handdator

Visa fullständig version : Hjälp jag är en toffel!


johnnytex
2005-01-25, 20:54
Jag har kommit på mig själv en nedrans massa ggr nu. Hade en gång i tiden en flickvän som jag älskade. Men iaf så gjorde vi slut blabla.

Men jag är liksom fortfarande en jävla toffel, hon kan typ be mig om vad som helst - jag gör det. *kissass* Ska ge några exempel:

Var på fest i helgen, då ringer hon min mobil och säger: Åhh [Mitt Namn] jag är på fest och här är skit jobbigt jag vill hem kan du inte hämta mig, hon var ganska nitad så hon ville sova hos mig oxå (du vet vi kids kan inte gå hem snorfulla). Och jag bara jo men visst kan jag det, jag kommer med bilen (ja, jag var nykter på den festen!). Så hämtade jag henne och körde hem henne till mig. Jag bara drog från den andra festen...Lämnade mina polare osv där.

En annan gång så ringde hon mitt raggningsobjekt som jag hade, och sade nämen jag och [Mitt namn] är tillsammans så det går ej att ragga på honom nu. Och jag blev typ inte arg ens. Bara liksom, hehe nä det gör inget. Hade det varit någon annan hade jag antagligen fått frispel!

Alltså egentligen så tycker jag denna kvinna (?) är ganska så korad och osv men varje gång hon tilltalar mig så blir jag liksom helt förslavad... :(

Hjälp mig Bullen, vad ska jag göra? :(

Fan, tur ingen vet vem jag är för då hade jag skämts :D

Supercharger
2005-01-25, 21:00
Tjejen utnyttjar dig!

Vaffan ringa ditt ragg å säga att ni är tillsammans när ni inte är det! Fast det verkar som ni är det fast ändå inte.

Sätter 1000kr på att tycker att hon får ta hem ragg och ****** runt, men om du skulle göra det skulle hon bli sur!

Ta ett ordentligt snack eller bli tillsammans igen, hon har ju ett guldläge nu när du gör allt för henne...

nordlander
2005-01-25, 21:01
Det är ju inte så svårt...bara att sluta.

Zipic
2005-01-25, 21:01
Hehe, vet hur det är..
Men ibland måste man stå upp för sig själv. Kan inte bara låta henne behandla dig som en slav. Som det verkar har hon ju dig i en liten ask som hon öppnar när hon känner för det.
Sätt stop för det! Nästa gång hon ber dig om något så säg bara: Nej, jag har inte tid.
Vet hur jobbigt det är.. Speciellt i början.. Men det blir bättre med tiden.. Och en dag kommer du inse att du gjorde rätt. :)

När det tog slut mellan mig och mitt X var jag likadan under en lång period. Sen tillslut palla jag inte med det, vilket resulterade i att vi blev ovänner. Och det visade sig vara possitvit. Snackade aldrig osv..
Nu är vi skitbra vänner.

mangemani
2005-01-25, 21:04
känner igen mej....var likadan jag själv..med min förr förra tjej så var jag en jäkla toffel,det hon sa det gjorde jag,spelade hela tiden efter hennes regler.

men nu efter min senaste tjej(mot slutet)så blev det en förändring kändes det som,jag började att sätta gränser och säga ifrån och jag märkte att det blev MYCKET bättre så.

Cilia
2005-01-25, 21:07
tror du fortfarande har känslor för henne.
och du är väl inte den första killen på jorden som lyckats förbise en tjejs intelligens när det gäller val av partner?

det är bara du som kan styra över vad du vill och hur du vill ha det. du vet vad som händer och det är bara att bryta mönstret. det är inte samma sak som att det är enkelt

det finns ett bra ord för det du är på engelska men jag ska inte nämna det här för det är lite halv grovt. *s*

Jense
2005-01-25, 21:18
låt inte känslorna bestämma över dig.. sätt en gräns. hon är väl ingen barnunge heller

johnnytex
2005-01-25, 21:21
Mjo alltså ni har ju rätt, jag inser ju själv att hon kör med mig ibland och det är ju det som är så hemskt *screwy*

Jag blir liksom fromm som ett jävla lamm så fort hon närmar sig. Fan måste testa som ni sade att en gång säga nix pix, kommer få ladda länge inför ett nej för den tjejen, har nog när jag tänker efter aldrig sagt nej till henne. *rolleyes*

Hmm, lite skönt att jag inte verkade ensam om detta syndrom iaf :)

Garnax
2005-01-25, 21:24
Skärp dig.

