handdator

Visa fullständig version : vildängel skämmer ut sig


Sidor : [1] 2

vildängel
2005-01-21, 22:35
Jaha, eftersom sanningen ändå kommer komma fram när tävlingen är över är det lika bra att ge sig till känna redan... *rolleyes*

Jag är en klen tjej som fyllde 20 för inte allför längesedan. Jag har styrketränat i 2 år, men det är nog mindre än ett år som kan räknas som någorlunda seriöst. Jag har haft problem med kosten hela tiden, har jättesvårt att äta mycket, så därför har framstegen gått onödigt långsamt. Men jag försöker att inte ha bråttom.

Jag har nästan alltid tränat nåt, i mellan/högstadiet var det innebandy och i gymnasiet jiujitsu, men det hinns dessvärre inte med längre. Jag försöker gymma 3 ggr i veckan.

Längd: 163,5 cm
Vikt: 55 kg
Ålder: 20 som sagt...

Mitt delmål med min träning är att klara att göra chins, ett mål som känns väldigt svårt att nå... *cry*

Fototävlingen då... Jag är bara med för att få en bedömning och för att jag inte kan hålla mig borta från nåt som innebär tävling. Jag anmälde mig först av tjejerna och tur var väl det, för om jag hade vetat innan hur startfältet skulle se ut hade jag aldrig vågat ställa upp :em: Men det ska bli kul och kommer vara en extra sporre, för jag ska försöka att inte jämföra mig med de andra tjejerna som har tränat längre och säkert bättre än mig också.. Hehe..

Jaja, nog med tjafs.
----------------------------------
21 jan

Rygg och biceps

Chins
20 (assisterade) PB så det skriker om det! *flex*
11 (assisterade)
10 (assisterade)
Dessa kändes jättebra idag och gjorde att jag blev totalt slut, vilket skulle visa sig i nästa övning:

Rodd
35x9
30x10
30x10
Gick dåligt, men jag skyller på chinsen ;)

Hantelcurl
8kg x 10
9 kg x 7 + 8kg x 3 PB
9 kg x 7 Sen blev jag trött...

Stångcurl med EZ
Stången + 10 kg x 2, fick sen hjälp med 8 till. Var alldeles för tungt.
Stången + 5 kg x 10
Stången + 5 kg x 10

Hantelrodd
12,5x10
12,5x7 + 10x3
10x10
Tycker denna övningen är lite svår...

Latsdrag
90 lbs x 4, +1 med hjälp
90 lbs x 3, +2 med hjälp
90 lbs x 2, +3 med hjälp
Ska prova att köra lite tyngre latsdrag och se om det hjälper för chinsen. Brukar köra ca 8-10 reps annars.

Stångrodd
25x8
22,5x10
22,5x10
Har bara gjort denna en gång tidigare, tycker den känns väldigt bra.

Sen gjorde vi lite underarmsträning, 3 set för "översidan" och 3 för "undersidan".

Jag är väldigt nöjd med passet, chinsen verkar gå lite framåt iaf.

Jaja, det var allt för idag. Imorgon blir det axlar, bröst och triceps!

myggan
2005-01-21, 22:41
ser ut som ett bra pass, kör du chins i maskin eller med någon som hjälper dig ?

söt bild på nibbler för övrigt :)

vildängel
2005-01-21, 22:42
ser ut som ett bra pass, kör du chins i maskin eller med någon som hjälper dig ?

söt bild på nibbler för övrigt :)
Jag har min kära passare som hjälper mig.

Hehe, jag vet. Nibbler är asgullig.

Zakath
2005-01-21, 22:44
Kan bara önska dig lycka till!

Men jag såg att ett av dina mål var fria chins, hur kommer det sig då att du kör så väldigt många reps i just den övningen? Du kanske är nämare ditt mål än du tror :thumbup:
Skriv gärna upp hjälpvikten också :)

EDIT: jag såg att du använde passare nu.

vildängel
2005-01-21, 22:48
Kan bara önska dig lycka till!

Men jag såg att ett av dina mål var fria chins, hur kommer det sig då att du kör så väldigt många reps i just den övningen? Du kanske är nämare ditt mål än du tror :thumbup:
Skriv gärna upp hjälpvikten också :)

EDIT: jag såg att du använde passare nu.
Tack så mycket :)

Jag kör alltid chins till failure, med så lite hjälp som möjligt eller vad man ska säga... Jaja, jag hoppas att jag klarar en själv snart, annars får jag psykbryt.

Zakath
2005-01-21, 22:54
Tack så mycket :)

Jag kör alltid chins till failure, med så lite hjälp som möjligt eller vad man ska säga... Jaja, jag hoppas att jag klarar en själv snart, annars får jag psykbryt.


Jag tror nog du kan klara 1 snart!
Varför inte sänka antalet reps med kanske 3-5/chinspass?
Med tanke på din låga kroppsvikt så kanske du kan räkna med att "tjäna" 1-2 kg/rep.
Att köra till failure med passare blir nog lite svårare med färre reps, men det fixar ni :bpump:

vildängel
2005-01-21, 22:59
Jag tror nog du kan klara 1 snart!
Varför inte sänka antalet reps med kanske 3-5/chinspass?
Med tanke på din låga kroppsvikt så kanske du kan räkna med att "tjäna" 1-2 kg/rep.
Att köra till failure med passare blir nog lite svårare med färre reps, men det fixar ni :bpump:
Mjo, men hur ska jag göra då? Ska han bara lyfta så pyttelite att jag precis klarar 5 chins? Jag tycker att det känns lättare för varje pass ju fler reps jag klarar, men det är alltid tacksamt med tips :)

AFanatic
2005-01-21, 23:48
90 lbs är väl 30 kg eller? Tycker du ska safta på med latsdrag o rodd tills du kommer upp i runt 40-45 kg där (med tanke på din vikt). Du kommer bara trötta ut dig psykiskt på att försöka kör chins nu. Säger inte att du inte ska testa men det kan vara påfrestande att inte klara av ngra i början. Öka hellre i "grundstyrkan" först.

Finns det ngn tanke bakom att dela upp ryggövningarna och köra bicepsövningarna emellan?


Edit: Eller tills du kommer upp i ca 50 kg i dessa övningar då... ;)

ZLTN
2005-01-21, 23:53
90lbs e 40.823313336kg.

AFanatic
2005-01-21, 23:54
Ok..thx.

myggan
2005-01-22, 00:46
vildängel: han får låta dig jobba mer helt enkelt, du skall få kämpa ordentligt för varje chins du gör, till slut kommer du göra chins och det kommer visa sig att han inte ens hjälper något längre :thumbup:

vart tränar ni förresten, zakath och vildängel ? :)

kul vetande bara..

nibbler är fin, fast zoidberg är trots allt kungen :naughty:

no1fitness
2005-01-22, 02:56
Jag gjorde mina första chins efter att ha gjort assisterande länge. Men då låg mitt repsantal på 4-6 stk med så lite hjälp som möjligt.
Det är möljigt att du kan göra en rep själv fast du inte vet om det...
Värm upp ORDENTLIGT och testa att dra dig upp snabbt med ett litet ryck. Vem vet, du kanske har nått ditt mål redan !! :hbang:

vildängel
2005-01-22, 11:15
90 lbs är väl 30 kg eller? Tycker du ska safta på med latsdrag o rodd tills du kommer upp i runt 40-45 kg där (med tanke på din vikt). Du kommer bara trötta ut dig psykiskt på att försöka kör chins nu. Säger inte att du inte ska testa men det kan vara påfrestande att inte klara av ngra i början. Öka hellre i "grundstyrkan" först.

Finns det ngn tanke bakom att dela upp ryggövningarna och köra bicepsövningarna emellan?


Edit: Eller tills du kommer upp i ca 50 kg i dessa övningar då... ;)
Nä, det finns ingen egentlig tanke bakom det... Vi kör på det som är ledigt för tillfället mest.

vildängel
2005-01-22, 11:17
vildängel: han får låta dig jobba mer helt enkelt, du skall få kämpa ordentligt för varje chins du gör, till slut kommer du göra chins och det kommer visa sig att han inte ens hjälper något längre :thumbup:

vart tränar ni förresten, zakath och vildängel ? :)

kul vetande bara..

nibbler är fin, fast zoidberg är trots allt kungen :naughty:
Jag tränar på Nergy i Frölunda, Zakath vet jag inte var han är.

