handdator

Visa fullständig version : Getting@stronger.now


Youngster
2005-01-21, 23:59
Pass ett

Ben (knäböj, benpress, utfall, vadpress). Inte den delen jag prioriterar mest....

Pass två

Rygg, tricce (Marklyft, rodd, chins, lats-drag -om jag har tid-, shrugs). Satsar stenhårt på ryggen... Triceps släpar, visst, men jag anser den ändå i bättre form i förhållande till ryggen!

Pass tre

Bröst, mage (Bänkpress, sned hantelpress, dips - tack lizard för denna kombination! -... någon till?). Bröst och mage har jag alltid tyckt vart tråkigt att köra, dags att ta tag i det nu!

Pass fyra

Axlar, biceps (sittande militärpress alternativt axelpress med hantlar, lateral-raises - heter det så!? - och diverse kabelövningar). Visst vill jag ha breda axlar... men jag känner att axlarna är det som växt _mest_ på mig, därför ska jag satsa mer på bicce!


Vad säger Ni? Vad ser bra ut (beröm gillar jag!)? Vad kan bli bättre? Konstruktiv kritik, hjälp mig att bli bättre!

Tack!

aliquis
2005-01-22, 00:44
vi vet ju inte hur du ser ut?

Pez
2005-01-22, 00:47
Hur gammal är du, hur länge har du tränat?

Dav0d
2005-01-22, 05:54
Triceps dagen före bröst ? Det låter inte bra enligt mig.
Du kommer komma till bröst dagen med helt lama triceps muskler (om du kört dom hårt). Du kommer alltså inte kunna pressa bröst till 100% om dina triceps är på uppbyggnads vägen.

Youngster
2005-01-22, 09:53
Triceps dagen före bröst ? Det låter inte bra enligt mig.
Du kommer komma till bröst dagen med helt lama triceps muskler (om du kört dom hårt). Du kommer alltså inte kunna pressa bröst till 100% om dina triceps är på uppbyggnads vägen.

Jag kör inte triceps dagen efter bröst. Jag har innebandy, så det blir ett skutt på en eller två dagar innan jag kan köra bröst efter triceps-passet.

Jag är sexton år gammal, tränat från och till i drygt två år, lirat innebandy i tio. Mäter in på 185, väger... 78.

timpaw
2005-01-22, 12:22
Pass ett

Bröst, mage (Bänkpress, sned hantelpress, dips - tack lizard för denna kombination! -... någon till?). Bröst och mage har jag alltid tyckt vart tråkigt att köra, dags att ta tag i det nu!

Tack!

om du tycker dina pecs har vart stygga o vill bestraffa dom ytterligare så lägg till ett par set tunga cablecrossar :D brukar avsluta med den övningen så blir pecsen slutkörda till max..

lite off topic men, de e danne va?

Youngster
2005-01-22, 12:51
om du tycker dina pecs har vart stygga o vill bestraffa dom ytterligare så lägg till ett par set tunga cablecrossar :D brukar avsluta med den övningen så blir pecsen slutkörda till max..

lite off topic men, de e danne va?

Jo, det är mitt namn... om det är den Danne Du tänker på vet jag inte... Vem är du?

timpaw
2005-01-22, 17:40
Timmy *flex*

Fatalist
2005-01-22, 19:45
Inga övningar för baksida ben? Släng in lite SLDL på ben eller ryggdagen..

Youngster
2005-01-22, 22:15
Inga övningar för baksida ben? Släng in lite SLDL på ben eller ryggdagen..

SlDL, vadå? :em:

Stab
2005-01-23, 00:32
vart är triceps och biceps övningarna?

aliquis
2005-01-23, 02:45
SLDL = Stiff Leg Dead Lift = Stela marklyft

Youngster
2005-01-23, 10:00
Kan lägga in dem med:

Biceps

Hantelcurls,
Curlstångscurl,
Scottcurls (heter det så!?),
Hammercurls.

Triceps

Smal bänkpress,
Liggande tricepspress,
Push-downs,
"Dra-trissan-över-huvudet"