Du måste sätta gränser, det är inte hon som utnyttjar dig det är du som låter dig hunsas.

Visa att du har någon självrespekt och säg ifrån.

s_himself
2005-01-25, 21:27
Säg ifrån! Det går inte leva sådär, fan... du blir ju bara sårad själv och du lär ju inte få ut ett dyft av det heller....

johnnytex
2005-01-25, 21:28
Säg ifrån! Det går inte leva sådär, fan... du blir ju bara sårad själv och du lär ju inte få ut ett dyft av det heller....

Jag vet :( Som tex nu skickade hon sms, då svarar jag dirket, hade det varit nån annan hade jag ätit min mat först och sedan svarat typ sånt skit alltså. Bara för det ska jag inte svara föräns imorgonbitt. Undra om jag klarar det haha...

Jo har faktikst fått ut lite :kinky:, kanske därför jag e så jävla snäll?

mini_Arnold
2005-01-25, 21:30
Vem dumpade vem?

johnnytex
2005-01-25, 21:31
Vem dumpade vem?

Hon som gav upp mig...Fast det är nog ganska uppenbart :D

nordlander
2005-01-25, 21:35
Hahahhaa jag är fan trött.....Nästa gång du ska skjutsa henne och hon är lite överförfriskad...kör ut och dumpa henne i skogen nånstans...hon lär ju inte vilja be om några fler tjänster då......



Haha fan så dålig humor.... *screwy*

s_himself
2005-01-25, 21:38
Jag vet :( Som tex nu skickade hon sms, då svarar jag dirket, hade det varit nån annan hade jag ätit min mat först och sedan svarat typ sånt skit alltså. Bara för det ska jag inte svara föräns imorgonbitt. Undra om jag klarar det haha...

Jo har faktikst fått ut lite :kinky:, kanske därför jag e så jävla snäll?


säg såhär då "jag har vill ha :naughty: :love: :kinky: ett par gånger i veckan, annars kan du sluta besvära mig för annars vill jag inte toffla runt för dig"

Thony
2005-01-25, 21:38
Hahahhaa jag är fan trött.....Nästa gång du ska skjutsa henne och hon är lite överförfriskad...kör ut och dumpa henne i skogen nånstans...hon lär ju inte vilja be om några fler tjänster då......



Haha fan så dålig humor.... *screwy*


så säger du VEM DUMPA VEM; HAAAA !!!! :D

Cilia
2005-01-25, 21:39
Jo har faktikst fått ut lite :kinky:, kanske därför jag e så jävla snäll?

det var precis det mitt onämnda engelska uttryck refererade till
tog inte så mycket för att räkna ut vad som låg i botten eller ska man säga potten *w*

Fatalist
2005-01-25, 21:47
Jag har kommit på mig själv en nedrans massa ggr nu. Hade en gång i tiden en flickvän som jag älskade. Men iaf så gjorde vi slut blabla.

Men jag är liksom fortfarande en jävla toffel, hon kan typ be mig om vad som helst - jag gör det. *kissass* Ska ge några exempel:

Var på fest i helgen, då ringer hon min mobil och säger: Åhh [Mitt Namn] jag är på fest och här är skit jobbigt jag vill hem kan du inte hämta mig, hon var ganska nitad så hon ville sova hos mig oxå (du vet vi kids kan inte gå hem snorfulla). Och jag bara jo men visst kan jag det, jag kommer med bilen (ja, jag var nykter på den festen!). Så hämtade jag henne och körde hem henne till mig. Jag bara drog från den andra festen...Lämnade mina polare osv där.

