handdator

Visa fullständig version : Läser ni stickyn här?


Allan
2005-01-23, 20:41
Nu har det snöat in ett antal nya bilder från förhoppningsfulla - den ena värre än den andra. Det här är ett byggarforum - det minsta man kan begära är väl att ni lägger upp bilder som man kan bedöma. Det är skjortor och tröjor och byxor...vill ni bli bedömda får ni visa hud!
Nummer två - lägg inte upp webkamerabilder eller mobilkamerabilder. Det har varit lite mycket sånt ett tag. Om ni vill visa upp er kan det ju inte vara omöjligt att skaka fram en bättre kamera och ta bättre bilder.
Dessutom - gör för helvete poser som kan bedömas. Jag vill inte ha in bilder som ser ut som kalsongreklam från Dressman. Jag vill ha dubbel biceps, sidechest och latspread.
Och läs stickyn!

allan

Pudzianovski
2005-01-23, 21:08
Att säga att det bara är ett "byggarforum" tycker jag är missvisande.


"Diskussioner rörande träning med vikter som bodybuilding, fitness, styrkelyft, strongman och även konditionskrävande idrotter osv."

Från reglerna

"Kolozzeums forum är avsett för diskussioner rörande träning, kost och kosttillskott samt allmänna diskussioner inom forumets regler (se nedan)."

Zlin
2005-01-23, 21:15
Jag påtalade detta problem för längesedan, men inte fick jag något gehör, inte! *cry*
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=35120

Nåväl, bra att det påtalas av någon med lite mer pondus, så det kanske blir ändring.

Jay-Z
2005-01-23, 21:33
Att rakt av förbjuda bilder med mobilkameror eller webbkameror tror jag är svårt, för att inte säga omöjligt, likaså att bestämma vad som är en godkänd bild, avseende ljus och upplösning. Ibland kan det vara lätt att se vad som är en webbkamerabild/mobilbild. I andra fall inte lika lätt. Idag finns det mobilkameror och webbkameror som är på samma nivå som hyfsade digitala diton.
Jag har sett bilder tagna med Nikon D70 som lätt kunde klassas som sumpiga mobilkamerabilder. Skit bakom spakarna gör sitt till.

Istället kan man kräva lite eftertanke och sunt förnuft hos dem som lägger upp bilderna. Om bilden är grynig och oskarp kanske man gör bäst i att inte publicera den. Sedan kan de som vill kan ju dra sitt strå till stacken genom att inte kommentera sk. Lunarbilder. Istället för att rakt av förbjuda.

Allan
2005-01-23, 21:48
Att säga att det bara är ett "byggarforum" tycker jag är missvisande.


"Diskussioner rörande träning med vikter som bodybuilding, fitness, styrkelyft, strongman och även konditionskrävande idrotter osv."

Från reglerna

"Kolozzeums forum är avsett för diskussioner rörande träning, kost och kosttillskott samt allmänna diskussioner inom forumets regler (se nedan)."

Ja men förlåt då så JÄVLA mycket. Jag hoppas verkligen att alla andra förstod vad jag menade. Skicka in bilder som går att bedöma. Skicka inte in dåliga bilder. Visa musklerna på ett bra vis så ni kan få en bedömning.

Alles klar?

allan

Zakath
2005-01-23, 21:53
Ja men förlåt då så JÄVLA mycket. Jag hoppas verkligen att alla andra förstod vad jag menade. Skicka in bilder som går att bedöma. Skicka inte in dåliga bilder. Visa musklerna på ett bra vis så ni kan få en bedömning.

Alles klar?

allan



Japp, du behöver inte hetsa upp dig. Det är oftast de som är helt nya på forumet som kommer upp med bilder som inte är något vidare, så jag förstår att det är frustrerande då dem oftast inte har läst reglerna ännu...

Pudzianovski
2005-01-23, 21:53
Ni kanske skulle göra det tydligare?

Istället för 2 stickys och denna tråd så kan man ha en tråd med enkla regler i.

Kanske en ny underrubrik på medlemsbilder ?

Då kanske du inte skulla gnälla en gång i halvåret.

För tydligen så är något fel nu eftersom det inte är som ni vill.

Allan
2005-01-23, 21:57
Ni kanske skulle göra det tydligare?

Istället för 2 stickys och denna tråd så kan man ha en tråd med enkla regler i.

Kanske en ny underrubrik på medlemsbilder ?

Då kanske du skulla gnälla en gång i halvåret.

För tydligen så är något fel nu eftersom det inte är som ni vill.

Men vad skulle du då ha att gnälla på?
:cool:

Emellanåt verkar det som nån vrider på den s k Lunarkranen, och då rullar det in ett helt band med bilder som ...inte är någe vidare. Och då ryar vi till och så blir det bättre.
Vi ska se om vi måste göra något åt reglerna. Det enda gigantiska problemet är ju att folk alltså inte alls läser reglerna. Hur vi ska komma åt det vette fan.

allan

Halldin
2005-01-23, 21:58
Något som bör ge uppmärksamhet är om den stickyn går att sätta som alltid oläst, då är den alltid i fet stil och inte lika lätt att förbise.

