handdator

Visa fullständig version : Alla dessa före-bilder


Piranha
2005-01-27, 09:12
Kikar in i medlemsbilderna titt som tätt , där dräller det av "FÖRE" bilder , men man ser aldrig några "EFTER" "UNDER" eller "FÄRDIG" bilder ..

Kan någon förklara detta för mig ..

daja
2005-01-27, 09:20
Kikar in i medlemsbilderna titt som tätt , där dräller det av "FÖRE" bilder , men man ser aldrig några "EFTER" "UNDER" eller "FÄRDIG" bilder ..

Kan någon förklara detta för mig ..

ja vad tror du själv det beror på?

ante
2005-01-27, 09:22
Nja finns ju en hel del sopor som jag själv, som lägger upp bilder fast de inte har nåt att visa egentligen. Är för att kunna följa utvecklingen.

Jakobbus
2005-01-27, 09:23
ja vad tror du själv det beror på?
vad tror du? *slap*

Piranha
2005-01-27, 09:24
Personligen tror jag att folk målar upp drömmar i sina bildtrådar och aldrig räcker fram.

Eller så är de bara dåliga på att föjla upp .. ( villket är förbaskat trist )

Hades
2005-01-27, 09:27
Kikar in i medlemsbilderna titt som tätt , där dräller det av "FÖRE" bilder , men man ser aldrig några "EFTER" "UNDER" eller "FÄRDIG" bilder ..

Kan någon förklara detta för mig ..
Det är väl som med nyårslöften och liknande. Det sätts upp ett mål, men få når fram.

daja
2005-01-27, 09:27
Personligen tror jag att folk målar upp drömmar i sina bildtrådar och aldrig räcker fram.

Eller så är de bara dåliga på att föjla upp .. ( villket är förbaskat trist )

gissar på det första. tror många langar upp bilder för att få lite extra motivation att träna hårdare, men sen när det inte händer så mycket postas inga nya bilder.

edgen_ÖSD
2005-01-27, 09:31
Eller så kan det vara för att det är mitt i vintern och de flesta inte har deffat klart förän till sommaren.

Bolio
2005-01-27, 09:38
Eller så kan det vara för att det är mitt i vintern och de flesta inte har deffat klart förän till sommaren.

Vad har deff med muskelmassa att göra? De allra flesta som lägger upp bilder har ju inte mer muskler än vem som helst på gatan.

Piranha
2005-01-27, 09:40
Så här gör man .. man tar lite bilder över en period ..

Kippa , klistra Woila ...


http://piranha.homeunix.com/temp/piranha_development_small_nodate.JPG

Bigbulka
2005-01-27, 10:07
Personligen tror jag att folk målar upp drömmar i sina bildtrådar och aldrig räcker fram.

Eller så är de bara dåliga på att föjla upp .. ( villket är förbaskat trist )Tror också de flesta har lite för stora förväntningar. De har kanske läst i nån muskeltidning om nån amerikan som tränat i tre år och redan står på scen och dominerar och så tänker många att om han är så stor så borde väl jag även om jag bara utvecklas hälften så mycket kunna bli en av de grövre på gymmet.Men besvikelsen blir stor när det inte blir så och byggardrömmarna faller ikras när verkligheten går upp för dom.Därför blir det bara de riktiga entusiasterna kvar. *flex*

Tomten
2005-01-27, 11:20
Tror också de flesta har lite för stora förväntningar. De har kanske läst i nån muskeltidning om nån amerikan som tränat i tre år och redan står på scen och dominerar och så tänker många att om han är så stor så borde väl jag även om jag bara utvecklas hälften så mycket kunna bli en av de grövre på gymmet.Men besvikelsen blir stor när det inte blir så och byggardrömmarna faller ikras när verkligheten går upp för dom.Därför blir det bara de riktiga entusiasterna kvar. *flex*

Nu har jag aldrig exponerat mig på nätet, men det där med "stora förväntningar" stämmer in ganska bra på mig. Jag tror det har mycket att göra med att träningen går framåt så fruktansvärt snabbt till en början, men sen får man kämpa som en idiot för att få bättre resultat. Första året jag tränade... det var grejer det ;)

Piranha
2005-01-27, 11:23
Jo hur många gånger har man inte hört en färrsking säga: .. jag har jättelätt för att bygga muskler, jag tänker köra luciapokalen .. bla bla bla ..