En annan gång så ringde hon mitt raggningsobjekt som jag hade, och sade nämen jag och [Mitt namn] är tillsammans så det går ej att ragga på honom nu. Och jag blev typ inte arg ens. Bara liksom, hehe nä det gör inget. Hade det varit någon annan hade jag antagligen fått frispel!

Alltså egentligen så tycker jag denna kvinna (?) är ganska så korad och osv men varje gång hon tilltalar mig så blir jag liksom helt förslavad... :(

Hjälp mig Bullen, vad ska jag göra? :(

Fan, tur ingen vet vem jag är för då hade jag skämts :D


Som en vis man en gång sammanfattade det:

1. Höj din hand
2. Öppna din näve
3. Samla kraft
4. Slå så hårt du bara kan på din egna kind med handflatan
5. Upprepa vid behov varje gång du uppför dig som en toffel.

nordlander
2005-01-25, 21:49
Some people are pussies and some people are dicks. And then theres assholes...Don't be a pussie, be a dick and fuck that asshole...

Grisen
2005-01-25, 21:55
För att göra det enkelt, får ut något av att vara toffel, är det värt besväret/mår du bra av det? Om det inte är det sluta, så enkelt är det, ok? Det är du som bestämmer.

johnnytex
2005-01-25, 22:00
Haha, sköna kommentarer. Jo, fan får försöka. Inget :kinky:, inget mer skjutasande haha. Nä men seriöst, I want to be the dick ! ;)

Ska försöka och se hur det går...


Kommer skriva imorgon, hon missade bussen så jag skjutsade henne till skolan...haha. Nä ska ta tag i det nu. Tack boys and girls.

Sallae
2005-01-25, 22:12
Haha!! johnnytex! du är lätt min nya idol!!
måste följa denna tråden och se hur detta hemska drama urartar!! *popcorn*

nämen seriöst, bara att lägga ner allt. Kärlek är för töntar!! *flex*

Hades
2005-01-25, 22:26
WUSSY!
Läs lite av David DeAngelo, är mitt heta tips.

spacedog
2005-01-25, 23:11
Ok, du verkar vara en schysst kille, så jag skall hjälpa dig. Ge mig hennes telefonnummer och ditt för- och efternamn så skall du se att hon inte vill veta av dig om några dagar.

:devil: :devil: :devil:

Jag tar dock inte ansvar för eventuella juridiska påföljder. :D

fdsamlare
2005-01-26, 03:15
Få se,, jag kan börja med att säga att jag har knappt några erfarenheter eller kunskaper om det kvinnliga könet(hade jag haft det hade jag inte slösat min tid här),så, det här är bara mina tankar kring den här situationen.

Vad jag har förstått så är det så här det funkar(i dom flesta fall): behandlar man tjejer illa så behandlar dom dig väl, och behandlar man dom väl så behandlar dom dig illa.

Så, raka av ögonbrynen på bruden nästa gång hon slaggar hemma hos dig…sen är det bara att vänta och se hur eran relation utvecklas…ya know!?

MojjMojj
2005-01-26, 05:44
fdsamlare: Hehe, problem solved :)

Cilia
2005-01-26, 07:36
Vad jag har förstått så är det så här det funkar(i dom flesta fall): behandlar man tjejer illa så behandlar dom dig väl, och behandlar man dom väl så behandlar dom dig illa.


du får det att låta som vi är en slags ras och att hur vi reagerar är en framavlad egenskap. Nu sa du iofs att du inte hade så stor erfarenhet av oss men som upplysning kan jag meddela att vi är individer som reagerar olika men känslor och beteenden. Vi är inte stöpta i en form.

nordlander
2005-01-26, 13:50
du får det att låta som vi är en slags ras och att hur vi reagerar är en framavlad egenskap. Nu sa du iofs att du inte hade så stor erfarenhet av oss men som upplysning kan jag meddela att vi är individer som reagerar olika men känslor och beteenden. Vi är inte stöpta i en form.


Va....haha nääää sluta ljug! *screwy*

AngelLove
2005-01-26, 14:12
Johnnytex...
hur vet du att ingen känner dig eller känner igen dig här då... *popcorn*

nordlander
2005-01-26, 14:17
Johnnytex...
hur vet du att ingen känner dig eller känner igen dig här då... *popcorn*

Vars ska du ha skjuts nu då?

