
2005-01-27, 12:28
I delstaten Washington finns det en lag som meddelar att det är strängt förbjudet att älska med en oskuld (även på bröllopsnatten).

Tycker polisen borde rensa upp på BB. :whipped:

Haha, en del/alla är ju sjukt roliga.

Garnax
2005-01-27, 12:36
Finns andra kul.

Tror det var i Utah som tillåter folk att skjuta indianer på huvudgatan om dom kommer i grupper på tre eller fler. För då räknas det som indianerna grupperat sig till attack.

Det finns en delstat som tvingar att alla offentliga byggnader skall ha häststolpar utanför...minns inte vilken

Har för mig att i Tennesse där Jack Daniel's görs.
Så får man inte dricka det.
För när dom skulle rösta för att häva förbudet mott alkohol så fanns det inte tillräkligt med människor där att dom inte fick rösta

Tror det är discovery som för ett bra tag sedan visade klipp om gamla dumma lagar.

En var att man inte för köra en bil utan ratt...

Frazze
2005-01-27, 12:47
Här finns en massa fler (http://home.swipnet.se/trivialt_nonsens/verklighet/lagboken.htm), sedan hur tillförlitlig källan är kan man väl diskutera ;)

Markus H
2005-01-27, 12:54
Sex utan kondom är fortfarande olagligt i delstaten Nevada.

Utdöende stater kan man jhu gissa...

Garnax
2005-01-27, 12:59
citaten var kul på den sidan :)

Laila Freivalds
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.

Göran holm
Rättssäkerheten är destruktiv om den leder till att man hellre friar än fäller.

Lennart Nilsson
Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.

Mona Sahlin
Arbetslösheten drabbar tydligast och hårdast dem som blir utan jobb.

Eller löpsedlarna :)

Arbetslösa har rätt till dagisplats

Fick ingen fallskärm - hoppade av

Försökte ta sitt liv - anhölls för mord

Köp sprit på Internet - och få det hemkört

Ministern får inte dra av sin klänning

Polisen grep torsk i fiskhamnen

Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld

Tricklev
2005-01-27, 13:00
En var att man inte för köra en bil utan ratt...

Det var väll inte så jätte dumt *flex*

Megatuttarna
2005-01-27, 13:25
Hehe finns sköna lagar här oxå! De ses givetvis som obsoleta numera men tittar man i lite äldre bestämmelser kan man hitta massa roligt.

12 kapitlet i Byggningabalken (utfärdad 1736) stipulerar "Huru svin må i ollonskog släppas" :D

alle
2005-01-27, 15:27
Tyvärr är de flesta inte sanna, men det finns ett par skumma som dock inte existerar nu men gjorde det innan.

T.ex. om det är fler än 4 indianer på en bro räknas de som ett "war-party" och man har rätt att ta till vapen mot dem för att komma över bron.

Dock gäller inte den lagen längre.

AnimalGen
2005-01-27, 15:43
Det är någon delstat(jag vet inte exakt) som det är förbjödit att färdas i ett fordon med släp som innehåller mer än 20 flaskor öl.
Måste vara ett helvete för lastbils chaffisar som kör ut öl.

Allan
2005-01-27, 19:32
Det är bara lögn alltihop. Vi hade en länk till nån sida som avslöjade bluffen för ett tag sen. Ska se om jag hittar den.

allan

Löjtnant Blank
2005-01-27, 19:44
Snyggt saxat från SkrattNet, Garnax. "Glömde" du källhänvisningen?

http://www.skrattnet.se/lagochratt/konstiga_lagar_angaende_sex.asp

Allan
2005-01-27, 21:08
Jag läste om de där lagarna i nån veckotidning på 70-talet. Och det var lögn då också.

allan

Garnax
2005-01-28, 00:01
Snyggt saxat från SkrattNet, Garnax. "Glömde" du källhänvisningen?

http://www.skrattnet.se/lagochratt/konstiga_lagar_angaende_sex.asp

Tog hela posten från ett annat forum. Mitt guildforum Hrafnin Flygur

Låter konstigt att kanaler som discovery skulle visa klipp med skumma lagar i USA för det vet jag att dom gjorde för ett par år sedan. Minns mer än att dom var riktigt idiotiska :)

MacLeod
2005-01-28, 00:54
Du tror att Discovery enbart har seriösa progam? Kanalen är ju för fan full av tokroliga belive it or not-prylar..

