handdator

Visa fullständig version : Kvarg på LIDL


BiGpUnIsHeR
2005-01-22, 21:28
Hittade en produkt på LIDL

per 100 g

energi 289 kj (68kcal)
protein 12.2g
kolhydrater 3.9 g
fett 0.2 g

kostar 10 kr och e 500 gram (blandar med funlight)
:hbang:

Pellefant
2005-01-22, 21:35
Åt den just med Fun light Guava Lemongrass :eating:

Smakar precis som mager Kesella 1% tycker jag. (Fast mindre än halva priset då)

Chandler
2005-01-22, 23:39
Kvark är väl aldrig gott (att äta rent alltså) så iom att Lidls är billig så är den bra! :D Fast den är inte den mest "lättätna".

Sverker
2005-01-23, 08:09
Kvarg är Kesella fast utan tillsatt grädde.
Syrligare i smaken och lite sträv. Mer fast i konsistensen än Kesellan.

Mallan
2005-01-24, 15:30
Suverän att blanda i olika bakverk för att göra de lite mer saftiga & proteinrika. :thumbup:

raZmus
2005-02-23, 16:01
Funkade kanon med Fun Light :)

bear.flowertwig
2005-02-24, 22:11
Hittade en produkt på LIDL

per 100 g

energi 289 kj (68kcal)
protein 12.2g
kolhydrater 3.9 g
fett 0.2 g

kostar 10 kr och e 500 gram (blandar med funlight)
:hbang:

Jag betalade 6.99:- Nästan 1/4 av kilopriset jämfört med kesella...

Pellefant
2005-02-24, 22:44
Jag betalade 6.99:- Nästan 1/4 av kilopriset jämfört med kesella...

Jag med idag. ;)

Beast
2005-02-25, 00:33
När ni blandar med fun light hur mycket har ni i och är det koncentrat?
(till en 500g burk)

Pellefant
2005-02-25, 00:38
När ni blandar med fun light hur mycket har ni i och är det koncentrat?
(till en 500g burk)

Nu har jag inte mätt, men jag tar ca 0,5-0,8 dl outspädd fun light till 500g kvarg, smaksätter även ibland med lite jordgubbssylt eller jordgubbsyoghurt.

Häll i några matskedar och rör om med en gaffel, vill du ha mer smak häll i mer. :)

kirk
2005-02-25, 08:39
Kvarg är ju en av basprodukterna för amatörbyggare, iaf här på andra sidan Östersjön :)

Fun light eller ananaskross brukar jag själv sätta i, eller så kör jag den helt rå, det funkar med *popcorn*.

Pellefant
2005-02-26, 14:08
Släpade just hem åtta kg, för 111 kr, nu har jag så det räcker några dar. :D

30cm
2005-02-26, 14:15
Gutt! Det finns LIDL i Oskarshamn va?
Här ska det bunkras!

Pellefant
2005-02-26, 14:19
Gutt! Det finns LIDL i Oskarshamn va?
Här ska det bunkras!

http://www.lidl.se/se/index.nsf/images/maps/$file/177.gif

Japp, det finns det.

Man har ju tröttnat på att köpa små Kesella burkar för en tia nu liksom....

raZmus
2005-02-26, 14:35
Släpade just hem åtta kg, för 111 kr, nu har jag så det räcker några dar. :D

Lång hållbarhet, storkonsumtion eller går det bra att frysa in?

Pellefant
2005-02-26, 14:52
Lång hållbarhet, storkonsumtion eller går det bra att frysa in?

Dessa står det 18/3 på, blir väl ca 400-500 gram om dagen i snitt, så det är lugnt.

Vet inte om det går att frysa, tveksamt.

Halldin
2005-02-26, 15:00
Syrligare än Kesella? *spy*
Kesellan är ju riktigt syrlig som den är, tycker jag.

Är det någon större skillnad i smak/konsistens om man blandar i Fun Light?

Pellefant
2005-02-26, 15:05
Syrligare än Kesella? *spy*
Kesellan är ju riktigt syrlig som den är, tycker jag.

Är det någon större skillnad i smak/konsistens om man blandar i Fun Light?

Nej, inte syrligare, jag tycker de smakar precis som kesella, fast jag läste nånstans att en kille tyckte dessa var något "strävare". Dessa har 0,2% fett.

