handdator

Visa fullständig version : Doddio på bild


doddio
2005-01-25, 19:22
Tjo

Jag har tränat i ca 1.5 år halvseriöst, men försöker bättra mig. För tillfället är jag lite "julfet" :naughty: , men det får jag bjuda på. Ge gärna synpunkter på vad som är bra / dåligt!

185cm, ca 80 kg.

http://www.imagehosting.us/imagehosting/showimg.jpg/?id=173874

http://www.imagehosting.us/imagehosting/showimg.jpg/?id=173878

Tys0n
2005-01-25, 19:27
jag ser då ingen bild

Grisen
2005-01-25, 19:42
jag ser då ingen bild

Klicka på länkarna

hultman
2005-01-25, 20:40
1.5 år?

Skriv upp ditt träningsschema, matvanor och vad i helsike du håller på med.

doddio
2005-01-25, 21:19
1.5 år?

Skriv upp ditt träningsschema, matvanor och vad i helsike du håller på med.

Jag styrketränar tre ggr / veckan, käkar ganska bra, har även idrott i skolan 2 dagar i veckan.

Mitt mål är att bli starkare och att bli smidigare.

Jorgen
2005-01-25, 21:25
Jag styrketränar tre ggr / veckan, käkar ganska bra, har även idrott i skolan 2 dagar i veckan.

Mitt mål är att bli starkare och att bli smidigare.
Då är det dags att börja käka ordentligt och träna hårt. *flex*

//Jörgen

Allan
2005-01-25, 21:27
Du ska ha beröm för att du faktiskt gör poser, och dessutom rätt bra. I övrigt vill jag nog också se en större utläggning om kost, träning och förbränningsträning. Det är möjligt att du kanske tränar rätt bra, men kosten....

allan

nordlander
2005-01-25, 21:27
Ja nånstans brister det...gissar på maten.

The_RobRoy
2005-01-25, 21:32
Dåliga resultat tycker dom andra grabbarna.. ..vi vet ju dock inte hur du såg ut när du började träna..

doddio
2005-01-25, 22:34
Du ska ha beröm för att du faktiskt gör poser, och dessutom rätt bra. I övrigt vill jag nog också se en större utläggning om kost, träning och förbränningsträning. Det är möjligt att du kanske tränar rätt bra, men kosten....

allan

Hmm, ja du. Maten kan väl antagligen vara bättre, men jag käkar ganska hyfsat överlag. Jag käkar inga tillskott, och har absolut inga planer på att göra det heller. Min utveckling har dock inte varit optimal, då jag i juni 04 drog på mig en hemsk muskelanspänning i ryggen, som inte riktigt släppt förrän nu. Därmed har jag inte kunnat köra fullt ut.

Styrketräningen kör jag som sagt tre gånger i veckan, 6-8 reps.

T.ex. maxar jag bara 75 kg i bänk, men gör allt för att öka...

turbocalle
2005-01-29, 19:19
Hmm, ja du. Maten kan väl antagligen vara bättre, men jag käkar ganska hyfsat överlag. Jag käkar inga tillskott, och har absolut inga planer på att göra det heller. Min utveckling har dock inte varit optimal, då jag i juni 04 drog på mig en hemsk muskelanspänning i ryggen, som inte riktigt släppt förrän nu. Därmed har jag inte kunnat köra fullt ut.

Styrketräningen kör jag som sagt tre gånger i veckan, 6-8 reps.

T.ex. maxar jag bara 75 kg i bänk, men gör allt för att öka...
Låter lite konstigt att du styrketränar tr gånger i veckan 6-8 reps.. Skriv ut ett helt träningsschema istället..

MvH Carl

Beast
2005-01-29, 20:01
80kg?? Verkar som lågt 70 faktiskt.
Men kört hårt och tungt och satsa på kosten ordentligt! Så kommer det.

Garnax
2005-01-29, 21:16
6-8 reps på hur många set?

:eating: :sleep: :bpump:

Du vill ha synpunkter?

Då säger jag att du bör nog se över din träning från grunden och fundera på vad du vill uppnå. På bilderna du visar ser du igentligen otränad ut. Många av mina polare ser ut sådär och dom vet inte vad ett gym är.

Men sen vet jag inte hur du såg ut innan heller så om du vart extremt spinkig eller stor som ett hus innan så kan det vara bra jobbat...

aliquis
2005-01-29, 22:05
Se över kosten, prova på http://www.t-nation.com/portal_includes/articles/2004/04-073-training.html och stoppa i dig något mataktigt direkt efter passet även om det nu inte blir tillskott.

doddio
2005-01-30, 12:49
Låter lite konstigt att du styrketränar tr gånger i veckan 6-8 reps.. Skriv ut ett helt träningsschema istället..