Garnax
2005-01-28, 04:28
Ja de mesta jag sett där är seriösa program...

Mythbusters är väl på kanten till seriöst men kul iaf :)

Sen är en del program rena fantasierna...vilket dom också är rätt klara med att programet är en "teori" om hur det kan vara om 50 år gällande t.ex flygplan för gemeneman för att slippa att ha all trafik på marken.

Achryl
2005-01-28, 08:56
Oj vad alla älskar att klaga på USA :D

MacLeod
2005-01-28, 09:19
Men som Allan säger. Det här är gammal skåpmat och mest osanning.

Grahn
2005-01-28, 12:57

Klaga och klaga, det är nog snarare så att man gärna vill tro att det är sant. Gjorde det själv förut.

Vet inte om alla är osanna dock.

Achryl
2005-01-28, 13:05
Klaga och klaga, det är nog snarare så att man gärna vill tro att det är sant. Gjorde det själv förut.

Vet inte om alla är osanna dock.

Jo syftade inte direkt på er utan på killen som ljugit ihop lagarna garnax visade och all media som älskar att klanka ner på usa när dom gjort något dåligt men håller tyst när de gjort något bra

Grahn
2005-01-28, 13:19
Jo syftade inte direkt på er utan på killen som ljugit ihop lagarna garnax visade och all media som älskar att klanka ner på usa när dom gjort något dåligt men håller tyst när de gjort något bra

Det är lite "urban myths" över dem och helt substanslösa är de inte. De är dock inte lagar.

Garnax
2005-01-28, 15:27
Någon som har trist kan ju sloka igenom hela Svea rikes lag och se om det finns några roliga reliker :)

kim
2005-01-28, 15:50
5 kap. Statschefen

7 § Konungen kan ej åtalas för sina gärningar. Riksföreståndare kan ej åtalas för sina gärningar som statschef.

Lika inför lagen jo visst *grr27*

Edit: denna är dok ingen relik utan en lag som gäller idag

Allan
2005-01-28, 16:29

Håhåjaja - faktum är att det finns en hel del fullständigt vansinniga lokala lagar i USA, men de som rapades upp här har vi sett förr och de blir inte sannare för att man drar det en vända till. Och att det skulle klagas på USA - det är ingen person som heter USA som man kan "klaga" på *rolleyes* . Men emellanåt hittar de som styr det landet på grejer som är helt vanvettiga och då måste man få ha synpunkter, eftersom en hel skrälldus med amerikaner garanterat tycker exakt samma sak.

allan

Löjtnant Blank
2005-01-28, 19:33
Jag är med dig. Jag är pisstrött på USA-hatet, det är så tjatigt. Tråkigast är hycklarna som njuter av att spy galla över landets kultur och befolkning men som inte tvekar att ta sina Fordar till videobutiken och hyra The Day After Tomorrow och svänga förbi McDonald's på vägen hem. Garnax faller bra in i den kategorien. Om man nu ogillar ett land så starkt, varför inte bojkotta det helt? Stå för någonting, tyck inte bara en jävla massa! Sverige är tjockt med gnälliga åsiktsmaskiner.

Jag gillar Amerika. Jag ger inte mycket för delar av det politiska systemet som det ser ut just nu, men som helhet är det ett bra land, inte ett dugg sämre än Sverige eller något annat europeiskt land.

Menigar
2005-01-28, 22:11
Jag är med dig. Jag är pisstrött på USA-hatet, det är så tjatigt. Tråkigast är hycklarna som njuter av att spy galla över landets kultur och befolkning men som inte tvekar att ta sina Fordar till videobutiken och hyra The Day After Tomorrow och svänga förbi McDonald's på vägen hem. Garnax faller bra in i den kategorien. Om man nu ogillar ett land så starkt, varför inte bojkotta det helt? Stå för någonting, tyck inte bara en jävla massa! Sverige är tjockt med gnälliga åsiktsmaskiner.

Jag gillar Amerika. Jag ger inte mycket för delar av det politiska systemet som det ser ut just nu, men som helhet är det ett bra land, inte ett dugg sämre än Sverige eller något annat europeiskt land.
Jag tycker om "kommunister" som dricker Coca Cola.