Thony
2005-01-26, 14:18
hon missade bussen så jag skjutsade henne till skolan...haha. Nä ska ta tag i det nu. Tack boys and girls.


Skyll dig själv. Är det slut så är det, KAPA ALLA BANDEN, vägra va en toffel, som hon styr lätt.. DU kan ju hämta upp henne nästa gång hon varit hos sin kille, det ställer du väl upp på `? SNÄÄÄÄLLA !!

RobbeliRobban
2005-01-26, 14:22
Johhnytex: Att vara toffel är coolt. Jag tycker du skall lägga till med en klädsam svartsjuka, ett starkt kontrollbehov, och vara på henne som en igel (mail, sms, ring var tionde minut, ring mitt i natten, hälsa på på jobbet, (skolan?), hälsa på hemma hos henne ofta och mycket utan att ringa innan.

Förklara att du älskar henne flera ggr/dag, och verkligen tjata om framtiden att ni skall bli ihop, gifta er, skaffa femton ungar mm.

Ta reda på alla hennes intressen, skaffa samma, klä dig i samma färger, tatuera in hennes namn, håll reda på alla hennes släktingars och kompisars födelsedagar, namnsdagar allt.

Håll på så ett tag, så kommer situationen lösa sig helt väldigt fort, och du slipper problemet.

Thony
2005-01-26, 14:26
Johhnytex: Att vara toffel är coolt. Jag tycker du skall lägga till med en klädsam svartsjuka, ett starkt kontrollbehov, och vara på henne som en igel (mail, sms, ring var tionde minut, ring mitt i natten, hälsa på på jobbet, (skolan?), hälsa på hemma hos henne ofta och mycket utan att ringa innan.

Förklara att du älskar henne flera ggr/dag, och verkligen tjata om framtiden att ni skall bli ihop, gifta er, skaffa femton ungar mm.

Ta reda på alla hennes intressen, skaffa samma, klä dig i samma färger, tatuera in hennes namn, håll reda på alla hennes släktingars och kompisars födelsedagar, namnsdagar allt.

Håll på så ett tag, så kommer situationen lösa sig helt väldigt fort, och du slipper problemet.


Jupp vilken stad tror du hon flyttar till ?

RobbeliRobban
2005-01-26, 14:28
Jupp vilken stad tror du hon flyttar till ?

Är han riktigt på, så kanske till New York.

Thony
2005-01-26, 14:39
Är han riktigt på, så kanske till New York.

hhahaa ;)

AngelLove
2005-01-26, 15:01
Vars ska du ha skjuts nu då?

Tja, till och från jobb 5 dagar i veckan hade ju vart fint *flex*

mmartin
2005-01-26, 15:31
du får det att låta som vi är en slags ras och att hur vi reagerar är en framavlad egenskap. Nu sa du iofs att du inte hade så stor erfarenhet av oss men som upplysning kan jag meddela att vi är individer som reagerar olika men känslor och beteenden. Vi är inte stöpta i en form.


shit, då måste jag lägga om min strategi ;)

mmartin
2005-01-26, 15:36
trådskaparen: Alltså du gör ju egentligen inget fel, grejjen är hur du känner det?

om du nu trivs med lite kontakt med henne och göra tjänster för lite :kinky:
så sure, do it om det känns ok.

DOCK så vore det vansinnigt att hålla på så enbart, du måste ju se till att ha ett "eget liv" samtidigt, dejta givetvis andra också, du är ju singel så ta för dig- du har ju ingen plikt att redogöra för någon.

Kort sagt, ta det lugt och gör precis som du vill så länge det känns ok.

kan väl kalla det filosofiskt för, en släng av Preferensutilitarism :D

johnnytex
2005-01-26, 16:23
Oj, många fina ideér. Dumpa henne i skogen, fejka mani, kräva mer : :kinky: osv. Haha.