Det där med chinsen är svårt, jag tycker inte att han hjälper till mer än nödvändigt. Men det går säkert att ändra på, får testa det nästa gång.

vildängel
2005-01-22, 11:18
Jag gjorde mina första chins efter att ha gjort assisterande länge. Men då låg mitt repsantal på 4-6 stk med så lite hjälp som möjligt.
Det är möljigt att du kan göra en rep själv fast du inte vet om det...
Värm upp ORDENTLIGT och testa att dra dig upp snabbt med ett litet ryck. Vem vet, du kanske har nått ditt mål redan !! :hbang:
Jag brukar testa en själv emellanåt, men det går inte *cry* Men jag kan prova att be honom hjälpa till ännu mindre och se om det går bättre då.

myggan
2005-01-22, 11:34
Jag tränar på Nergy i Frölunda

hehe, är det bra där? jag tränar på nergy i göteborg (mölndalsvägen) *rolleyes*

angående chinsen:

om du inte klarar 1 själv men 20 med hans hjälp, så borde han hjälpa till rätt mycket låter det som, be han hjälpa till ännu mindre och se hur det går, du skall ju slita rejält trots att du får hjälp *flex*

Zlin
2005-01-22, 16:50
hehe, är det bra där? jag tränar på nergy i göteborg (mölndalsvägen) *rolleyes*

angående chinsen:

om du inte klarar 1 själv men 20 med hans hjälp, så borde han hjälpa till rätt mycket låter det som, be han hjälpa till ännu mindre och se hur det går, du skall ju slita rejält trots att du får hjälp *flex*

EDIT: Hoppsan, blev från Zlins konto idag... //vildängel

Mjodå, jag trivs bra där.

Hehe, jo han fick hjälpa till rätt mycket de 5-6 sista repsen... Men iaf de 10 första lyfter han inte särskilt mycket. Men jag ska som sagt be honom hjälpa till ännu mindre nästa gång.

------------------------

22 jan

Bröst, axlar och triceps

Först lite uppvärmning, men det är inte kul att läsa om.

Hantelpressar (bröst)
10 kg x 8, +2
10 kg x 8, +2
10 kg x 6, +3
Andra gången jag körde detta, har precis bytt från bänkpress eftersom jag har stått still där rätt länge. Hantelpressarna tar mycket bättre, men är väldigt vingligt än så länge så jag är lite försiktig.

Axelpressar, hantlar
8x8, +2
8x8, +2
8x7, +1
Körde utan ryggstöd idag och det var svårare men tog bättre än vanligt. Brukar köra 3x10 på 8 kg. Fast jag funderar på att byta till militärpress istället, för jag har stått still här också ett tag...

Drag till hakan
Vet inte vad själva stången väger...
17,5kg plus stången x 7, 12,5kg plus stången x 3
17,5kg plus stången x 5, 12,5kg plus stången x 5
12,5 plus stången x 10

Snedbänk
25x8
25x8
25x6
Fick lite hjälp på de 1-2 sista repsen... Jag hatar snedbänk, är asklen i det.

Bänkdips
+5 kg x 10
+5 kg x 10
+5 kg x 8
PB :) Har inte kört med vikt förut.

Sidolyft med hantel
Gaah, hatövning!
5x10
5x3, +4x7
4x10
Jag förstår mig inte på den här övningen. Jag ökade inte på jättelänge, så då sänkte jag från 6 kg till 4 för att se om det blir bättre om jag kör superstrikt. Och det känns bättre, men verkar ändå inte gå framåt... Morr..

Pushdown och stående tricepsextension
Räknade inte plattor, utan kom på att det var roligare att köra tricepsexstension så nu ska jag börja med det istället för pushdowns.

Pecdeck
30x10 (PB ;))
30x7, +3 med hjälp
25x7, +3 med hjälp
Tröööött!

Inte direkt några vikter att skryta med, men jag fick bra kontakt i allt, så jag är nöjd.

myggan
2005-01-22, 18:39
bra pass :thumbup:

angående sidolyften, det var samma för mig ungefär.. men axlarna är så små muskler så man märker knappt att man ökar känns det som ibland, men helt plötsligt kan man köra 1kg mer än innan ungefär.. så har jag det i alla fall, fast man måste ju pressa sig hårt varje gång :)

vildängel
2005-01-23, 12:00
bra pass :thumbup:

angående sidolyften, det var samma för mig ungefär.. men axlarna är så små muskler så man märker knappt att man ökar känns det som ibland, men helt plötsligt kan man köra 1kg mer än innan ungefär.. så har jag det i alla fall, fast man måste ju pressa sig hårt varje gång :)
Tack :)

Ja, det är nog sant att ökningarna går långsammare där... Men det är så jävla frustrerande bara ;)

Zlin
2005-01-23, 20:17
Till er som tror att jag hjälper alltför mycket: Ptja, jag hjälper väl mer och mer i slutet, men flickan har ju en vilja av stål, så hon drar i med några till. Svårt att förklara, men det är då rakt inte brist på tunga assisterade chins, utan dem är så tunga de kan bli, utan att hon inte orkar en enda. Du har säkert bara grym uthållighet, gumman...;)

I övrigt är det lite pinsamt att du naglar PB:n nästan varje pass, medans jag knappt haft ett PB på ett år. Du går snart om mig i styrka..;)

vildängel
2005-01-23, 20:32
Till er som tror att jag hjälper alltför mycket: Ptja, jag hjälper väl mer och mer i slutet, men flickan har ju en vilja av stål, så hon drar i med några till. Svårt att förklara, men det är då rakt inte brist på tunga assisterade chins, utan dem är så tunga de kan bli, utan att hon inte orkar en enda. Du har säkert bara grym uthållighet, gumman...;)

I övrigt är det lite pinsamt att du naglar PB:n nästan varje pass, medans jag knappt haft ett PB på ett år. Du går snart om mig i styrka..;)
Haha, går om dig gör jag knappast. Och angående dina uteblivna ökningar så tror jag att problemet ligger i kosten hos även dig... Men det får vi ta tag i. :love:

vildängel
2005-01-23, 20:35
Dagens träning bestod för övrigt i att gå lång promenad till stan, prova kläder och bada vovvarna :hbang: :love:

erk
2005-01-23, 20:37
Dagens träning bestod för övrigt i att gå lång promenad till stan, prova kläder och bada vovvarna :hbang: :love:
Gå till stan gör gott! Fast _till_ stan har jag aldrig testat, dock går jag ofta hem från krogen på sommarn när det är varmt o skönt. Fast jag har ju ytterligare ett par km :D

vildängel
2005-01-23, 20:41
Gå till stan gör gott! Fast _till_ stan har jag aldrig testat, dock går jag ofta hem från krogen på sommarn när det är varmt o skönt. Fast jag har ju ytterligare ett par km :D
GÅR hem från krogen? Raglar menar du väl? ;)

Hehe, jag gick faktiskt inte hemifrån mig idag, utan från pojken. Annars hade det blivit den dubbla sträckan ungefär. Men det tog ändå sin lilla tid :) När ses vi på gymmet nästa gång då? *flex*

erk
2005-01-23, 20:48
GÅR hem från krogen? Raglar menar du väl? ;)

Hehe, jag gick faktiskt inte hemifrån mig idag, utan från pojken. Annars hade det blivit den dubbla sträckan ungefär. Men det tog ändå sin lilla tid :) När ses vi på gymmet nästa gång då? *flex*
Jadu, det blir nog i slutet av veckan kankse? Är där samma tid ungefär på fredag. På torsdag ska jag eventuellt dit, men annars hinner jag inte. Ska labba massa i veckan.

Om du inte gick hemifrån dig utan från honom var det ju inte lika hardcore som jag trodde, :p

vildängel
2005-01-23, 20:52
Jadu, det blir nog i slutet av veckan kankse? Är där samma tid ungefär på fredag. På torsdag ska jag eventuellt dit, men annars hinner jag inte. Ska labba massa i veckan.

Om du inte gick hemifrån dig utan från honom var det ju inte lika hardcore som jag trodde, :p
Okej, får se när vi ska dit.

Men haha =) Jag tyckte det var rätt bra gjort ändå. Du vet väl förresten inte vart varken jag eller han bor? *slap* *innocent* Dessutom så händer det faktiskt ibland att jag går till stan även hemifrån mig, så det så! =P

erk
2005-01-23, 20:56
Okej, får se när vi ska dit.

Men haha =) Jag tyckte det var rätt bra gjort ändå. Du vet väl förresten inte vart varken jag eller han bor? *slap* *innocent* Dessutom så händer det faktiskt ibland att jag går till stan även hemifrån mig, så det så! =P
Jag vet att han bor nära mölndalsvägen! o du sa att det var ungefär halva avståndet! så det så. Fast de tär bra i vilket fall, det blir ju över en halvmil ändå.

vildängel
2005-01-23, 21:12
Jag vet att han bor nära mölndalsvägen! o du sa att det var ungefär halva avståndet! så det så. Fast de tär bra i vilket fall, det blir ju över en halvmil ändå.
Äh, avslöjade han det? ;)

erk
2005-01-23, 21:15
Äh, avslöjade han det? ;)
Det har ju duuu avslöjat! Diskussion om gym tex, ett annat gym som låg nära honom o det vet man ju var det ligger!

vildängel
2005-01-23, 21:17
Det har ju duuu avslöjat! Diskussion om gym tex, ett annat gym som låg nära honom o det vet man ju var det ligger!
Men haha :) Jag är ju lagom senil.

myggan
2005-01-24, 12:14
har nån utav er tränat på royal ?
skall byta dit när mitt nergy kort går ut, hört att det är ombyggt och fräscht där nu, och vääldigt prisvänligt

skulle vara kul att höra lite synpunkter :)

erk
2005-01-24, 12:49
har nån utav er tränat på royal ?
skall byta dit när mitt nergy kort går ut, hört att det är ombyggt och fräscht där nu, och vääldigt prisvänligt

skulle vara kul att höra lite synpunkter :)
Royal vet jag inte riktigt var det ligger. Jag har kort på energy til slutet av maj, när det går ut byter jag till fysiken. Bra pris (för studenter) och nära skolan.

vildängel
2005-01-24, 20:34
Gah, har blivit övertalad att lägga upp pinsamma bilder. Var snälla nu... :em:

crux
2005-01-24, 20:35
bra lats! :thumbup:

vildängel
2005-01-24, 20:39
bra lats! :thumbup:
Tack :em: :) Inte tillräckligt bra dock...

Zlin
2005-01-24, 20:42
Gah, har blivit övertalad att lägga upp pinsamma bilder. Var snälla nu... :em:


Söt... :em:

vildängel
2005-01-24, 22:40
Söt... :em:
Gulligull på dig... :love:

myggan
2005-01-24, 23:51
bra rygg och axlar! :thumbup:

vildängel
2005-01-25, 00:58
bra rygg och axlar! :thumbup:
Tack så mycket :) Nu väntar jag med spänning på bilder i din journal! ;) :thumbup:

no1fitness
2005-01-25, 01:58
Verkligen bra lats !! :bow:
Bara att jobba vidare och lycka till i fototävlingen !! :thumbup:

vildängel
2005-01-25, 12:56
Verkligen bra lats !! :bow:
Bara att jobba vidare och lycka till i fototävlingen !! :thumbup:
Oj, tack så mycket :em:
Fototävlingen ska bli jätterolig, även om mina chanser inte direkt är de största som skådats ;) Men kul ska det bli!

Jay-Z
2005-01-25, 12:59
Riktigt bra lats! Fototävlingen går säkert bra! :)

vildängel
2005-01-25, 13:09
Riktigt bra lats! Fototävlingen går säkert bra! :)
Tack, vad snälla alla är :em: Nu blir jag lite glad... ;)
Hehe, jag får väl se det här årets upplaga av fototävlingen som "uppvärmning" och försöka ha nåt mer att visa upp nästa år istället. Men, som sagt, ska bli roligt ändå.

vildängel
2005-01-25, 22:56
Dagens träning blev bara en långpromenad med vovven :love: Men det var himla skönt. Om allt går som planerat blir det ben imorgon.

myggan
2005-01-25, 23:58
Tack så mycket :) Nu väntar jag med spänning på bilder i din journal! ;) :thumbup:


är för avis på din lats, så jag får träna upp den innan jag vågar mig på kameran :)

vildängel
2005-01-26, 22:09
myggan: Haha, nu tror jag bara du ljuger... =P
------------------
26 jan

Ben och för lite mage

Knäböj
20x12 eller nåt
30x10
40x10
35x10
40x10
30x10
Jag har inte kört knäböj så länge och tycker fortfarande det är ganska svårt med tekniken... Men det går lite framåt iaf, fast jag är fortfarande skitsvag i detta... Men jag hade velat köra lite fler set, men det fanns inte tid för det idag tyvärr.

Benspark
35x10
40x10
40x8

Raka mark
30x10
50x10
60x10 (PB)
60x10
Weeee, gick mycket bättre än tidigare!

Benpress
110x10
Gjorde bara ett set medan jag väntade på att bencurlen skulle bli ledig.

Bencurl
60x10
65x8 (PB)
Tlött...

Benlyft
2x20
1x15
Sen hann vi inte mer. Får köra mer mage + vader på fredag istället.

För en gångs skull gick benpasset faktiskt ganska bra. Fast jag är fortfarande pinsamt svag, har typ inga synliga muskler nånstans på benen... Men det går väl att ändra på med tiden :) :bpump:

Förresten är 'ben' ett helt stört ord när man tänker efter och upprepar det många gånger... *screwy* :)

TTT
2005-01-26, 22:10
Tycker det ser kanon ut! Fortsätt jobba på!

vildängel
2005-01-26, 22:47
Tack så mycket :) Jupp, jag kämpar vidare.... Nån dag ska man väl bli stark *flex*

myggan
2005-01-27, 00:20
jäääklans! *yourock*

riktigt bra stela marklyft, och benpress.. knäböj var inte så dålig heller!

känner mig jagad helt plötsligt :em:

bra jobbat! :bow:

AFanatic
2005-01-27, 08:01
Bencurl
60x10
65x8 (PB)
Tlött...


Swisch kaboom! Bra benpass. Du måste vara grymt stark i hamsen. :thumbup:

Pinglan
2005-01-27, 08:11
Bra pass tjejen! Härligt när man slår PB inte sant :thumbup:

vildängel
2005-01-27, 11:26
myggan: Hehe, jag har rätt långt kvar innan du behöver känna dig jagad... ;)

AFanatic: Nja, jag förstår mig inte riktigt på det där... Du tar väl ungefär samma som mig i raka mark, men mindre i bencurl? Det kan ju vara så att min bencurlmaskin är konstruerad på nåt annat sätt än många andra, så att det blir lättare i den... För jag tycker inte mina hams är nåt särskilt.

Pinglan: Jepp, sånt blir man glad ända in i själen av! :) :hbang:

vildängel
2005-01-29, 18:03
Blev tyvärr inget pass igår, så vi fick ta det idag istället.

Rygg och biceps

Chins (assisterade)
8
7
7
Testade att göra som ni sa och bad Zlin hjälpa till mindre och efter lite trixande gick det faktiskt. Och det kändes väldigt bra. Testade att göra en själv, gick inte riktigt, men jag kom mycket högre än för nån månad sen iaf.

Rodd
35x10
35x10
35x10

Hantelcurl
9kgx10 (höger), 9kgx7 + 8x3 (vänster) (PB på höger)
9x8 (höger), 9x6 + 2 (vänster)
9x5 + 8x5 (hö), 9x3 + 8x7 (vä)
Det går framåt!

Stångcurl med EZ
Stången + 7,5kg x 10
Stången + 7,5kg x 10
Stången + 7,5kg x 7 + 3 med hjälp

Stångrodd
25x10 (PB)
27,5x10 (PB)
30x10 (PB)
Hehe... Har som sagt precis börjat med denna övning, därav alla PB:n... ;) Men det kändes iaf mycket bättre än sist.

Marklyft
Testade för första gången på ganska lätta vikter (40 kg), var rädd att göra fel. Men det kändes jävligt bra, detta ska fortsätta!

Latsdrag (V-handtag)
90 lbs x 5
90 lbs x 3 + 2
90 lbs x 4 + 1
Bra att sista setet är lättare än andra...

Ryggresningar
+10kg x 10
+15kg x 5, 10 kg x 5 (PB)
Gaah, här snackar vi viljestyrka! Gick mycket bättre än sist. Men jobbigt var det...

Sket i hantelrodden idag, det är ändå inte min favoritövning, och grejade lite med marklyften istället. Ska få in tekniken ordentligt, det var en jäkligt bra övning (surprise... *rolleyes*).

Zlin
2005-01-30, 19:59
Du glömde nämna de negativa chinsen vi gjorde, även om dem inte var många.

Dessutom glömde du nämna att mina chins var jättefina. *grr27*

Nåväl, du gör lätt chins innan sommaren, om vi bara fortsätter med de lite tyngre chinsen. Det såg inte ut att vara långt ifrån alls, sist vi prövade.

vildängel
2005-01-30, 20:05
Just det, men de negativa chinsen var så jobbiga så jag orkade inte ens skriva om dem... ;)

Jepp, du är grym på chins nu!

Mjo, klarar jag det inte till sommaren så blir jag knäpp. Det SKA gå, allt annat är uteslutet!

erk
2005-01-30, 20:06
Jag spanade lite efter er i fredags, men ni kom ju aldrig!

vildängel
2005-01-30, 20:07
Nä, jag vet :( Det blev ändrade planer tyvärr...

vildängel
2005-01-31, 21:34
Nu blir det ingen träning på en månad, för imorgon åker jag och Zlin till Kenya! :hbang: :love: Ha det bra hemma i kalla Sverige! :booty:

vildängel
2005-03-05, 15:05
Nu är jag hemma igen, så nu ska det snart bli uppdaterat här. Ska bli lite bättre i magen bara, men om ett par dagar blir det första passet. Får se om jag har tappat mycket...

Stumpis
2005-03-05, 15:47
Välkommen hem!
Hur har resan varit? Är du laddad för lite nya pass på gymmet?
Tråkigt med magen, men det är nog rätt vanligt om det är betingat med din resa? :(

vildängel
2005-03-06, 20:24
Stumpis: Tack så mycket! Resan var helt otrolig. Har sett massa fina platser och träffat massa snälla människor. Tyvärr blev jag lite magsjuk, men det var okej ändå. Och nu är jag superladdad för nya pass! Och det första kom idag.

