handdator

Visa fullständig version : Så här gjorde jag!


Tulork
2005-01-26, 08:26
Jag har för ca 6.5 månader sen aktiverat mig rejält när det gäller träning. Jag är 1.91cm lång och då vägde jag 175kg (MKT jag vet). Idag väger jag 141kg och har en hel del kvar att beta av. Men jag tänkte i alla fall dela med mig av hur min träning såg ut under denna tiden för den som är intresserad.

Jag började stenhårt direkt (inte att rekomende för alla) med att gå 8km varje morgon och spela squash 3 dagar i veckan. Efter ett tag så övergick det till squash 5 dagar i veckan och 1 mil gående om dagen. Allt detta kombinerat med normal husmanskost och Inget godis, chips, läsk, nätter osv.

Idag ser schemat ut såhär:

Måndag: Gå 8km terräng (Kulligt som sören) / Styrketräning
tisdag: Gå 8km(samma) / Squash / Styrketräning
Onsdag: Gå 8km (samma) / springa 3km
Torsdag: Gå 8km (samma) / Styrketräning
Fredag: Gå 8km (samma) / Squash
Lördag: Gå 8km (lätt terräng) / Squash / Styrketräning
Söndag: Gå 8km (lätt terräng)

Utöver detta så sker det en daglig dos av 100 armhävningar och 100situps och 100st ryggres.

jag kan varmt rekomender Squash, det är Otroligt jobbigt när man lärt sig spela!

Jakobbus
2005-01-26, 08:36
Jag far gratulera till din lyckade viktnedgang! Hur mycket ar malvikten?

Tulork
2005-01-26, 08:53
Jag far gratulera till din lyckade viktnedgang! Hur mycket ar malvikten?

100kg, och jag satsar på att nå dit i slutet av augusti!

Froddan
2005-01-26, 09:03
Starkt jobbat! Jag är alltid lika imponerad när jag hör om så stora viktnedgångar!

Fortsätt köra hårt nu! :)

Tulork
2005-01-26, 15:18
Det ska påpekas det med att jag efter ca 2 månader fick problem med knäna, och vart tvungen till att bygga upp musklerna runtomring. Det ska också påpekas att förr att hålla den höga vikt jag hade var jag tvungen till att äta sjukt onyttig mat, mitt kalori intag på den tiden kunde vara så illa som 8000kcal, idag är den 2300-2500kcal. (Plus att jag rökte ett paket om dagen då också)

jakke
2005-01-26, 15:36
Imponerande!!!
Gjorde inte detta ont i knärna då?:
Onsdag: Gå 8km (samma) / springa 3km