Om man dessutom kan sätta någon ikon (i stil med announcements) i rubriken så lär det vara många fler som kollar.

Allan
2005-01-23, 22:02
Något som bör ge uppmärksamhet är om den stickyn går att sätta som alltid oläst, då är den alltid i fet stil och inte lika lätt att förbise.

Om man dessutom kan sätta någon ikon (i stil med announcements) i rubriken så lär det vara många fler som kollar.

Bra idé! Ska genast ta upp det med Generalstaben!

allan

Yankeee
2005-01-23, 22:25
Går det inte att fixa så att det kommer upp en sida med regler när man skapar en ny tråd i medlemsbilder? Om någon trots det postar webcam-bilder på sina kalsonger så är det bara att dela ut en varning eller ta bort tråden utan tillsägelse.

Jense
2005-01-23, 22:29
fixa nån ny mod och ha denne som varifieringsperson, av just bilder. möter bilderna inte era kriterier så kasseras dessa och ett PM skickas till användaren..

edit: för att regler är ngt folk skiter i.

Jarod
2005-01-23, 22:30
Går det inte att fixa så att det kommer upp en sida med regler när man skapar en ny tråd i medlemsbilder? Om någon trots det postar webcam-bilder på sina kalsonger så är det bara att dela ut en varning eller ta bort tråden utan tillsägelse.

Hmm... Jag gillade det däringa med varning utan tillsägelse.... *innocent*

Yankeee
2005-01-23, 22:31
Hmm... Jag gillade det däringa med varning utan tillsägelse.... *innocent*

Vad har jag gjort nu då? ;):D

Jarod
2005-01-23, 22:33
Säger jag ju inte...det bestämmde du ju själv...muahahaha... "utan tillsägelse" - take that!! HA!

Yankeee
2005-01-23, 22:35
Säger jag ju inte...det bestämmde du ju själv...muahahaha... "utan tillsägelse" - take that!! HA!

Nja, med risk för att vara lite petig och kanske dra på mig en varning till :D
"dela ut en varning eller ta bort tråden utan tillsägelse" Det var alltså borttagningen som var utan tillsägelse, inte varningen ;)

BTW: vad heter du på multipoker?

Pdaddy
2005-01-23, 23:50
Nja, med risk för att vara lite petig och kanske dra på mig en varning till :D
"dela ut en varning eller ta bort tråden utan tillsägelse" Det var alltså borttagningen som var utan tillsägelse, inte varningen ;)

BTW: vad heter du på multipoker?

Paledaddy heter jag *kissass*

Honn
2005-01-24, 10:58
Nu har det snöat in ett antal nya bilder från förhoppningsfulla - den ena värre än den andra. Det här är ett byggarforum - det minsta man kan begära är väl att ni lägger upp bilder som man kan bedöma. Det är skjortor och tröjor och byxor...vill ni bli bedömda får ni visa hud!
Nummer två - lägg inte upp webkamerabilder eller mobilkamerabilder. Det har varit lite mycket sånt ett tag. Om ni vill visa upp er kan det ju inte vara omöjligt att skaka fram en bättre kamera och ta bättre bilder.
Dessutom - gör för helvete poser som kan bedömas. Jag vill inte ha in bilder som ser ut som kalsongreklam från Dressman. Jag vill ha dubbel biceps, sidechest och latspread.
Och läs stickyn!

allan
För att kyssa extra mycket röv *kissass* .
Förstått och någorlunda utfört.

CroCop
2005-01-24, 16:48
Ja men förlåt då så JÄVLA mycket. Jag hoppas verkligen att alla andra förstod vad jag menade. Skicka in bilder som går att bedöma. Skicka inte in dåliga bilder. Visa musklerna på ett bra vis så ni kan få en bedömning.

Alles klar?

allan
Givet. håller med, inga fler suddiga sliskbilder.

Allan
2005-02-09, 19:05
BUMP för böveln!


allan

Vic_1981
2005-02-09, 19:11
Bra idé! Ska genast ta upp det med Generalstaben!

allan

Generalstaben liksom, fick en bild framför mig där du står i en militäroutfit och rullar ut ditt förslag på ett bord. Jarod, Pez, Bumbi, Jörgen och grabbarna står runtomkring och ser intresserade ut.

Officer
2005-02-10, 22:15
Generalstaben liksom, fick en bild framför mig där du står i en militäroutfit och rullar ut ditt förslag på ett bord. Jarod, Pez, Bumbi, Jörgen och grabbarna står runtomkring och ser intresserade ut.


Du glömde Grub, som sitter och kollar i en handspegel och kammar sitt blonda hår med en drös vetenskapliga rapporter liggandes framför på bordet medans de andra gör besluten :D