handdator

Visa fullständig version : underarmen dog


skillz
2005-01-22, 12:54
palla inte gårdagens rygg pass..har bara tränat teknik tidigare på marklyft, då jag inte vill skada mig...men så igår tyckte jag att teknik var god och jag bestämde mig för att börja träna på allvar..värmde upp på 70, 10 rep började setet på 80kg, 8rep nästa set 90kg,8 rep sen på sista setet 100kg så började grepet faila redan på tredje repet på stjätte repet höll jag stången med finger topparna i vänster handen

efter det kunde jag bara köra 6 rep på 85kg i brett latsdrag pga att grepet svek mig i vänster handen, jag tappade 42kg hanteln med vänster handen när jag körde hantel rodd, då ställde jag mig upp tog i allt vad jag orkade o skrek FAAAAAAAAAAAN!!!!!!


hela mitt rygg pass förstödes...tack vare the old left jag undrar om dragremmar gör väldigt stor skillnad eller är det bara för mig att tok träna greppet i vänster handen?

jag e altså fortfarande förbannad över det kassa passet..rygg passen brukar vara en av mina älsklings grupper att träna och jag måste ju få med tunga marklyft i passen...aja nu ska ja gå o lyssna på PINKS så jag lugnar ner mig

King Grub
2005-01-22, 13:25
Jag skulle välja att träna upp greppet separat och ändå använda dragremmar; skulle aldrig falla mig in att låta ryggträningen begränsas av något annat än ryggmusklerna.

skillz
2005-01-22, 14:30
nä det är så jag har tänkt...att avsluta varje pass med greppträning hedanefter

och använda dragremmar vid marklyft...jag tänker inte råka ut för samma sak en gång till i alla fall!

Sve
2005-01-22, 18:45
Jag skulle välja att träna upp greppet separat och ändå använda dragremmar; skulle aldrig falla mig in att låta ryggträningen begränsas av något annat än ryggmusklerna.

om greppträningen begränsas av för starka ryggmuskler då?
jag fattar faktiskt itne hur man kan tappa en stång om man kör mixat grepp tex.

PopEye2
2005-01-22, 18:55
Jag körde 3*10 på 110kg latsdrag, 1*120kg 2*145kg rodd, sen en bunt me enarmsrodd på 70kg, en sak e säkert de hade inte gått utan dragremmar. Tycker att man får bättre kontakt med ryggen med remmar, sen kör jag inte alltid med remmar men givetvis stoppar jag inte träningen för att mitt grepp inte orkar med vad ryggen gör..

Sve
2005-01-22, 19:08
mitt grepp klarar nog dubbelt så mycket som jag skulle kunna lyfta i mark tex. Var också så innan. kunde knappt hålla i 80kg ens.
tyngsta jag testade greppet med i ett hand&thigh lift var 370kg och det var inga problem för händerna.

PopEye2
2005-01-22, 19:10
sen blir det det här slitningarna på händerna.. börjar blöda ibland å får riva bort hud när jag kört i rodden. så oftast blir det remmar, men mest för att det get mer kontakt med ryggen än utan

skillz
2005-01-22, 19:34
måste införskaffa dragremmar då o samtidigt träna upp vänster handens grepp

kanske ska testa med mixat grepp på marklyftet också...

men det är ju bara i marklyft som handen har failat..när jag inte tränat marklyft på ryggpassen tränar jag med 120kg i brett latsdrag 7 rep utan att greppet failar
för att bara ta ett exempel...

vilka har dem billigaste men ändå mest prisvärda dragremmerna?

PopEye2
2005-01-22, 19:38
nä det kanske inte failar i latsen, men efter latsen e ju inte ryggträningen över...

Fatalist
2005-01-22, 19:39
måste införskaffa dragremmar då o samtidigt träna upp vänster handens grepp

kanske ska testa med mixat grepp på marklyftet också...

men det är ju bara i marklyft som handen har failat..när jag inte tränat marklyft på ryggpassen tränar jag med 120kg i brett latsdrag 7 rep utan att greppet failar
för att bara ta ett exempel...

vilka har dem billigaste men ändå mest prisvärda dragremmerna?

Köpte mina på team sportia för 99 spänn. Har hållt hittills, tror märket är skip sport

skillz
2005-01-22, 19:40
Köpte mina på team sportia för 99 spänn. Har hållt hittills, tror märket är skip sport


aight..schysst tack

skillz
2005-01-22, 19:43
nä det kanske inte failar i latsen, men efter latsen e ju inte ryggträningen över...


nej nej visst...men jag har kört rygg träningen utan marklyft tidiagre..och då har jag kunnat dra ganska tungt...över 60% av mitt max på dem flesta övningarna utan att grepet failat... men det är klart är inte greppet tillräckligt bra i vänster handen så är det kanske itne jätte konstigt om det failar när man står med 100kg i handen...men sen kom jag på en grej nu när jag satt och tänkte, jag gick inte ner i marken melan repititionerna...jag reste mig igen precis innan vikterna nuddade marken...för att behålla spänningen i ryggen...kan varit ett stort misstag nu när jag tänker efter