Sist hade jag både lite jordgubbsyoghurt och en sked jordgubbssylt, fick stå i kylen ett dygn, smakade som glass. *mums*

Tycker det är ett bra mellanmål.

Per 100g

68 kcal, 12,2g protein, 3,9g kolh, 0,2% fett

raZmus
2005-02-26, 15:23
Jag märkte ingen direkt skillnad i smak när jag blandade med Fun Light faktiskt. Möjligen att det är aningen strävare och att den är lite "fastare" innan man blandar ut den. Men det är bara en skillnad, inte något som för den skull gör Kvargen sämre. Learn to like it (även om det inte är nån egentlig skillnad :) )

Metal_boy_
2005-02-26, 16:28
tycker den smakar exakt som kessella, köpte en platta som e slut, ska köpa en platta till nu för den e slut nu. Bäst att hinna före Ahmed, för det verkar bara va han och jag som handlar skiten :D

tp_88
2005-02-26, 18:17
Detta ska LÄTT ersätta Keson varje kväll!
Mamma o Pappa blir nog glada också p.g.a. det klart lägre priset! :thumbup:

Chandler
2005-02-26, 19:09
tycker den smakar exakt som kessella, köpte en platta som e slut, ska köpa en platta till nu för den e slut nu. Bäst att hinna före Ahmed, för det verkar bara va han och jag som handlar skiten :D

Grattis! Här i trakten verkar alla lägga beslag på kvarken, så butikshyllan gapar ofta tom.. *grr*

IfK
2005-02-27, 00:08
Att ni ens handlar på Lidl. Ni borde skämmas, banne mig!
Köp det på en annan affär, jag kan nog tänka mig att betala mellanskillnaden. ;)

Lidl fick den jättelokala ica-affären att läggas ned, och det har förbittrat mig väldeliga.

Metal_boy_
2005-02-27, 00:17
Att ni ens handlar på Lidl. Ni borde skämmas, banne mig!
Köp det på en annan affär, jag kan nog tänka mig att betala mellanskillnaden. ;)

Lidl fick den jättelokala ica-affären att läggas ned, och det har förbittrat mig väldeliga.

en kessella innehåller 250g och kostar runt 9-10kr, på lidl får jag dubbelt så mycke kessella för samma peng(ibland ännu mer pga att den tom kostar runt 6-7kr ibland för 500g, men för det mesta 8-9kr) och jag sparar gärna in den summan av pengar.

Metal_boy_
2005-02-27, 00:25
Grattis! Här i trakten verkar alla lägga beslag på kvarken, så butikshyllan gapar ofta tom.. *grr*

Tar slut ofta här med, finns fler Ahmed :D sundare än svenskar som bara köper chips, läsk och öl medans invandrarna ofta handlar mycke frukt & grönt m.m. Det är dom som mest handlar på lidl över huvud taget här där jag bor iofs, samt lite alkisar, fattar inte hur det går runt efter som det aldrig e mycke folk faktiskt. Dock förstår jag dom som handlar där, det är ju billigt för fan och en del grejer är helt ok.

Solle
2005-02-27, 00:28
fattar inte hur det går runt efter som det aldrig e mycke folk faktiskt. Dock förstår jag dom som handlar där, det är ju billigt för fan och en del grejer är helt ok.
Antagligen för att Lidl har ett antal tusen butiker lite här och var ;)

Krabban
2005-02-27, 15:58
Nu har jag inte mätt, men jag tar ca 0,5-0,8 dl outspädd fun light till 500g kvarg, smaksätter även ibland med lite jordgubbssylt eller jordgubbsyoghurt.

Häll i några matskedar och rör om med en gaffel, vill du ha mer smak häll i mer. :)


Ahhh 0,5-0,8 dl outspädd det är ju en hel eller halvflaska ju :( Räcker det inte med att man spär ut lite funlight med vatten? Tycker det låter lite slöseri annars :( Jag som älskar fun light så mycket att jag snålar som fan på mina flaskor :P

John M
2005-02-27, 16:22
Ahhh 0,5-0,8 dl outspädd det är ju en hel eller halvflaska ju :( Räcker det inte med att man spär ut lite funlight med vatten? Tycker det låter lite slöseri annars :( Jag som älskar fun light så mycket att jag snålar som fan på mina flaskor :P

Huh? Hur kan du får 0,5-0,8 dl till en hel eller halv flaska? *screwy*
Deciliter INTE liter :D

Max
2005-02-27, 16:48
fattar inte hur det går runt efter som det aldrig e mycke folk faktiskt. Dock förstår jag dom som handlar där, det är ju billigt för fan och en del grejer är helt ok.Lidl vill vara etablerade när det svenska alkoholmonopolet dör ut.

Pellefant
2005-02-27, 17:08
Att ni ens handlar på Lidl. Ni borde skämmas, banne mig!
Köp det på en annan affär, jag kan nog tänka mig att betala mellanskillnaden. ;)

Lidl fick den jättelokala ica-affären att läggas ned, och det har förbittrat mig väldeliga.

Varför ska man skämmas för att handla på LIDL? Det bör vara KF,ICA m.fl som tar ut och alltid tagit ut rejäla överpriser. Och dessa under decenier... Nu börjar de fundera på att sänka prisorna något....Ser du något mönster?

Det lustiga är att det som är på rea på KF,ICA ändå kostar ca drygt hälften på LIDL eller Netto(ICA:s lågprissatsning).

Metal_boy_
2005-02-27, 21:00
Antagligen för att Lidl har ett antal tusen butiker lite här och var ;)

Jo men det innebär inte att en butik i kedjan som skulle gå me förlust skulle fortsätta att vara öppen, löner och varor ska betalas, mycke varor som måsste slängas pga att det är färskvaror m.m :)

Nate
2005-03-01, 12:33
Jo men det innebär inte att en butik i kedjan som skulle gå me förlust skulle fortsätta att vara öppen, löner och varor ska betalas, mycke varor som måsste slängas pga att det är färskvaror m.m :)

Med så mkt butiker som Lidl har så har de råd att gå med förlust i några enstaka butiker här och där. Har för mig att det var någon beräkning jag läste där det stog att de kunde driva alla sina svenska butiker utan vinst under 2 år utan att företaget skulle påverkas nämnvärt.

På Ica säljs oftast de utannonserade reavarorna UNDER inköpspriset bara för att locka folk då man hoppas på att de passar på att köpa kolonialvaror när de bunkrar köttfärs för 29:90 kilot. Så det går inte toksänka priserna hos alla små icabutiker, då skulle de aldrig klara av att hålla öppet...

På den butik där jag jobbar nu säljer vi rena förlustvaror varje vecka. Allt från färsk strömming till vitkål. Så ICAbutikerna är nog inte så "giriga" som ni tror. Det gäller ju att klara av att driva företaget med vinst så att butiken överlever.

Halldin
2005-03-09, 18:31
Var säljs det kvarg förutom Lidl?

Har kollat på Hemköp och Willys utan framgång. *cry*

Mac
2005-03-09, 20:17
Jag har bara sett Kvarg på Lidl

Frazze
2005-03-09, 20:21
På den butik där jag jobbar nu säljer vi rena förlustvaror varje vecka. Allt från färsk strömming till vitkål. Så ICAbutikerna är nog inte så "giriga" som ni tror. Det gäller ju att klara av att driva företaget med vinst så att butiken överlever.

Då tycker jag att ditt ICA borde jobba på att sänka löneprocenten och se över sina inköpskanaler. Jobbar på Netto, och även om vi har rejäla extrapriser ibland så säljer vi aldrig något under inköpspris. Fast det är klart, som kund väljer man ju om man vill betala för service och trivsam miljö, eller om man vill handla så billigt som möjligt. tror det kommer att bli svårt för "vanliga" icabutiker att ligga kvar däremellan.

Shiff
2005-03-09, 20:47
En annan aspekt som man för tänka på när man handlar på lidl är att dom varorna går inte i närheten igenom samma kvalitetsundersökning som dom gör i Svenska butiker. Så det är något som bör ingå innan man avgör vad som är överpriser eller om det är så att du får en mycket bättre vara om du habdlar i en svensk butik

mmmCay
2005-03-09, 21:34
På Ica säljs oftast de utannonserade reavarorna UNDER inköpspriset bara för att locka folk då man hoppas på att de passar på att köpa kolonialvaror när de bunkrar köttfärs för 29:90 kilot. Så det går inte toksänka priserna hos alla små icabutiker, då skulle de aldrig klara av att hålla öppet...