Rygg och biceps

Rodd
35x8
30x10
30x9
Blää, har tappat...

Assisterade chins
9
6
7
Kan nääästan en själv, jag har lyckats se över stången några gånger... Men det fattas några centimeter fortfarande.

Hantelcurl
9x5 + 8x5 (höger), lite mindre med vänster
2 set till med 8 kg, gick dåligt.

Smala latsdrag
80 lbs x 7
90 lbs x 2 +3
80 lbs x 5 +1

Stångcurl med EZ
Hade 5 kg på stången och gjorde 3 set, ca 5 rep själv och 5 med hjälp. Var trött som ett svin.

Stångrodd
30x6 + 25x4
25xnånting, typ 6-7
22,5x8

Var helt jättejobbigt och asdeprimerande. Känns som om jag har tappat allting. Igår, med frukost i magen och kläder på kroppen, vägde jag 54,5 kg, så jag har gått ner lite, antagligen beroende på magsjukan. Men förhoppningsvis kommer det tillbaka hyfsat snabbt. Jag var iaf brunast på gymmet :hbang: *rolleyes*

Stumpis
2005-03-06, 20:45
Tyckte inte det var så illa med tanke på hur länge du varit borta. Se det som att kroppen fått en rejäl återhämtning, och du ska snart vara på topp igen!

Kämpa på! :thumbup:

erk
2005-03-06, 20:46
Det där hämtar du in på nolltid! Sån stor skillnad är det ju inte, men jag vet att varje minskning är jättetråkig. Men man får bita ihop och träna på ändå. Du måste ju träna ordentligt till bästa fysiken!

vildängel
2005-03-06, 20:51
Tack för uppmuntran, det känns lite bättre då... :bow:
Hehe, Bästa Fysiken ja... Jag har som sagt inga illusioner om att placera mig någon annanstans än längst ner, men det gör inget. Det ska bli kul ändå.

vildängel
2005-04-03, 21:30
Gaah, har inte uppdaterat på skitlänge... Blev lite sjuk efter Kenyaresan och kom inte igång med träningen ordentligt. Dessutom har jag gått ner lite i vikt pga magsjukan jag fick i slutet av resan och har inte gått upp det igen, väger nu 54 kg. Inte så jättelite, men lite mindre än vanligt iaf. Jag har iaf hunnit med några pass och kan rapportera det senaste, som var för några dar sen.

Ben och mage
Knäböj
Uppvärming på lite vikt
25x10
30x10 eller nåt
35x8
30x8 eller nåt
32,5x8

Blä, jävla hatövning. Jag är klen som ett dagisbarn och kan fortfarande inte tekniken ordentligt.

Raka mark
50x8
50xnågra

Blev helt slut i korsryggen av nån oförklarlig anledning... :cryout:

Sittande vadpress
60x15
80x10
100x6
100x7
100x8 (PB)

Wee, gick lite bra :)

Bencurl
65x5, 60x3
60x5, 55x3
50x8

Jobbigt...

Benspark
35x9
35x8
30x8

Benlyft
4 set, 15-20 reps i varje

Magmaskin
3 set

Ryggresningar
+15 kg x 7, +10 kg x 3 (PB)
+15 kg x 5, +10 kg x 5
+10 kg x 10

Jag är skitsvag i framsida ben och det är fucking jävla irriterande. Men men, lite jobbigt ska det ju vara ;)

Har nu dessutom skickat in pinsamma bilder i dåligt ljus till Bästa Fysiken... Är inte alls nöjd, men vägrar mesa och dra mig ur. Jaja, jag kommer igen nästa år.

vildängel
2005-04-03, 21:33
Ihh, glömde säga att jag förresten klarade hela TRE dips också! ;) Inte mycket, men rekord för klena mig... Hehe... *flex*

Solle
2005-04-03, 21:37
Raka mark
50x8
50xnågra

Blev helt slut i korsryggen av nån oförklarlig anledning... :cryout:

Inte så konstigt då belastning på korsryggen under raka mark är rätt stor, speciellt om man har tendenser att fälla ryggen. Prova bälte :thumbup:


Har nu dessutom skickat in pinsamma bilder i dåligt ljus till Bästa Fysiken... Är inte alls nöjd, men vägrar mesa och dra mig ur. Jaja, jag kommer igen nästa år.

Har inte sett en enda som blivit nöjd med sina bilder hittills, så du verkar vara i gott sällskap :D

vildängel
2005-04-03, 21:40
Jag hade bälte, jag vet att det tar på korsryggen ;) Jag menade bara att jag inte brukar bli trött i den så fort, så det var där den oförklarliga anledningen kom in :)

Zlin
2005-04-03, 22:02
Jo, sist var ett helt ok pass för oss båda. Men om du skall börja göra några ökningar är det bäst att du inte fortsätter att strunta i pass, som idag tex. Vissa var ju jätteladdade. :angel:

vildängel
2005-04-03, 22:07
Åhh, din lilla mes! Vi vet båda vem det är som sabbar vems träning... Morr... Klenis. Du står ivägen för mina AF-planer ;) :thefinger

AFanatic
2005-04-10, 18:10
myggan: Hehe, jag har rätt långt kvar innan du behöver känna dig jagad... ;)

AFanatic: Nja, jag förstår mig inte riktigt på det där... Du tar väl ungefär samma som mig i raka mark, men mindre i bencurl? Det kan ju vara så att min bencurlmaskin är konstruerad på nåt annat sätt än många andra, så att det blir lättare i den... För jag tycker inte mina hams är nåt särskilt.

Pinglan: Jepp, sånt blir man glad ända in i själen av! :) :hbang:


Sant...men du är riktigt stark. Bra pass dom du har skrivit upp här... Kör på!

vildängel
2005-04-12, 22:04
AFanatic: Tack så mycket, men jag är ändå inte i närheten av lika bra som du i samtliga övningar... *grr27* :D

Har inte skrivit de två senaste passen, men de är iaf genomförda. Så ni inte tror att jag har blivit nån slags omvänd discobyggare... ;)

Idag har jag genomfört årets bästa benpass! Men med tanke på hur mina benpass brukar vara säger väl inte det särskilt mycket egentligen... Tyvärr årets kortaste också, för vi hann inte med allt vi skulle... Jaja, tar igen det nästa gång.

Ben och vader

Knäböj
Uppvärmning, tråkigt.
30x10
40x8
45x6 (PB)
40x8 eller 10 eller nåt
40x8 eller 10 eller nåt
40x7 eller nåt
50x1 (PBBBBBBBBBBBBBB!!)

Weeeeeee, första gången som det nånsin har hänt nåt bra på den här fronten! Det var hur lätt som helst, hade säkert orkat en till på 50 om jag inte hade gjort det setet sist :hbang:

Sittande vadpress
60x12
100x10 (PB)
100x10
100x8 eller 9
85x10 Gjorde lite långsammare och ordentligare och sånt blaj.

Bencurl
65x10 (PB)
70x8 (PB)
70x8

Hehe... Idag var min dag helt enkelt ;)

Sen hann vi tyvärr inte mer. Men det kommer fler tillfällen.

AFanatic
2005-04-12, 22:18
Hinns med - hinns inte med bah! Äh vad är det där...man tränar tills man är klar! :D Grattis till PBna! Rock on.

vildängel
2005-04-12, 22:21
Hehe, det är sant iofs... Men jag vet ungefär 10 personer som hade flått mig levande om jag hade tränat tills jag var klar idag ;) Och det verkade lite jobbigt, så jag vek ner mig :em: Tack för grattisen!

Pinglan
2005-04-13, 07:45
Supergrattis till PB i böjen (och resten) Bra jobbat :hbang:

Zlin
2005-04-13, 18:26
Det är faktiskt lite jobbigt att du knappar in på mig i styrka så snabbt - det innebär ju att jag kanske får börja anstränga mig på gymet i fortsättningen, bara för att hålla avståndet liksom. :D

Jag kan meddela att 50 såg relativt lätt ut, och det hade nog som sagt gått att klämma ut både en och två repetitioner till om det hade lagts tidigare.

Stumpis
2005-04-13, 18:50
Starkt jobbat! :thumbup:
Då blir det fler på 50 nästa gång då? ;)

Roligt med PB, det bättrar ju helt klart på motivationen!

vildängel
2005-04-13, 21:37
Pinglan och Stumpis: Tack så mycket, vad snälla ni är! Fast jag är inte nöjd förrän jag är lika superstark som ni. Det kan med andra ord ta ett tag... ;)

Zlin: Jag ska smygträna jättemycket, så jag går om dig. Bara för att retas :booty:

vildängel
2005-04-18, 22:42
Efter några smått hektiska dagars flängande blev det till slut tid för ett efterlängtat pass!

Axlar, bröst och triceps

Hantelpressar (bröst)
12,5x6 (PB) , 10x4
12,5x2 + 10x8
10x10

Lutande hantelpressar
9x10
9x10
9x10
Silverhantlarna är lite lätta, men den svarta 10:an är för tung. Väger den verkligen bara 10 kg? Är liksom själva handtaget inräknat? Det är ju två 5-kgsvikter på, men de kanske väger mindre än 5 för att kompensera att handtaget ska räknas med också?

