handdator

Visa fullständig version : styrketräna varje dag?


Johan86
2005-01-23, 12:37
är det bra och göra det? kroppen måste väl återhämta sig?

sunkan
2005-01-23, 12:41
kroppen måste väl återhämta sig?

JA det måste den

pellepedal
2005-01-23, 12:47
6 dagar/vecka har fungerat väldigt bra under långa tider för mig.
Bara inte min vardag ser ut som den gör just nu... *cry*

Allan
2005-01-23, 13:03
är det bra och göra det? kroppen måste väl återhämta sig?

Har man tränat ett par år, sköter kost och sömn och har ett strukturerat program funkar det jättebra. För vissa. Styrketräning är ohyggligt individuellt, och det ska passa ditt psyke också.

allan

Griip
2005-01-23, 13:05
Omöjligt att svara på, beror VÄLDIGT mycket på det Allan säger, hur länge man tränat, mat och sömn. Men kör du ett riktigt pass(Mer än 1 muskelgrupp) så kommer det förmodligen alltid att vara för mycket. Aldrig hört talas om någon som tränar varje dag, iaf inte hårt.

Mccartney
2005-01-23, 14:33
allting går bara man variera sin träning...har själv många gånger kört alla dagar i veckan...blir ofta att man tar överkroppspassen som bonus.

Man skall nog se upp så man inte blir övertränad.

Johan86
2005-01-23, 21:26
om jag tränar tex en lördag och så har jag träningsverk på måndagen.är det bra eller dåligt att träna då när man fortfarande har träningsverk?

King Grub
2005-01-23, 21:28
om jag tränar tex en lördag och så har jag träningsverk på måndagen.är det bra eller dåligt att träna då när man fortfarande har träningsverk?

Varken eller. Men det är skillnad på träningsvärk så man nästan ramlar ner på stolen när man skall sätta sig och lätt stelhet/ömhet. Den förra tränar man naturligtvis inte med, och även om det inte skulle innebära några negativa konsekvenser kan man inte prestera i närheten av max = bortkastat pass.