handdator

Visa fullständig version : Har helt tappat sugen,hjälp?


Linusen
2005-01-25, 00:34
Jag o killen har varit i Rio, låg i hårdträning innan!Sedan käkade man ju gott,drack en del alkohol.När man kom hem stod vågen på 2+Men jag tänke inte så mycket på det då ja vet att tränar jag igen.MEN nu har jag ingen lust alls *grr27*Jag tänker varje dag, nä nu ska jag!Men icke!Jag vill inte tvinga mig heller då ja vill att träningen skall vara kul som förut, men nu känns allt skit!Ja trodde om jag börjar gå in här o läsa era inlägg o då bli motiverad, men inte*cry* :cryout: Jag har gått upp 4 kg O jag trivs inte så här:eating: Men joggar ja så rasar KG!Men varför gör jag det inte för*screwy* Hjälp hur hittar jag motivationen igen
Mvh Lina

Linusen
2005-01-25, 00:36
Varför kan man skriva så lite i varje inlägg?? Blir ju galen när man bara kan skriva pytte pytte... *grr27* *grr* :devil: :furious: *screwy*

Trance
2005-01-25, 00:39
Hrm, begränsningen är i antal smileys.

Frazze
2005-01-25, 00:43
Kan man bara skriva korta inlägg? har jag inte märkt, är det inte nån gräns för antalet smileysar eller nåt sånt då?

Och ang, motivation, inte så mycket att göra, hade själv ett uppehåll på ett drygt år, då jag helt enkelt inte ville träna, eller snarare inte tyckte det var värt besväret, typ :) Jag ville egentligen, men det "gick bara inte".

Så, hur gör man? Vet ej.
Hur gjorde jag? Jag gick och tränade, tvingade mig själv två gånger, sedan slutade jag igen, så tog det en vecka så kom suget tillbaka på riktigt.

Men jag håller med om att man inte ska tvinga sig till det, men jag drog en pararell från när jag spelade hockey, varje träning var inte(definitivt inte) rolig, men att spela ishockey var roligt, och på den tiden fanns det inte riktigt något alternativ heller... Hum

Äsch, kortfattat; tvinga dig själv, se om det "lossnar", gör det inte det så får du hitta på något annat att göra, helt enkelt. men låt det ta lite tid, det är ingen brådska.

aliquis
2005-01-25, 00:49
Och du kan kryssa för en ruta om att inte visa smileys som bilder...

Linusen
2005-01-25, 00:50
Mjasså de handlar om smileys,,,opps.. :em: Nä jag sprang typ en vecka efter jag kom hem, och det gick så dåligt som de aldrig har gjort förr...flåsade som en häst och allt känndes tungt..som om jag var en 100 kg klump! Sen tänkte jag, de går lättare nästa gång.Men att de gick så dåligt..så känndes de inte direkt KUL! ...Satt nu har jag i två veckor sagt..JA imorrn! ÖHH men inget händer...känner mig så dum o ful o fet..(Ursäkta en tjej grej)Men endå görs inget.Tänkte om ni hade nåt tips som kan få en att vlja börja jogga igen, men just nu känns all träning astrist:(

Zakath
2005-01-25, 10:17
Sätt upp några mål som du ska klara om en viss tid så kanske det blir roligare :)

z_bumbi
2005-01-25, 10:21
Sätt upp några mål som du ska klara om en viss tid så kanske det blir roligare :)

Eller testa något annat än att springa..

Fultjack
2005-01-25, 10:28
det är alltid första 2-3 gångerna som är jobbiga, sen kommer man in i det igen och då brukar det flyta på

Grisen
2005-01-25, 10:44
Skit i det om det inte påverkar din hälsa negativt, gå ut med hundarna i stället! Man måste inte träna..

Griip
2005-01-25, 11:27
Det som ger mig motivation är att se resultat, alltså att köra riktigt bra och förvåna sig själv på ett pass. Själv brukar jag då förbereda ett pass väldigt långt före, se till att jag har riktigt bra med vila och äter cirkus en rejäl måltid 4h innan träningen och sen 1 banan och 1 glas mjölk eller något liknande 1h innan. Med sådana förberedelser och koncentration på träningen brukar jag oftast köra ett mycket bra pass, som alltid ger mig viljan att gå dit igen så fort träningsvärken släppt.

Metal_boy_
2005-01-25, 12:25
Jag har också problem me motivationen efter att ha legat sjuk från och till i 2mån och bara ätit skitmat helt enkelt, när jag ätit över huvud taget. Fick lite begär efter det och jag börjar först nu 4 veckor efter att kommit igång att få lite ordning och diciplin på mig själv. Jag tror att antingen röra på sig på ett nytt sätt för att få tillbaka ork och motivation eller att ha styrkan att ge sig fan på det. Tänk på stunden efter passet när du tar en varm skön dush och har den där rysande sköna känslan, att du har varit duktig och går in i en fas då du bara njuter och känner att du går mot resultat. :thumbup:

Linusen
2005-01-25, 13:11
I morse tog jag hundarna på en lång jäkla hysterisk gå promenad, vi gick i 120 känndes de som och hjärtat klappade ordentligt. Vi gick så fort att hundarna knappt orkade tillslut,haha..Men de känndes skönt ..vi var ute i nästan 2 tim och gick snabbt hela tiden..dom fick gå lösa satt man kunde gå hela tiden ..om jag gör såhär i några dar kanske ja känner att det faktiskt går bra, och då kanske jag fr sugen tillbax o börjar jogga igen ;) jag skulle vilaj börja spinna igen men ja har fasen inte råd just nu :( ..får se om ja kanske kan bestämma mig för o jogga på fredag..jag måste !!!

denpa
2005-01-25, 14:14
Jag o killen har varit i Rio, låg i hårdträning innan!Sedan käkade man ju gott,drack en del alkohol.När man kom hem stod vågen på 2+Men jag tänke inte så mycket på det då ja vet att tränar jag igen.MEN nu har jag ingen lust alls *grr27*Jag tänker varje dag, nä nu ska jag!Men icke!Jag vill inte tvinga mig heller då ja vill att träningen skall vara kul som förut, men nu känns allt skit!Ja trodde om jag börjar gå in här o läsa era inlägg o då bli motiverad, men inte*cry* :cryout: Jag har gått upp 4 kg O jag trivs inte så här:eating: Men joggar ja så rasar KG!Men varför gör jag det inte för*screwy* Hjälp hur hittar jag motivationen igen
Mvh Lina

De ba börja igen.
Jag va borta i 3 veckor utomlands nyligen. De va ingen snack utan bara att gå till gymmet. Hade verkligen ingen lust alls. Sen efter 4 dar va man åter fit for fight.

Linusen
2005-01-25, 14:33
Men jag vill inte känna att träningen är skit..då komemr jag ju aldrig få den där viljan att gå o träna igen? jag måste försöka hitta det där..åhh avd kul o jogga ;) Hur nu de ska gå?

Baan
2005-01-25, 14:49
bara börja köra så kommer lusten igen, gäller att inte tänka alltför mycket i dte här fallet faktiskt :D

planerar du för mycket och frågar dig själv "har jag lust" så kan man faktiskt få ett negativt svar. be hjärnan hålla käften och ut med dig o kör .. hjärnan är lat och vill inte jobba :D (vissa skule använda kroppen här men det allt är psyket ändå)

Linusen
2005-01-25, 18:05
Okej ..knip käft o ut o jogga, ska fortsätta tänka så da :hbang:

Jorgen
2005-01-25, 21:02
Att det ibland känns segt när man är hemma händer ju. Men det brukar alltid släppa när man har kommit till gymmet/ut i löparpåret. Det gäller bara att ta sig i kragen och komma iväg, det är det svåra.

//Jörgen