handdator

Visa fullständig version : S eller C rygg?


Eas
2005-01-24, 17:36
Har jag S eller C formad rygg? Jag förstår nämligen inte hur man "mäter" det. Har ganska stor svank just nu och magen putar ut en aning, och det vill man ju bli av med. Någon som vet?

Tack på förhand!

Evensar
2005-01-24, 17:40
Bra bild :thumbup: :cryout: Tyvär var jag tvungen att uttala mig!

Eas
2005-01-24, 17:41
Ja, den blev riktigt fin... :em:
Hoppas att nån ser iaf... :D
Det är ju inte allt för lätt att knäppa bild på sig själv....

Jense
2005-01-24, 18:34
Borde väl va C. då det är förbjudet att kalla det för en S-rygg eftersom där inte kan passa ngt S någonstans på den. såvida man inte är utvecklingsstörd o skriver S på fel håll så det blir 2 ungifär :D

Frazze
2005-01-24, 20:07
S formad rygg, det har alla som inte har väldiga problem med ryggen.
En "svank" i nacken och en vid bålen.


Jense: Om han vänder andra sidan mot kameran blir det ett S åt rätt håll.

Pdaddy
2005-01-24, 20:16
Den typiska "datanörd" ryggen :D

Beror på dålig hållning å muskeluppbyggnad. Träna på hållningen, upp me bröstet, bak me axlarna å in me mafen..

M

Jense
2005-01-24, 20:36
S formad rygg, det har alla som inte har väldiga problem med ryggen.
En "svank" i nacken och en vid bålen.


Jense: Om han vänder andra sidan mot kameran blir det ett S åt rätt håll.


jo jag vet. det va ett dåligt försök till ett skämt

Frazze
2005-01-24, 21:11
jo jag vet. det va ett dåligt försök till ett skämt

ojdå, ledsen, men jag är humorbefriad :)

Jense
2005-01-24, 21:24
ojdå, ledsen, men jag är humorbefriad :)


Kollar du på skämtet så inser du att även jag är humorbefriad. det va ju bara en dumförklaring =P

the OnE
2005-01-24, 22:06
Svank beror oftast på att man är starkare på ena sidan o svagare på andra sidan... det du kan göra är att träna upp magen o stretcha ryggen...

svank beror även på fel balans i höften magmusklerna så som ryggmusklerna o fram- och baksida ben fäster i höften på sin repektive sida... om du förstår...

så mage o baksida ben kan du träna lite extra för att stärka dom musklerna så att du får en bra balans i höften sedan även träna upp ryggen på rätt sätt så att du får en bra hållning.. :naughty:

Eas
2005-01-24, 23:05
Gött! Får tacka så mkt för svaren!

Frazze
2005-01-24, 23:56
Svank beror oftast på att man är starkare på ena sidan o svagare på andra sidan... det du kan göra är att träna upp magen o stretcha ryggen...

svank beror även på fel balans i höften magmusklerna så som ryggmusklerna o fram- och baksida ben fäster i höften på sin repektive sida... om du förstår...

så mage o baksida ben kan du träna lite extra för att stärka dom musklerna så att du får en bra balans i höften sedan även träna upp ryggen på rätt sätt så att du får en bra hållning.. :naughty:

MEN! Icke att förglömma att man måste ha naturlig svank i ryggen, allt ovan gäller för när man har överdrivet mycket svank (får jag väl hoppas?)

the OnE
2005-01-25, 00:26
jajjmen gäller som du sa överdriven svank...

Frazze
2005-01-25, 00:38
tänkte bara så det inte springer nån liten stackare med fullt normal svank och tränar sönder magen och baksida lår :)