Nä fan, har faktiskt inte svarat ännu på hennes sms igår, vilket framsteg va :D

Och till helgen ska jag ändå vara berusad så då kan jag inte köra heller, börjar gå i rätt riktning va *flex*

Sedan får man hoppas det blir mer :kinky:, och nä det är inte jag som är så j**** kåt, det är hon. Också :D

Kommer ju dock aldrig vara elak lr arogant mot henne, hon är ändå så trevlig.

mmartin
2005-01-26, 16:28
hon som är det, va? :D brukar ju låta så... :thumbup:

johnnytex
2005-01-26, 16:32
hon som är det, va? :D brukar ju låta så... :thumbup:

Haha ja det är ju så. Det är liksom en myt att alla killar skulle vara überkåta, tjejerna är ju banne mig värre :naughty:

Grisen
2005-01-26, 17:10
Johhnytex: Att vara toffel är coolt. Jag tycker du skall lägga till med en klädsam svartsjuka, ett starkt kontrollbehov, och vara på henne som en igel (mail, sms, ring var tionde minut, ring mitt i natten, hälsa på på jobbet, (skolan?), hälsa på hemma hos henne ofta och mycket utan att ringa innan.

Förklara att du älskar henne flera ggr/dag, och verkligen tjata om framtiden att ni skall bli ihop, gifta er, skaffa femton ungar mm.

Ta reda på alla hennes intressen, skaffa samma, klä dig i samma färger, tatuera in hennes namn, håll reda på alla hennes släktingars och kompisars födelsedagar, namnsdagar allt.

Håll på så ett tag, så kommer situationen lösa sig helt väldigt fort, och du slipper problemet.

:laugh:

ivandrago
2005-01-26, 18:20
Sluta toffla, och toffla aldrig mer. När du började toffla i förhållandet så började hon se sig om efter någon mer spännande typ. Nu har hon det precis som hon vill ha det: en toffel som hon kan utnyttja samtidigt som hon kan ragga nya spännande killar.

Lär dig av detta och var glad att du upptäckte detta nu och inte när du är 40 och har barn.

Metal_boy_
2005-01-26, 18:34
Vem dumpade vem?

vem tror du?? läs så fattar du att det är katt och råttam och han är katten.

Metal_boy_
2005-01-26, 18:36
du är besatt, vill du sluta som en man som man gör en film om?

Bjorne
2005-01-26, 18:59
Troliga anledningen att hon ringde ditt ragg och sa sådär, var väl för att inte en ny tjej ska få all din koncentration. Tror inte hon har känslor för dig fortfarande...

mmartin
2005-01-26, 19:27
Haha ja det är ju så. Det är liksom en myt att alla killar skulle vara überkåta, tjejerna är ju banne mig värre :naughty:

DET har du faktiskt rätt i.. helt sanslöst hur de är faktiskt, ibland blir man nästan rädd! :whipped:

fdsamlare
2005-01-26, 19:44
du får det att låta som vi är en slags ras och att hur vi reagerar är en framavlad egenskap. Nu sa du iofs att du inte hade så stor erfarenhet av oss men som upplysning kan jag meddela att vi är individer som reagerar olika men känslor och beteenden. Vi är inte stöpta i en form.

Ahh, jag var lite trött när jag skrev mitt inlägg så jag förenklade situationen en smula, och så försökte jag va lite kul...men missade målet lite. ;)

carry on

nordlander
2005-01-26, 20:08
Tja, till och från jobb 5 dagar i veckan hade ju vart fint *flex*

tänkt bli fet? ;)

johnnytex
2005-01-26, 20:13
du är besatt, vill du sluta som en man som man gör en film om?

Jag vadå? Va? Come again, fattade inte det :confused:

Men alltså. Hur lätt är det inte att bli toffel när man väl ÄR tillsammans. Det är ju omöjligt att inte bli det. Jag skulle iaf göra nästintill vad som helst för någon jag älskade, det sjuka är ju att jag fortfarande inte kommit ut toffeln fastän vi inte är tillsammans. Ska försöka rycka upp mig ur träsket, har blivit rädd nu när jag sett vad ni skrivit :D

I helgen ska jag (försöka) ragga på nåt nytt :hbang: