handdator

Visa fullständig version : Lekar för barn?


Solros
2005-01-24, 20:25
Behöver tips på lekar för barn i åldrarna 7-12 år!

Så alla lekledare, fram med tipsen! :D

Yankeee
2005-01-24, 20:26
Kull.

s_himself
2005-01-24, 20:28
spökboll :)
hinderbana/skeppsbrott är skoj!

Solros
2005-01-24, 20:32
Eftersom jag inte har minsta kontakt med min barndom så skulle jag behöva lite beskrivningar på hur dessa lekar utförs! :D

Jense
2005-01-24, 20:38
UFC-fo kidz, "pjett" kurragömma, dunkgömme,

Yankeee
2005-01-24, 20:39
http://www.busungar.com/kulokalas/lekar.asp

Där har du :D

Rockhard
2005-01-24, 20:41
hoppa hage :)

Yankeee
2005-01-24, 20:42
Hittade lite till: http://www.errarp.skola.engelholm.se/spec_ped/veckans_lek.htm

Fatalist
2005-01-24, 21:00
Spökboll är skitkul, likaså killerball (om du nu har tillgång till bollar).

Killerball är ganska simpelt, i princip datten fast med bollar. När du blir tagen får du sätta dig på en bänk tills den som tagit dig blivit tagen själv. Då får du springa ut och ta andra igen tills du blir tagen själv. Osv. Man bruakr köra med att alla har ett visst antal gånger att bli tagna på och/eller att man kör tills det bara är 2 pers kvar.

Händerna är fria, likaså huvudet!! Spökboll får nån annan förklara..

Ahh.. Idrotten på mellanstadiet :naughty:

Cilia
2005-01-24, 21:13
Eftersom jag inte har minsta kontakt med min barndom så skulle jag behöva lite beskrivningar på hur dessa lekar utförs! :D

och vem gjorde dig till lekledare? *s*

Froddan
2005-01-24, 21:17
Om du vill att barnen ska ha roligast så låt dom välja lek.

/Med lite erfarenhet ;)

Garnax
2005-01-24, 22:06
Vem som kan vara tyst längst.
Den som lägger sig först.
Den som diskar snabbast

Barn ska inte bara vara till glädje de ska vara till nytta också :whipped:

Solros
2005-01-24, 22:49
Om du vill att barnen ska ha roligast så låt dom välja lek.

/Med lite erfarenhet ;)


"Idag får ni bestämma själva! Och ja, vafan när jag tänker på det så kan ni fantamig sköta er själva med!! Jag finns i gymmet, kom med proteindrink om en timma, uppfattat!!??"

Fultjack
2005-01-24, 22:51
under hökens vingar kom! vilken färg ?

Spiffy
2005-01-24, 22:54
släpper in sig i gympahallen.
Delar upp sig i två lag, sänker ner mittsektionen. Bygger varsitt fort och en massa skydd på sin sida. Hissar upp mittsektionen och kastar tennisbollar på varandra. Roligaste vi gjorde när jag var liten.

MacLeod
2005-01-24, 22:57
McDonalds har ju nått paket man kan köpa för kidsen. IKEA har oxå barnpassning. Om det inte är så många hade jag lätt tagit med dom till Vasaparken i Sthlm. Där kan du flanera och ljuga för alla snygga nyblivna reklambranschmorsor som sitter och har syjunta varje dag. Tilde De Paula sitter bland dom oxå..

bryggarn
2005-01-25, 00:53
Behöver tips på lekar för barn i åldrarna 7-12 år!

Så alla lekledare, fram med tipsen! :D

Testa däckleken. Om jag minns rätt så går den till såhär. Ni pallar upp en rejäl trave med bildäck utan fälg. Höjden på traven beror väl lite på hur höga ungarna är, men trava inte högre än den lägsta. Sen måste man samla ihop en hög ungar. Man bör nog vara en 10 pers eller nått, så man kan bilda en fin ring runt däckhögen. Det leken går ut på är att man ska dra och slita så att en del av ringen nuddar och ev. välter däckhögen (att välta den är ej nödvändigt). Den som nuddar högen åker då ut. Likadant om två personer tappar taget och ringen bryts. då åker båda ut. Denna lek övar sammarbetsförmåga och styrka samtidigt.. dessutom är den rolig även om man inte är barn, iaf med ett rejält alkoholintag i ryggen

Tabac
2005-01-25, 00:54
Ryska posten

mini_Arnold
2005-01-25, 00:57
dodgeball

hör inte hit men det vore skönt att schmacka ett boll i huvet på en skrikande ungjävel.

MacLeod
2005-01-25, 01:15
Testa däckleken. Om jag minns rätt så går den till såhär. Ni pallar upp en rejäl trave med bildäck utan fälg. Höjden på traven beror väl lite på hur höga ungarna är, men trava inte högre än den lägsta. Sen måste man samla ihop en hög ungar. Man bör nog vara en 10 pers eller nått, så man kan bilda en fin ring runt däckhögen. Det leken går ut på är att man ska dra och slita så att en del av ringen nuddar och ev. välter däckhögen (att välta den är ej nödvändigt). Den som nuddar högen åker då ut. Likadant om två personer tappar taget och ringen bryts. då åker båda ut. Denna lek övar sammarbetsförmåga och styrka samtidigt.. dessutom är den rolig även om man inte är barn, iaf med ett rejält alkoholintag i ryggen

Är du uppväxt på en bilskrot eller?
Vem fan sätter ett barn under en "rejäl trave med bildäck" !?