handdator

Visa fullständig version : Skumt problem med vaden


Spiffy
2005-01-22, 17:57
Har ett litet udda problem med min ena vad.
Har absolut inga problem normalt. Kan till exempel spela innebandy och springa utan problem. Kan träna stående vadpressar fullt utan några som helst problem.
Men om jag till exempel sätter mig på huk så kommer problemet. Det gör inte ont när jag sitter på huk, men när jag sedan reser mig, så gör det grymt ont i vaden. Eller om jag till exempel ska köra hack squat, så när man ska trycka ifrån i bottenläget så gör det jäkligt ont i vaden.
Min amatör bedömning är att det är något skumt med soleus.
Kan det kanske ha något samband med att jag har en vrist som krånglar som så att det smärtar när knäet böjs och kommer över tårna?

Någon som varit med om något liknande och har något tips på vad det kan vara och vad man kan göra åt saken?

(Ska beställa tid till sjukgymnast på måndag)

Allan
2005-01-22, 18:00
Flyttad till ett seriösare forum

allan

Metal_boy_
2005-01-24, 23:05
jag skadade en hudnerv som ända uppe vid knät och ner i ena tån..det är en avdomnad känsla precis som när nått somnat...min nerv va vid undersökning bara överansträngd och inte sönder...jag hade för bråttom efter en tids sjukdom att ta igen och skadade mig och du kanske har gjort samma sak, samt slarvat med strechingen?? och om det är så att du har skadat samma nerv som jag så kanske det är värre på dig efter som du verkar ha ont..men de e bara kolla så vet du sen :hbang:

Frazze
2005-01-29, 00:30
Vad sa sjukgymnasten?

Spiffy
2005-01-29, 01:01
Fick en spark på vaden, så jag tyckte det var likabra att vänta tills lårkakan försvunnit.