Sen när man ser dem 2 år senare ser de prexxis likadana ut som sist.

Bigbulka
2005-01-27, 11:28
Jo hur många gånger har man inte hört en färrsking säga: .. jag har jättelätt för att bygga muskler, jag tänker köra luciapokalen .. bla bla bla ..

Sen när man ser dem 2 år senare ser de prexxis likadana ut som sist.
Ja och sen lägger de ner träningen för då är det inte kul längre.Många saknar helt enkelt lite självdistans och när det en inte blir nått av muskelmassan så är det ju bara till att skylla på att alla som är större än dom själv har haft nått fuffens för sig för att bli så stora.Istället för att lägga ner lite mer energi på sin egen träning för då hade det kanske kunnat hända nått med muskelmassan.

aliquis
2005-01-27, 12:32
Problemet ligger ju i att vi aldrig får den där muskelmassan.. gång på gång konstaterar man att vikten inte har gått upp och känner hur jävla onödigt de senaste månadernas slit var för ingenting.

Och då börjar man ändå inte äta ordentligt eftersom om man skall ta igen det så kommer man ju ändå bara bli mestadels fet, och så fortsätter allt som vanligt ;)

Ni som är lite större, hur lyckades ni? vad har ni satsat på? hur feta blev ni "på vägen"? vad var viktuppgången/månad ungefär? Vad borde man satsa på? Hur länge? Hur tränade ni medans ni byggde upp er?

Sedan lyssnar jag nog för mycket på grub och för lite på allan :thumbup:

aliquis
2005-01-27, 12:36
Så här gör man .. man tar lite bilder över en period .. Kippa , klistra Woila ...

Håret avslöjar dig, man ser ju direkt att första och sista bilden är samma
:thefinger :angel:

Herkulez
2005-01-27, 12:37
jag tycker jag har lyckat hyffsat, beror nog mycket på att jag gjorde min första deff när jag var 22 och hade tränat i 6år redan. nu ska ju alla deffa inför sommaren redan första året dom tränar, och då förlorar dom jävligt mycket uppbyggnadstid.

aliquis
2005-01-27, 12:37
Nu har jag aldrig exponerat mig på nätet, men det där med "stora förväntningar" stämmer in ganska bra på mig. Jag tror det har mycket att göra med att träningen går framåt så fruktansvärt snabbt till en början, men sen får man kämpa som en idiot för att få bättre resultat. Första året jag tränade... det var grejer det ;)
Sådant där gör mig så ledsen så ledsen, tränat 2.5år och jag har inte ens första årets resultat ;D
Dumma onödiga viktnedgång :(

King Grub
2005-01-27, 12:45
Sedan lyssnar jag nog för mycket på grub och för lite på allan :thumbup:

Jag tror, att du lyssnar för mycket på den lilla rösten som säger att du är tjock fast du inte är det.

Zakath
2005-01-27, 17:55
Det är ju PRE-FOTOTÄVLINGSBILDER fattar du väl :smash:

Klart alla ska få lägga upp bilder, OAVSETT muskelmassa eller träningstid, bara det är bra bilder.

Jay-Z
2005-01-27, 20:06
Jag la upp "efter-bilder"... :thumbup: Fast det kanske var för Lunarstorm-aktiga.. :em:

Mccartney
2005-01-27, 20:10
Muskelmassa är väl inte allt heller....jag tycker det är bättre att vara stark och deffad än ...stor som ett hus...och många gånger halvfet den mesta delen av året. (egen personliga åsikt)

s_himself
2005-01-27, 20:26
Muskelmassa är väl inte allt heller....jag tycker det är bättre att vara stark och deffad än ...stor som ett hus...och många gånger halvfet den mesta delen av året. (egen personliga åsikt)



det handlade väl om att det inte kommer upp några efter-bilder på allas före-bilder...