På den butik där jag jobbar nu säljer vi rena förlustvaror varje vecka. Allt från färsk strömming till vitkål. Så ICAbutikerna är nog inte så "giriga" som ni tror. Det gäller ju att klara av att driva företaget med vinst så att butiken överlever.

Tänk också på att ICA är en franchise, och varje affär ägs av enskilda individer. Netto och Lidl ägs och drivs centralt och korporalt. Vinsten minskas för ICA ägare eftersom de måste handla direkt från ICAs varuhus. Netto och Lidl kan få inköp var som helst.

ICA, Vi och Konsum måste alltså erbjuda ett brett sortiment för att kunna locka in de flesta köpare. Netto och Lidl har väldigt begränsat antal olika produkter. Deras marketing concept är att få in folk som vill ha det absolut lägsta priset på varor som de kan få i butiken. Det går inte att handla allting i deras lokaler, men vi snåla tycker det är värt den extra tid det tar att besöka flera affärer för att göra veckans inköp.

Pellefant
2005-03-09, 23:08
tror det kommer att bli svårt för "vanliga" icabutiker att ligga kvar däremellan.

Även Konsum håller på att vela vad och vilka de vill inrikta sig på, de har bytt koncept väldigt ofta på sistonde....Gröna Konsum...Coop Konsum...Coop Forum....Coop Nära....

mmmCay
2005-03-09, 23:20
Även Konsum håller på att vela vad och vilka de vill inrikta sig på, de har bytt koncept väldigt ofta på sistonde....Gröna Konsum...Coop Konsum...Coop Forum....Coop Nära....

Vet inget om Gröna Konsum, men Coop Konsum, Forum och Nära är olika sorts butiker. Konsum är deras vanliga livsmedelsbutiker, Forum är de stora varuhusen, och Nära är butikerna "på hörnet". Coop har organiserat om och nuförtiden gör de sina inköp på nordiska nivå (enl. artikel i Dagens Nyheter). Om det blir billigare på kvittot eller inte beror på lokala konkurrensen. Det kanske bara betyder mer vinst för dom.

Man kanske skulle tänka på att Coop, Vi och ICA är mer eller mindre svenska föreningar. Pengarna som du gör av med där stannar mer eller mindre i den svenska ekonomin. Lidl och Netto är båda utländska föreningar - pengarna de tjänar stannar i Danmark och Tyskland.

Lasse Kongo
2005-04-10, 19:17
tycker den smakar exakt som kessella, köpte en platta som e slut, ska köpa en platta till nu för den e slut nu. Bäst att hinna före Ahmed, för det verkar bara va han och jag som handlar skiten :D

Haha, vilken handlar du på, på lindövägen? är ju bara en fis ifrån mig :D

du kommer from imorgon att få en till konkurrent isåfall, här ska handlas kvarg :naughty:

30cm
2005-04-10, 20:20
Sluta! Ni kommer att höja priset :(
Det är ju alltid slut.

Rockhard
2005-04-10, 20:38
Sluta! Ni kommer att höja priset :(
Det är ju alltid slut.

Fråga personalen vilken dag det kommer in nytt. På min lidl är det torsdagar. Det är fö enda dagen man kan handla det. Kommer man på fredag så är det slut ;)

Pingen
2005-04-10, 22:01
Hur lång är hållbarheten på produkten?

Rockhard
2005-04-11, 12:05
Hur lång är hållbarheten på produkten?

Mellan 3 och 4 veckor brukar det vara när jag köper. Har iofs inte kollat när den förpackades.

Avesta
2005-04-26, 22:31
trodde jag var den enda som visste om kvarg på lidl...

den här topicen förklarar tomma kartonger på hyllor i butiken.

physique
2005-04-27, 11:08
Vart hittar man detta magiska lisvmedel i Göteborg då? Närmsts lidl ligger 2 mil bort. Har kollat på netto, willys och ica maxi utan framgång. *cry*

Pdaddy
2005-04-27, 11:25
Vadå 10 spänn st.. ja köper den för 7 kr, eller 6.70:- .

Marcus

kelk
2005-04-27, 11:58
Vadå 10 spänn st.. ja köper den för 7 kr, eller 6.70:- .

Marcus

Dito!