handdator

Visa fullständig version : Hjälp med schema


zirak
2005-01-24, 13:03
Ännu en tråkig tråd med schema... :em: Men jag hittar inte så mycket matnyttigt när jag söker på push/pull scheman) Mycket tacksam för synpunkter.

Monday (Pushing)
Bench press 4 x 10
Bench Flyes 4 x 10
Side laterals 4 x 10
Dips 3 x 10
Tricep presses 3 x 10

Tuesday (Pulling)
Bent over rows 4 x 10
Lat pull downs 4 x 10
Upright rows 4 x 10
Bicep curls 3 x 10
Shrugs 3 x 10

Wednesday (Legs)
Squats 5 x 10
Deadlift 8/6/4/2/1 (blir antagligen stela mark här)
Abbs

Thursday (Pushing)
Bench press 4 x 10
Military press 3 x 10
Dips 4 x 10
Lying tricep curls 3 x 10
Tricep press down 3 x 10

Friday (Pulling)
Bent over rows 4 x 10
Lat pull downs 4 x 10
Upright rows 4 x 10
Bicep curls 3 x 10
Shrugs 3 x 10

:bow:

z_bumbi
2005-01-24, 13:13
Hur länge har du tränat?
Jag tycker det verkar väldigt mycket att dubblera push och pull dagarna på det sättet som du funderar på.

Upright rows 4 x 10 räknar jag som en axelövning så den hamnar trots sin natur på push-dagen tillsammans med de andra axelövningarna.

zirak
2005-01-24, 13:29
Z_bumbi: Jag har tränat halvseriöst sen våren 98 och mera seriöst sista 1 1/2 varav dom sista 24 veckorna med Max-OT (vilket har slitit lite för mycket på min korsrygg). Jag har medvetet varit avhållsam med armträning innan, och känner att det är dags att plåga dom lite nu. :whipped: Jag har vant mig vid att träna 5 dagar i veckan och det känns bra, därav dubbleringen.

z_bumbi
2005-01-24, 13:37
Z_bumbi: Jag har tränat halvseriöst sen våren 98 och mera seriöst sista 1 1/2 varav dom sista 24 veckorna med Max-OT (vilket har slitit lite för mycket på min korsrygg). Jag har medvetet varit avhållsam med armträning innan, och känner att det är dags att plåga dom lite nu. :whipped: Jag har vant mig vid att träna 5 dagar i veckan och det känns bra, därav dubbleringen.

Har du kört något liknande tidigare eller har du kört max-ot 5 dagar i veckan? Det är stor skillnad att köra så stor del av kroppen en gång per vecka jämfört med två nämligen.

Har du fått problem med korsryggen så ser det även tungt ut att köra rygg dagen innan ben (Det är tungt även om du inte redan har problem.).

zirak
2005-01-24, 14:27
Ser detta bättre ut?

Monday (Pulling)
Bent over rows 4 x 10
Lat pull downs 4 x 10
(Upright rows 4 x 10) Ev Byta mot sittande rodd?
Bicep curls 3 x 10
Shrugs 3 x 10

Tuesday (Pushing)
Bench press 4 x 10
Bench Flyes 4 x 10
Side laterals 4 x 10
Dips 3 x 10
Tricep presses 3 x 10

Wednesday (Legs)
Squats 5 x 10
Deadlift 8/6/4/2/1 (blir antagligen stela mark här)
Abbs

Thursday (Pulling)
Bent over rows 4 x 10
Lat pull downs 4 x 10
(Upright rows 4 x 10) Ev Byta mot sittande rodd?
Bicep curls 3 x 10
Shrugs 3 x 10

Friday (Pushing)
Bench press 4 x 10
Military press 3 x 10
Dips 4 x 10
Lying tricep curls 3 x 10
Tricep press down 3 x 10

z_bumbi
2005-01-24, 15:19
Har du kört något liknande tidigare eller har du kört max-ot 5 dagar i veckan? Det är stor skillnad att köra så stor del av kroppen en gång per vecka jämfört med två nämligen..

Jag undrar fortfarande över det här?

Har du gått från max-ots femdagars så skulle jag nöja mig med betydligt mindre träning och se vad som händer, sprid ut dagarna mer så du får en lucka i alla fall. Mer är inte alltid bättre och det kan vara smart att tänka ett steg längre än att man vill träna ett visst antal dagar.

Jag är inte heller riktigt med på varför du vill köra dubbelt så mycket överkropp som ben, vill du straffa armarna extra så gör det genom att antingen byta dag på biceps och triceps från ett vanligt push/pull/ben eller någon annan uppdelning.

zirak
2005-01-25, 06:32
Jag undrar fortfarande över det här?

Har du gått från max-ots femdagars så skulle jag nöja mig med betydligt mindre träning och se vad som händer, sprid ut dagarna mer så du får en lucka i alla fall. Mer är inte alltid bättre och det kan vara smart att tänka ett steg längre än att man vill träna ett visst antal dagar.

Jag är inte heller riktigt med på varför du vill köra dubbelt så mycket överkropp som ben, vill du straffa armarna extra så gör det genom att antingen byta dag på biceps och triceps från ett vanligt push/pull/ben eller någon annan uppdelning.

Jag har väl inte helt tänkt överge Max_OT utan köra klart dom första 26 veckorna enligt planen, och sen lägga in en period på typ 4 veckor där jag hadde tänkt mig följande upplägg följt av 8 veckor Max-OT i perioder. men det kanske är bättre att köra 3 dagar en dag fritt sen börja om samt lör-sön fria och låta schemat rulla. Så det blir mån-tis-ons, fre-mån-tis, tor-fre-mån osv?

z_bumbi
2005-01-25, 12:17
Jag tycker bara volymen på träningen blir ganska stor om du kommer från fåsetsvärlden inom M-O, det blir även med det sista förslaget ca två pass per kroppsdel och vecka. Det du kan göra är ju att testa och se vad som händer.

aliquis
2005-01-25, 13:24
Kan du inte träna på lördagar/söndagar? Isf kunde du ju köra två dagar o vila en så det inte blir fem dagar i sträck.
Så många set var det väl inte per pass? Men många pass..

zirak
2005-01-25, 13:59
Kan du inte träna på lördagar/söndagar? Isf kunde du ju köra två dagar o vila en så det inte blir fem dagar i sträck.
Så många set var det väl inte per pass? Men många pass..

Lördag och Söndag är heliga (familjefriden). Enligt senaste tanken :confused: så blir det tre dagar i rad och en av push, pull eller ben blir dubbelt per vecka, men med ett min av 4 dagar mellan samma muskelgrupp.