Bigbulka
2005-01-27, 20:59
Muskelmassa är väl inte allt heller....jag tycker det är bättre att vara stark och deffad än ...stor som ett hus...och många gånger halvfet den mesta delen av året. (egen personliga åsikt)
Du kommer aldrig att kunna vara lika stark deffad som när du har mer kroppsfett.

Juice
2005-01-31, 00:54
Du kommer aldrig att kunna vara lika stark deffad som när du har mer kroppsfett.

Varför är det så? Nyfiken.

JAM
2005-01-31, 01:56
Jag la upp "efter-bilder"... :thumbup: Fast det kanske var för Lunarstorm-aktiga.. :em:
Men efter tre månader tar man väl inte en "efterbild"... ;)

Jay-Z
2005-01-31, 07:58
Men efter tre månader tar man väl inte en "efterbild"... ;)

Hehe. Nja, var mer en "efter-jag-kom-igång-med-träningen-efter-att-ha-försummat-den-i-några-år"-bild.

Okej, lovar att nästa bild först blir om ett år eller två. ;)

Piranha
2005-01-31, 08:57
Skitbra bilder Jay ...

Du poserar på bilden.
Du har 2 bilder i samma pose så man kan göra en jämmförelse.
Bilderna är klara och tydliga.

Jay-Z
2005-01-31, 09:17
Skitbra bilder Jay ...

Du poserar på bilden.
Du har 2 bilder i samma pose så man kan göra en jämmförelse.
Bilderna är klara och tydliga.

Thank you, kind mister. :)

goodspeed
2005-01-31, 11:28
1. Taskig självdiciplin.
2. Folk spenderar mer tid på forum än på sin träning och allt som kommer med den.

Bolio
2005-01-31, 12:09
Thank you, kind mister. :)

Lägg också till att man faktiskt ser att det har hänt grejer! Mer sånt. Mindre "jag har tränat i 3 månader och knäböjer 70kg, nu ska jag deffa".

Bigbulka
2005-01-31, 13:02
Du kommer aldrig att kunna vara lika stark deffad som när du har mer kroppsfett.
Kom på att vissa är ju riktigt starka även om de är hyffsat deffade.De polska strongman atleterna har ju oftast inte mycket överflödskilon på kroppen.Så jag har kanske fel,det går säkert att vara jättestark även om man är deffad. Men jag tror nog att några extra kg på kroppen på de flesta iallafall påverkar styrkan positivt.

Piranha
2005-01-31, 13:09
Kom på att vissa är ju riktigt starka även om de är hyffsat deffade.De polska strongman atleterna har ju oftast inte mycket överflödskilon på kroppen.Så jag har kanske fel,det går säkert att vara jättestark även om man är deffad. Men jag tror nog att några extra kg på kroppen på de flesta iallafall påverkar styrkan positivt.


Jo men vad tror du de drar i sig om du jämmför med gemene man .. ?

Bigbulka
2005-01-31, 13:44
Jo men vad tror du de drar i sig om du jämmför med gemene man .. ?
Nu förstår jag inte alls vad du menar *rolleyes* men vissa är ju mer eller mindre deffade andra inte.Är säkert individuellt hur pass mycket styrka man kan få fram i deffat tillstånd oavsett vad man stoppar i sig.

Piranha
2005-01-31, 13:48
Nu förstår jag inte alls vad du menar *rolleyes* men vissa är ju mer eller mindre deffade andra inte.Är säkert individuellt hur pass mycket styrka man kan få fram i deffat tillstånd oavsett vad man stoppar i sig.


Näääää... jag tänker inte driva igång en preppdiskussion , men skulle prepp uteslutas där så skulle de varken vara lika hårda eller lika starka heller för den delen .