MvH Carl

Hmm, visst. Just nu tränar jag ungefär så här:

Dag 1: Bröst / biceps

Bänkpress (just nu enligt b&k bänkschema)
Dips ( 2 x max)
Pec Deck (6*1)
Skivstångscurl (6-8*3)
Hantelcurl (6-8*3)
Hammercurl (6-8*3)

Dag 2: Rygg / triceps

Latsdrag (6-8*3)
Roddmaskin (-8*3)
Hypersträck (10*2)
Pushdown (6-8*3)

Dag 3: Axlar / mage

Hantelpress (6*3)
Militärpress (6-8*3)
Omvänd pecdeck (6 * 2)
Mage är lite olika.
Liggande tricepspress (6-8*3)

doddio
2005-01-30, 12:52
6-8 reps på hur många set?

:eating: :sleep: :bpump:

Du vill ha synpunkter?

Då säger jag att du bör nog se över din träning från grunden och fundera på vad du vill uppnå. På bilderna du visar ser du igentligen otränad ut. Många av mina polare ser ut sådär och dom vet inte vad ett gym är.

Men sen vet jag inte hur du såg ut innan heller så om du vart extremt spinkig eller stor som ett hus innan så kan det vara bra jobbat...

Hmm, okej. Själv är jag ganska nöjd med mina resultat, då jag var väldigt klen när jag började. Dock har det stått stilla den senaste tiden, och jag är glad för alla tips jag kan få.

AndersHermansson
2005-01-30, 13:05
Hmm, visst. Just nu tränar jag ungefär så här:

Dag 1: Bröst / biceps

Bänkpress (just nu enligt b&k bänkschema)
Dips ( 2 x max)
Pec Deck (6*1)
Skivstångscurl (6-8*3)
Hantelcurl (6-8*3)
Hammercurl (6-8*3)

Dag 2: Rygg / triceps

Latsdrag (6-8*3)
Roddmaskin (-8*3)
Hypersträck (10*2)
Pushdown (6-8*3)

Dag 3: Axlar / mage

Hantelpress (6*3)
Militärpress (6-8*3)
Omvänd pecdeck (6 * 2)
Mage är lite olika.
Liggande tricepspress (6-8*3)


Du har alltså tränat 1½ år utan att göra en enda benböj? =)

doddio
2005-01-30, 13:08
Du har alltså tränat 1½ år utan att göra en enda benböj? =)

Haha, nja. Saken är den att jag tränar mycket ben när vi har idrott i skolan, samt en del när jag springer. Men jag vet att det egentligen inte är någon ursäkt *rolleyes* . Ska lägga in mer ben framåt våren var det tänkt.

MyungChul
2005-01-30, 13:10
är det bara jag som tycker att det där ser ut som ett 20minutersschema?

doddio
2005-01-30, 13:21
är det bara jag som tycker att det där ser ut som ett 20minutersschema?

Det ser inte så mycket ut, men jag brukar köra några övningar till, men det skiljer sig liksom från pass till pass.

Tys0n
2005-01-30, 18:34
det är ju fint att triceps får träning 3 ggr i vecka

victor_n
2005-01-30, 18:38
skär ner på triccarna om du inte vill överträna dom föståss å få sämre resultat! för övrigt så bilder helt ok ut=)

doddio
2005-01-30, 20:26
skär ner på triccarna om du inte vill överträna dom föståss å få sämre resultat! för övrigt så bilder helt ok ut=)

Det har jag inte tänkt på faktiskt. *screwy*. Jag har innan kört bröst/triceps, rygg/biceps, och axlar/mage/ben. Men eftersom det inte funkade så bra ändrade jag till detta jag har nu. Men nu när jag tänker efter kanske det är för mycket träning för triccarna...

Slartibartfast
2005-01-30, 23:06
I don't sees me no pictures. :MrT:

Sony
2005-01-31, 08:37
Nu tycker jag det är gott om sågningar här. Tycker doddio ska ha en eloge för att han skriver hur länge han tränat och visar helt ok överkroppsbilder. Mycket mer :thumbup: än alla "efter 3 mån träning seriöst och 4 år oseriöst". Då har man tränat drygt 4 år! Inget annat. Ge honom lite bra träningstips och mattips så att han kan få ännu bättre resultat istället! Kunskap finns ju här i massor...

doddio
2005-01-31, 14:49
Nu tycker jag det är gott om sågningar här. Tycker doddio ska ha en eloge för att han skriver hur länge han tränat och visar helt ok överkroppsbilder. Mycket mer :thumbup: än alla "efter 3 mån träning seriöst och 4 år oseriöst". Då har man tränat drygt 4 år! Inget annat. Ge honom lite bra träningstips och mattips så att han kan få ännu bättre resultat istället! Kunskap finns ju här i massor...

Tack. Japp, vill ha så mycket tips som möjligt. :naughty: