handdator

Visa fullständig version : Någon erfaren med tid får gärna hjälpa mig


Medusa
2005-01-25, 15:12
Jag skall köra igång på allvar under rehabiliteringen och behöver en ny rutin. Jag känner att jag är för subjektiv och det vore bättre om någon utomstående kunde göra en rutin för mig. Dessutom har det varit svårt att motivera sig de senaste veckorna, om jag har en skyldighet gemtemot någon blir det en anledning till att följa den. Om det är någon som har tid eller förslag, pm:a mig. Z bumbi (!), Grub, Stahlberg, Allan, Arne, Beast, Jwzrd, Zone, och många fler, låt inspirationen flöda.

stahlberg
2005-01-25, 15:51
Jag hoppas det går bra för dig, både i samband med rehabiliteringen och för framtiden.

Däremot har jag en viss "ära" att tänka på. Den innebär att jag aldrig skriver bodybuildingprogram - eftersom jag inte är tillräckligt skicklig på det - utan bara styrkelyftsrutiner.

Men du har ju nämnt många andra kunniga som säkert kan stå till tjänst!

Frazze
2005-01-25, 15:51
vad är det du ska rehablitera? Var det en axel? Vad fick du för diagnos? Exakt vad var fel?

Medusa
2005-01-25, 15:54
Jag hoppas det går bra för dig, både i samband med rehabiliteringen och för framtiden.

Däremot har jag en viss "ära" att tänka på. Den innebär att jag aldrig skriver bodybuildingprogram - eftersom jag inte är tillräckligt skicklig på det - utan bara styrkelyftsrutiner.

Men du har ju nämnt många andra kunniga som säkert kan stå till tjänst!
Ok, schysst ändå Stahlberg, du kanske inte kan rucka på dina principer, du har definitivt kunskaperna. :D

Medusa
2005-01-25, 15:55
vad är det du ska rehablitera? Var det en axel? Vad fick du för diagnos? Exakt vad var fel?
Inflammerad vävnad i axelleden. Obalans i leden. ca 6-8 månaders aktiv vila, börja på 25% av normal belastning, höj 5-10%/månaden.

stahlberg
2005-01-25, 16:04
Medusa : Där tar du fel. Efter att ha "struttat" omkring i gym och träningssalar de senaste 28,5 åren, träffat "folk", läst på lite, skrivit ett eller annat träningsprogram (t.om bodybuildingsådana, på låg nivå, under min tid som instruktör på gym) har jag lyckats snappa upp något lite om all möjlig träning.

Men jag är expert på bara en sak, och den "måste" jag hålla mig till.

pellepedal
2005-01-25, 19:59
Tjena Medusa!

Jag har en intressant ide som jag håller på och utvärdera just nu. Den känns väldigt bra hittils. *flex*
PM:a om du har intresse.

jwzrd
2005-01-25, 20:07
Jag skulle nog föreslå ett rent push-pull-uppläg så att allting som ska genom axeln press-vägen körs på ett pass. Så får den en vecka på sig att vila. Skippa fancy-pants-programmen som innebär 20 varv genom kroppen per vecka. Om du kan köra ben ordentligt så finns det iofs möjlighet att montera ett par Platz-påkar kanske :)