Drag till hakan
15 kg plus stången x 10
15 kg plus stången x 10
15 kg plus stången x 10
Den lite tyngre stången var upptagen *grr27*

Sidolyft
4x10
4x10
4x10
Denna jävla övningen vet jag inte vad jag ska göra med som sagt... Har sänkt till 4 kg och gör jättelångsamt för att se om det hjälper, gör det inte det får jag psykbryt.

Bänkdips
+10 kg x 12 (PB)
+10 kg x 10
+10 kg x 7
Det går framåt!

Pec Deck
30x10 (PB eller iaf tangerat PB ;))
30x8 +2 m. hjälp
25x8

Axelpressar
Gick skitdåligt! Kommer inte ihåg exakt reps och så, men sen jag tog bort ryggstödet har det gått rakt åt helvete *grr27*

Bent-over triceps extension (svenska?)
5 plattor tror jag x 10
5 plattor tror jag x 10
4 plattor tror jag x 10
Inte så intressant att veta plattantal kanske, eftersom vikten verkar skilja sig en del från maskin till maskin ändå... *rolleyes*

Slutsats: Triceps går framåt bra, bröst går också lite framåt, axelpressarna kan fara åt helvete.

nottis
2005-04-18, 22:47
Hejsan! Verkar gå bra med träningen. Står det 5 kg på viktplattorna på hanteln så väger dem det. Alltså väger hanteln totalt 10 kg plus stången precis som du var inne på. Enligt mina efterforskningar väger en sådan hantel mellan 11 och 12 kg.

vildängel
2005-04-18, 23:02
Hej!

Wohoo, vad bra! =) Då ska det alltså vara ca 11 kg istället för 10 där jag har skrivit det. HÖRDE ALLA DET?? ;) *flex* :D

AFanatic
2005-04-18, 23:30
Grattis till PB! Kör du sidolyft sittande lr ståendes?

vildängel
2005-04-19, 00:04
Tack så mycket ;) Jag kör skitövningen stående.

AFanatic
2005-04-19, 00:11
Testa att köra den sittandes då ;)...Sittande upplever jag iaf mer strikt, att den tar där den ska. (Har ökat fr 5 kg till 8-9 kg, sedan ja börja köra den sittandes, oxå)

Stående är bra du kan köra tyngre oftast..men det är lättare att fuska upp vikterna och att det då inte tar där det ska ta.

vildängel
2005-04-19, 00:24
Ah, ska prova det i fortsättningen då. Tack tack :cheers:

Diana
2005-04-20, 22:16
Hallojj vännen! Du e riktigt stark juuuh :hbang: Jobbit de e när övningen man siktat in sej på e upptagen *grr27* Haha ja minns oxå att ja ville fuska upp vikten i stående hantellyft när ja gjorde den förr :D Prova lägga axelpress/militär press först i axelpasset, dom e way bättre än sidolyften :thumbup: (IMO ;) )

vildängel
2005-04-24, 20:12
Diana: Tack så mycket!

Idag gick vi upp jättetidigt för att vara först på gymmet, men sen visade det sig att de inte öppnade förrän kl 12, vilket var störande. Kl 12.10 var vi på plats och då märkte vi att vi inte var de enda som hade tänkt tanken på att komma tidigt för att slippa rusningen... Ungefär halva Göteborg var där och ockuperade allt vi skulle använda. Men iaf, lite tränat blev det.

Ben och mage

Bencurl
70x7
65x10
65x7

Knäböj
30x10
50x2, liiite hjälp med den 3:e (PB)
40x8
40x7
40x5
35x6
Hade helt kass balans eller nåt idag, jag tippade framåt hela tiden! Jag blev skitarg, fattar inte varför det gick så dåligt... Men men, ett PB iaf. Inte såå tungt var det heller ;)

Benspark
35x8
Gjorde ont i ljumsken, så jag skippade resten idag.

Magmaskin
2 set, 30 reps totalt

Hängande benlyft
4 set, 10-20 reps i varje

Sen var ALLT vi behövde upptaget av miljarder människor... Suck. Så då orkade vi inte stå och glo medans de skulle bli klara, så vi åkte hem. Får göra resten (vader och raka mark) imorgon eller nåt.

AFanatic
2005-04-24, 23:01
Gott med ett PB..fria böj är trixigt men det är bara o fortsätta nöta. Nice work!

Pinglan
2005-04-25, 18:13
PB igen!!!!!! Grattis och bra jobbat :hbang:

vildängel
2005-05-02, 21:39
AFanatic och Pinglan: Tack så mycket, det hjälper att höra sånt! :cheers:

Efter en del långt tråkigt jobbande blev det äntligen tid för ett pass idag!

Rygg och biceps

Assisterade chins
4 set, 7-9 reps i varje

Rodd
Var en ny roddmaskin, som det smart nog itne stod nån viktangivelse på... Men jag körde lite lättare än vanligt och gjorde mer strikt. Rodden har stått still ett tag, så jag ska se om detta hjälper.

Hantelcurl
9 kgx8 (höger), 9x8 (vänster)
9x10, 9x6 + 8x4 (PB för andra setet ;))
Typ 9x7, 9x5 + hjälp till 10 reps. Kommer inte ihåg.

Stångcurl (EZ)
10 kg + stången x 6 + 2 m. hjälp (PB)
10 kg + stången x 5 + 3 m. hjälp
10 kg + stången x 4 + 3 m. hjälp
Gick ganska bra. Försökte köra lite tyngre med stången än med hantlarna.

Smala latsdrag
Ny maskin här också, så jag är inte helt säker på vikten.
40x5
40x4 + 1
35x5 + 2
Inte helt nöjd... :(

Ryggresningar
+15 kg x 8
+10 kg x 10
+10 kg x 8

Slutsats: Biceps går lite framåt, korsryggen går bra, behöver hitta en ny ryggövning. (Marklyft t.ex... Eller vad säger du Zlin?! *host host*)

vildängel
2005-05-04, 15:52
Axlar, bröst och triceps

Bröstpressar
12,5x6
10x13 (PB)
10x10
10x10

Axelpressar
8x10
8x8 +2
8x6 +4
Skiiiiiit...

Sneda bröstpressar
10x10 (PB)
10x10
10x8 +1

Drag till hakan
17,5 kg plus stången x5, 12,5 plus stången x5
17,5 kg plus stången x3, 12,5 plus stången x7
12,5 plus stången x10

Sidolyft
4x10
4x10
4x10
Provade sittande idag som AFanatic tipsade om ;) Det var tyngre men bättre!

Bänkdips
+10 kg x 7
+10 kg x 8
+10 kg x 7
Blää, var jättetrött redan innan jag började. Dessutom provade jag vanliga dips först och blev ännu tröttare, så jag skyller på det ;)

Pec deck
30x10
25x8 +2
25x8 +2

Tricepsgrejs i CC
3 set, vet inte vikt

Gick ganska bra, fast jag tog helt slut i triceps för tidigt. Men bröstträningen går framåt nu, sen jag bytte bänkpress mot hantelpress. Alltid nåt att glädja sig åt :)

AFanatic
2005-05-04, 22:11
Fint pass! Det går framåt. O kul att det kändes bättre med sittande. ;) Jag blir oxå väldigt trött fort om jag kör bröst o triceps på samma pass därför delar jag upp det så dom inte hamnar nära varandra. Funkar bättre så. Ett tips (igen) om du vill kunna ta mer på triceps.

Stumpis
2005-05-05, 08:46
Härligt med så många PB´n på senaste passen! :bow:

Du sa att du testade göra vanliga dips före bänkdipsen; hur gick det då? :confused:

Bra jobbat, hur som helst! :thumbup:

vildängel
2005-05-05, 10:27
AFanatic: Mjo, jag vet. Jag vill egentligen inte köra alla de tre muskelgrupperna på samma pass, men jag har svårt att hinna dela upp det och köra en dag till i veckan.

Stumpis: Ja, det är skönt att det går framåt. Hehe, dipsen ja... Jag klarade hela 2 stycken! Så stark är jag ;) Men mitt rekord är faktiskt så mycket som TRE dips! *flex* Så du ligger lite före på den fronten skulle man kunna säga... :bow:

vildängel
2005-05-09, 10:20
Igår var det dags för ett jobbigt ben + mage-pass... Ben är inte ens i närheten av lika roligt som discoträningen :furious:

Ben och mage

Knäböj
30x10
50x2 FAAAN! Tappade balansen helt, kändes som jag skulle klarat 4 annars. Jag är kass.
40x8
40x5
30x10
35x5
Tog heeeelt slut ungefär efter uppvärmningen ;) Fattar inte varför, jag orkade ingenting. Men jag fick iaf mycket bättre kontakt och bättre stabilitet än förra gången, så det är jag nöjd med. Utom i det dåliga försöket på 50 då. Morr...

Benspark
35x10
35x10
35x10

Sittande vadpress
60x15
100x10
120x10 (PB)
100x13
100x13

Bencurl
65x10
70x9 (PB)
70x7
Fan vad mycket man kan ta på viljestyrka i den här maskinen!

Raka mark
40x15
45x15
Körde lättare och fler reps här idag. Är lite orolig att jag ska få ont i ryggen om jag kör för tungt. Fick bättre kontakt med lättare vikter dessutom.

Hängande benlyft
8 set, 10-15 reps

Crunchesmagmaskin
2 set, 15 reps

Detta var faktiskt ett av de bättre benpassen på länge. Jag blev jäkligt trött och släpade mig ut ur gymmet, fast vikterna var ju inte direkt nåt att skryta med :em: Men det kommer väl.

Pinglan
2005-05-09, 17:26
Grattis till ett lyckat pass vildängel :hbang: Härlig känsla när man knappt kan gå ut från gymmet för att benen skakar så :D Bra jobbat med PB också, börjar bli en vana ser det ut som :thumbup:

vildängel
2005-05-09, 20:08
Tack så mycket Pinglan! Hehe, ja det ska ju kännas att man har ansträngt sig, annars är det ingen mening med det ;)

Idag var det rygg och bicepsdags! My favourite!

Rygg och biceps

Assisterade chins
4 set, ca 7-9 reps

Rodd
Vet som sagt inte vikt i den här maskinen, men gjorde 3 set, 10 reps.

Hantelcurl
9x10
9x10
9x10
PBBBB! Har aldrig lyckats göra 10:or med 9 kg rakt igenom förut, särskilt inte med både vänster och höger! :hbang:

Stångcurl (EZ)
Började med att lyckas välta hela "stolen", med stång och allt, kändes bra. *rolleyes*
10 kg plus stången x 9, +1 m. hjälp (PB)
12,5 kg plus stången x 3, +3
12,5 kg plus stången x 3, +3
Försöker köra lite tyngre här eftersom jag gör så många reps med hantlarna.

Smala latsdrag
Vet inte vikt här heller. Gjorde iaf lite lättare än förut och något fler reps, ca 7 st.

Och till dagens nyhet:
Marklyft!
40x8
50x6
50x6
Eftersom det var i princip första gången jag körde detta vågade jag inte ta i för kung och fosterland pga rädsla att lyckas bryta nåt som kan vara bra att ha i framtiden, t.ex ryggen. Men det kändes väldigt bra! Och kul var det dessutom.

Jag är väldigt nöjd med passet, bortsett från att jag fortfarande inte kan göra chins själv. Men nåt ska man ju ha att kämpa mot ;)

vildängel
2005-05-10, 21:34
Kom på att jag nog visst vet vikt i latsdragen. Det var antagligen 40 kg, vilket innebär PB ;) Ahh, härligt när såna saker går upp för en... :cool:

vildängel
2005-05-11, 19:18
Triceps och bröst

Hantelpressar
12,5x8 (PB)
12,5x5
10x15
10x13
Wohoo, gick jättebra!

Sneda hantelpressar
10x8, +2 (PB)
10x8
10x8
PB eftersom jag använde den svarta 10:an istället för silvertian.

Bänkdips
+10 kg x 15 (PB)
+10 kg x 13
+10 kg x 10

Pec deck
35x8 (PB)
30x8, +2
30x5, +3
Trööött...

Tricepsgrej i CC
3 set

Sen 10 min cykling. Jag är skitnöjd, det mesta går framåt! :bpump:

Zlin
2005-05-12, 15:54
Hm, det kändes som om vi gjorde mycket mer. Vi var ju där så jäkla länge. Nåväl, vi är väl långsamma helt enkelt.

Stumpis
2005-05-12, 18:37
Bara en massa PB´n så långt ögat når... :hbang:

Du kämpar på bra och får ju fina resultat! Härligt att se, fortsätt så! :thumbup:

vildängel
2005-05-12, 21:45
Tack så mycket! Ja, det går bra nu faktiskt... Har stått lite still innan. Jag tror att det beror på att jag börjar få lite bättre fason på mitt ätande... Jag har så himla svårt för att äta tillräckligt, jag har nog världens minsta magsäck. Nu har jag börjat äta efter klockan lite och det funkar bättre. Om jag bara äter när jag är hungrig, äter jag bara 3 ggr om dagen. *screwy* Dessutom har jag varit vegetarian, slutade med det i somras efter drygt ett år. Då åt jag nog ännu mindre, eftersom det var energifattigare mat då. Men det är kul när man märker att det blir så stor skillnad när jag äter lite mer!

Johan_P
2005-05-12, 21:52
Tack så mycket! Ja, det går bra nu faktiskt... Har stått lite still innan. Jag tror att det beror på att jag börjar få lite bättre fason på mitt ätande... Jag har så himla svårt för att äta tillräckligt, jag har nog världens minsta magsäck. Nu har jag börjat äta efter klockan lite och det funkar bättre. Om jag bara äter när jag är hungrig, äter jag bara 3 ggr om dagen. *screwy* Dessutom har jag varit vegetarian, slutade med det i somras efter drygt ett år. Då åt jag nog ännu mindre, eftersom det var energifattigare mat då. Men det är kul när man märker att det blir så stor skillnad när jag äter lite mer!

Jepp! Ät bra mat, mycket och ofta :eating: Glöm inte att dricka heller, hehe :)

vildängel
2005-05-18, 22:38
GAAAAH, JAG BLIR VANSINNIG! Nu har jag varit förkyld jättelänge! Jag har sån gymabstinens att jag tror jag avlider snart! Jag hatar verkligen att inte kunna träna. Morr... I brist på annan träning har jag varit ute i trädgården en massa och skruvat och rensat och krattat och planterat och vattnat och sånt husligt. Men snart blir jag knäpp och går och sätter mig på gymmet och bara glor.

Var bara tvungen att avreagera mig lite... ;)

Expher: Jag jobbar på det! :thumbup:

AFanatic
2005-05-18, 22:50
GAAAAH, JAG BLIR VANSINNIG! Nu har jag varit förkyld jättelänge! Jag har sån gymabstinens att jag tror jag avlider snart! Jag hatar verkligen att inte kunna träna. Morr... I brist på annan träning har jag varit ute i trädgården en massa och skruvat och rensat och krattat och planterat och vattnat och sånt husligt. Men snart blir jag knäpp och går och sätter mig på gymmet och bara glor.

Var bara tvungen att avreagera mig lite... ;)

Expher: Jag jobbar på det! :thumbup:



Tell me about it! Jag verligen _ogillar_ förkylningar... *grr27* Deprimerad blir man oxå.... :(

vildängel
2005-05-18, 23:00
Ja, det är helt sjukt. Förkylningar borde förbjudas...

Zlin
2005-05-18, 23:47
GAAAAH, JAG BLIR VANSINNIG! Nu har jag varit förkyld jättelänge! Jag har sån gymabstinens att jag tror jag avlider snart! Jag hatar verkligen att inte kunna träna. Morr... I brist på annan träning har jag varit ute i trädgården en massa och skruvat och rensat och krattat och planterat och vattnat och sånt husligt. Men snart blir jag knäpp och går och sätter mig på gymmet och bara glor.

Var bara tvungen att avreagera mig lite... ;)

Expher: Jag jobbar på det! :thumbup:

Men om du bara skall sitta och glo, kan du lika gärna följa med mig imorgon och hjälpa till lite...snäääääälla? *kissass*

Pinglan
2005-05-19, 06:54
Åhhhhhhhh, en sjukling till!!! Krya på dig du också :thumbup:

wintzell
2005-05-19, 13:41
Ja, det är helt sjukt. Förkylningar borde förbjudas...

Gå och lägg dig i tid människa! Du behöver massa sömn för att bli frisk, så ser vi dig sitta vid din dator efter midnatt, fy skäms!

Sympatiserar mycket med förkylningen. Har samma problem. Krya på dig!

vildängel
2005-05-23, 21:05
wintzell: Förlåt... :em: Jag ska bättra mig. Men frisk blev jag ändå! Krya på dig du med!

Idag blev det ett litet miffopass, inte alls lika roligt som vanligt eftersom jag nu har smittat Nils, lagom tills att jag själv blev frisk. Så nu får jag träna ensam några dar :(

Axlar, vader och mage

Sidolyft
4x10
4x10
4x10
Ahh, det är en HELT annan känsla när man kör sittande! AFanatic; I owe you one!

Drag till hakan
17,5 plus stången x 7 (PB)
17,5 plus stången x 4, 12,5 plus stången x 5
12,5 plus stången x 8

Hantelpressar
8x10
8x6 Folk kom och ställde sig i vägen! *grr27*
8x8

Sittande vadpress
60x18
80x10
90x10
100x10
80x12

Maskin för baksida axlar
35x10
40x10
40x8

Stående vadpress
50x10
40x10
40x10
Fluffmojen som man ska ha bakom nacken var upptagen så det gjorde ont med tyngre. Jepp, jag är en mes.

Hantellyft framåt
4 kg per arm, 3 set, 10 reps

Hängande benlyft
4 set, 10-15 reps

Magmaskin
4 set, 10 reps


Inte helt nöjd, fick ont i magen strax efter att jag hade börjat och det höll i sig tills jag kom hem :( Men men, det var skönt att träna igen efter uppehållet iaf.

vildängel
2005-05-27, 22:47
Blev inget gympass idag, så jag chockade världen och var ute och sprang nästan 30 min istället. Det var riktigt trevligt, jag vill komma igång med min konditionsträning igen... Den har legat nere alldeles för länge.

AFanatic
2005-05-27, 23:41
Antecknar att du e skyldig mig en... ;)

vildängel
2005-06-06, 23:18
Här har det inte uppdaterats på ett tag... Jag har iaf hunnit med ett pass av varje sort, men benpasset gick så jävla dåligt så det valde jag att förtränga så fort jag klev utanför dörren på gymmet... Ungefär detsamma med biceps/rygg-passet. Det senaste triceps/bröstpasset gick dock okej. Kommer inte ihåg hela, har varit bortrest över helgen och inte tänkt på träningen, men jag klarade iaf 10 reps med 12,5-kiloshantlarna i bröstpressarna. Ett litet PB alltså... :cool: Och så gjorde jag hela 4 dips! Nu blev ni allt avundsjuka va! Hehe... ;) *rolleyes* Jaja, mer kommer med tiden.

vildängel
2005-06-07, 19:14
Dags igen, idag med massa massa annat folk på gymmet... :(

Biceps och rygg

Marklyft
40x8
50x6
50x5
50x5
Tar det fortfarande lite försiktigt så jag inte ska göra fel. Men det känns jättebra och jag har nu för tiden träningsvärk i ryggen dagen efter ryggpasset, något som jag tidigare har haft svårt att få.

Assisterade chins
10
8
6
6

Rodd
30x10
30x10
30x10
Kasst, rodden går verkligen inte framåt. Snarare tvärtom.

Hantelcurl
10x10 (PB)
10x10 (höger), 10x7 (vänster)
9x10, 9x8
Wee, det går framåt!

Dra med raka armar rakt ner i CC
4 plattor x 10
4 plattor x 10
4 plattor x 3, 3 plattor x 7
Ingen aning om vad övningen heter, men den tar ganska bra. Gjorde den medan jag väntade på att EZ-stången skulle bli ledig.

Latsdrag
1 set
Jag var helt slut och EZ-stången var fortfarande ockuperad, så jag bestämde mig för att vara klar och gick hem och var nöjd med passet istället.

Zlin
2005-06-08, 21:15
Det är verkligen hopplöst att träna i rusningstid, hoppas jag får återgå till skiftarbete snart igen...:D

Stumpis
2005-06-09, 17:47
Härligt jobbat, Vildängel!
Roligt att du fått rätt på marklyften! Då ska du se att vikterna snart följer din vilja och blir större! *flex*

Zlin
2005-06-12, 16:52
Hallå, påven - vad gör du?!?
Uppdateeeering!

vildängel
2005-06-13, 15:00
Tack Stumpis! Jo, jag hoppas också det ;)

Zlin: Det var väl ett jädrans tjöt från din sida! Får väl uppdatera då, fast jag har redan glömt av hälften...

För några dar sen var det alltså:

Axlar, vader och mage

Hantelpressar
8x10
8x10
8x8, +2
Jag ville köra militärpressar egentligen, det verkar mycket roligare, men jag är för klen för att göra mer än typ 4 reps i smithen... :em: Tänk att 20 kg kan vara så tuuuungt! Jag är en mes.

Sidolyft
4x10
4x10
4x10
Det känns bättre och bättre, ska prova att höja till 5:orna igen snart.

Drag till hakan
25x5 eller 6, 20x5
25x4, 20x6
20x10
Om stången väger 7,5 kg så stämmer det där, annars är jag helt ute och cyklar.

Sen var det då vadpress, både stående och sittande. Men jag har glömt vikt och reps. Körde inte jättetungt för jag krampar så jävla mycket med mina tår när jag tränar vader. Det gör skitont, vad ska jag göra åt det?? Hade typ 50 kg i stående och gjorde 5 set och ca 80 i sittande och gjorde 4 set tror jag. Och det är så löjligt, för jag kan ta lite mer än så, men det enda jag kan tänka på är hur ont det gör i tårna!

Hängande benlyft
4 set

Magmaskin
Ca 35 kg, 10 reps, 3 set

Twistmaskin
Ca 38-40 kg, 10 reps, 3 set

Slut för idag.

vildängel
2005-06-15, 22:41
Tjo!
Idag var det ett nytt roligt pass!

Bröst och triceps

Hantelpressar
10x10
15x2 (PB), 12,5x5
12,5x6
12,5x4, 10x5 eller nåt
10x8
Kul med PB, trist att det gick så kasst med resten.

Lutande hantelpressar
10x9
10x9
10x8
Blä...

Dips
4, +3 m. hjälp
4, +2 eller nåt
3, +3 eller nåt
2, +3
Det är mycket roligare att köra riktiga dips än bänkdips! :)

Bent over triceps extension (svenska?)
31,25 x 8
26,25 x 18 För lätt...
30x10

Flyes (stavning?)
5x10
5x10
I väntan på att CC skulle bli ledig och för att pec dec är trasig fortfarande.

Stående flyes i CC
Jättelätt x 10
Jättelätt x 10
Jättelätt x 10

Kul pass, jag älskar att träna triceps. Har redan träningsvärk. Imorgon bär det av till landet över helgen, så det får bli massa skogspromenader och eventuellt lite löpning om jag inte är för lat.

vildängel
2005-06-21, 09:48
Gårdagens pass:

Rygg och biceps

Marklyft
40x10
50x6
50x5
50x10 (PB)
Provade med bälte på sista setet och var dessutom arg för att folk ockuperade chinsräcket, så då gick det bättre :)

Assisterade chins
9
7
7

Hantelcurl
Svarta 10:an x 4, +1 m.hjälp (höger) , x2 +3 (vänster)
Silvertian x 10 (hö), x5 +5 (vä)
9x10 (båda)

EZ-curl
Stången plus 12,5 kg x 4, +2
Stången plus 12,5 kg x 2, +3 För tungt...
Stången plus 10 kg x 4, +2

Smala latsdrag
40x5, +1
40x3, +3
35x5, +1

Träningsvärk i biceps idag!

vildängel
2005-07-05, 19:01
Vansinne, igår skrev jag in dagens benpass och när jag tryckte på 'skicka' så dampade Kolo och loggade ut mig så allt försvann. Suck.

Jaja, har inte uppdaterat på ett tag pga att jag har varit bortrest lite, jobbat en del och så har ju Kolo som bekant legat nere! *grr27* Men nu kör vi igen!

Igår:
Ben och mage

Knäböj
30x10
40x9
50x5 (PB) Men det ska erkännas att jag inte gick riktigt lika djupt som vanligt.
45x5
37,5x5
32,5x9
Kändes bra.

Benspark
35x10
40x7
40x7 Nääästan 8...

Bencurl
4 plattor x 10
5 plattor x 10
5 plattor x 10
Brukar köra sittande, men provade denna idag istället.

Raka marklyft
50x10
60x3, 50x7 Tungt!
50x8
Trött som en överkörd mammut.

Hängande benlyft
7 set

Twistmaskin
40 kg, 10 reps, 3 set

Magmaskin
35 kg, 10 reps, 3 set

Jag är nöjd med passet, särskilt med tanke på hur längesen det var jag körde ben sist.

vildängel
2005-07-05, 19:13
Och så dagens superlånga pass... Aldrig mer ett sånt:

Rygg, biceps och axlar

Assisterade chins
9
7
6
5
Åhh, så frustrerande! Det fattas bara några cm för att jag ska klara en själv, men det går verkligen inte!

Marklyft
50x8
60x5 (PB) Inte jättefint, men ändå :)
50x7

Hantelcurl
Svarta 10:an x 7 +1 (höger), x4 +4 (vänster) (PB!!)
Silvertian x 10 (h), x7 +2 (v)
10x10 (h), 10x6 +4 (v)
Hmm, blev lite kryptiskt där kanske... Men det går framåt iaf!

EZ-curl
Stången +10 kg x 7, +1
Stången +12,5 kg x 4, +3
Stången +12,5 kg x 3, +3
Gaah, hur kan det vara så stor skillnad med eller utan de små pluttvikterna ytterst på stången!

Latsdrag
45x8
45x8
45x6

Sidolyft
5x10
5x10
5x8
Ökning! AFanatics tips fungerar! ;) :bow:

Axelpressar
8x10
8x9 +1
8x7
Fan i helvetes jävla skitfan!

Drag till hakan
25x5, 20x3
20x6
20x6
Helt värdelöst, fanns inga krafter kvar nånstans.

Blev som sagt ett jättelångt pass idag, men det var bara denna gången för att vi inte hann med axelpasset när vi skulle göra det sist.

Stumpis
2005-07-05, 19:20
Jättebra jobbat! :thumbup:

Lite PB´n här och där ser jag oxå! En :thumbup: till!

Inte så konstigt att du inte orkade mer på Drag till hakan; här snackar vi maraton-pass... :)

AFanatic
2005-07-05, 22:41
Fina pass du radar upp! Bra att sidolyften går bättre oxå ;)

Diana
2005-07-06, 00:40
Starkt markande! :hbang: grattis till PBBBB'na :thumbup: curlande är du bra på oxå=) aaaahhh niiice me marathonpass man sommnar såå gott efter sånna, ja brukar nicka till redan vid efterträningsmåltiden :naughty: , bara trycka i sej nån halvburk koffein så klarar man ett dygn till :D

Diana
2005-07-06, 00:41
Vansinne, igår skrev jag in dagens benpass och när jag tryckte på 'skicka' så dampade Kolo och loggade ut mig så allt försvann. Suck.

Jaja, har inte uppdaterat på ett tag pga att jag har varit bortrest lite, jobbat en del och så har ju Kolo som bekant legat nere! Men nu kör vi igen!

Igår:
Ben och mage

Knäböj
30x10
40x9
50x5 (PB) Men det ska erkännas att jag inte gick riktigt lika djupt som vanligt.
45x5
37,5x5
32,5x9
Kändes bra.

Benspark
35x10
40x7
40x7 Nääästan 8...

Bencurl
4 plattor x 10
5 plattor x 10
5 plattor x 10
Brukar köra sittande, men provade denna idag istället.

Raka marklyft
50x10
60x3, 50x7 Tungt!
50x8
Trött som en överkörd mammut.

Hängande benlyft
7 set

Twistmaskin
40 kg, 10 reps, 3 set

Magmaskin
35 kg, 10 reps, 3 set

Jag är nöjd med passet, särskilt med tanke på hur längesen det var jag körde ben sist.

Bra benpass du fick till oxå *yourock* länge sen du körde ben? låt de inte bli en ovana för fasiken! :D visst ääär de irriterande me de halva repsen när man inte riktigt når ända upp i bensparkandet man vet ju aldri om man ska räkna me den sista eller inte :D därför ja sluta me skiten? :laugh: hehhehe närå mina knän satte stop för min bensparkarkarriär jöö *cry*

AFanatic
2005-07-06, 09:19
Starkt markande! grattis till PBBBB'na curlande är du bra på oxå=) aaaahhh niiice me marathonpass man sommnar såå gott efter sånna, ja brukar nicka till redan vid efterträningsmåltiden , bara trycka i sej nån halvburk koffein så klarar man ett dygn till :D


:laugh: :laugh: Jvlar vilken koffeinkonsumtion du måste ha? Tack vare dig går det lokala Apoteket runt :D

vildängel
2005-07-06, 11:46
Stumpis och AFanatic: Tack så mycket tjejer! En vacker dag ska jag också bli så stark som ni ;)

Diana: Men benpass är ju sååå jävla tråkigt! Och jobbigt... Men jag ska skärpa mig, annars kommer det aldrig gå framåt. Tack för uppmuntran! *yourock*

Diana
2005-07-07, 01:17
Diana: Men benpass är ju sååå jävla tråkigt!

HVAAT? ta tillbaka de där! *grr27* :D

vildängel
2005-07-07, 16:40
Haha, ALDRIG! Kan kanske iofs bero på att jag är sämst i landet i samtliga benövningar. Inte så motiverande då... Discoträning är mycket bättre! :D

vildängel
2005-07-09, 22:55
Igår var det ett jättebra pass!

Triceps och bröst

Hantelpressar
12,5x11 (PB)
15x2, 12,5x6
12,5x8
Moahahaha, nu går det framåt!

Sneda hantelpressar
10x14 (PB)
12,5x3 , 10x4 Blä, tog helslut, så det räknas inte som PB trots höjningen...
10x9
Triceps darrade...

Dips
4, +5 m. hjälp
2, +6 eller nåt
Bänkdips: +10 kg x 6, kv x 2
TRÖTT!

Stående flies i CC
2 plattor x 10 (PB)
2 plattor x 5, 1 platta x 5
1 platta x 13
1 platta x 10, fast nu var det på ett nytt sätt som gymmets största biff visade oss. Mer upprätt och ner mot magen eller vad man ska säga, för att isolera bröstet mer. Kändes bra iaf.

Pushdown
25x10
25x10
25x10

Jättenöjd, jättetrött och jättesvettig. Precis som det ska vara alltså :thumbup:

Semiramis
2005-07-10, 06:46
Härligt pass, grattis till PB.

vildängel
2005-07-12, 10:34
Tack Semiramis! :love:


Ben

Knäböj
30x10
40x10
50x10 (PB) Inte jättedjupt nu heller, men det kändes bra ändå :)
40x7
35x8

Benspark
40x10
45x8 (PB)
45x5, 40x3

Raka mark
45x12
45x13
Orkade inte mer, för varmt och jobbigt... Och så är jag lat.

Bencurl
Försökte mig på 3 set, men jag var totalslut i hela mig. Fattar inte vad som hände, jag orkade ingenting. Gjorde typ 15 reps sammanlagt eller nåt. Suck. :em:

Stående vadpress
40x10
60x10
60x10

Sittande vadpress
100x10
90x10
90x10
80x10
Försökte att inte fuska, utan göra väldigt ordentligt hela vägen upp. Gör fortfarande ont i tårna *cry*

vildängel
2005-07-13, 21:13
Dags för ett nytt pass! Gymmet leker bastu, så det var svettigt som tusan...

Biceps och rygg

Assisterade chins
7
7
7
6
Försökte en själv, kunde titta över stången, men kommer fan inte ända till hakan!

Latsdrag
45x2, 40x2, 35x3 Behöver jag säga att jag var trött?
35x7
Elaka Nils lurade mig att köra latsdrag direkt efter chinsen. Ingen bra idé, jag hade ingen ork nånstans.

Hantelcurl
Svarta tian x 7 (hö), x2 +5 (vä) VÄRDELÖST MED VÄNSTER!! :furious:
Silvertian x 10
10x10 (hö), 10x7, +3 (vä)
8x11 (vän)
Blääää! Tänkte köra vänster ett extra set för att komma ikapp lite. Nån kommentar på det nån?

EZ-curl
Stången plus 12,5 kg x 6, +1 (PB)
Stången plus 12,5 kg x 4, +2
Stången plus 10 kg x 6
Nåt som gick lite bra iaf :) Vad väger den stången egentligen?

Marklyft
50x8
50x6
50x7
Jag har för dåligt grepp, orkar inte hålla stången när jag blir trött. Det går lättare när jag kör mark i början av passet.

Stångrodd
30x10
32,5x5 , 30x4
25x10
Trevlig övning, men man känner sig ful när man utför den... :em:

Sen blev det 10 min på moonwalk-maskinen. Nils har sett till så att jag också har börjat med lite förbränning efter passen, vilket är mycket uppskattat. Jaja, nog för idag! :)

AFanatic
2005-07-13, 21:29
Fint benpass tjejen! O grattis till PBna.

vildängel
2005-07-13, 22:02
Tack så mycket! :)

Diana
2005-07-14, 00:48
Starka pass du får till! *yourock* massssa PBs :thumbup: =)
Hahah håller me om att stångrodd inte tillhör de attraktivare övningarna :D Snaaart är bastygymmens tid förbi, vi måste bara vänta ut augusti så :naughty:

Haha, ALDRIG! Kan kanske iofs bero på att jag är sämst i landet i samtliga benövningar. Inte så motiverande då... Discoträning är mycket bättre! :

sant discoträningen skall aldrig underskattas! :D

Zlin
2005-07-17, 20:30
Sen blev det 10 min på moonwalk-maskinen. Nils har sett till så att jag också har börjat med lite förbränning efter passen, vilket är mycket uppskattat.

Sådär låter det inte när det väl är dags för de tio minuterna i slutet... :naughty:

vildängel
2005-07-17, 21:43
Hehe, kanske inte varje gång, men du vet att jag uppskattar det egentligen ;)

Diana: Tack tack :) Hehe, man får väl stå ut med att se ut som ett mongo några minuter i veckan... Vad gör man inte för att få en sån rygg som du har *flex* :)

vildängel
2005-07-17, 21:46
Förresten har ett triceps/bröst-pass ägt rum i fredags, men har inte hunnit uppdatera och nu kommer jag knappt ihåg det. Men det var ungefär som det förra, inga nya PB's... :(

Diana
2005-07-17, 21:57
Vad gör man inte för att få en sån rygg som du har *flex* :)

aww gullig du är :)

vildängel
2005-08-03, 14:49
Diana: Jepp, sån är jag... ;)

Nu har jag kommit igång igen efter ett par veckors slapphet. Har varit bortrest lite och gjort lite annat så det har inte blivit nån träning. Dessutom har jag varit lat. I förrgår var det ett biceps- och ryggpass som gick hyfsat dåligt, så det har jag redan förträngt. Men idag gick det bättre!

Ben och vader

Knäböj
30x10
40x10
50x10
60x5 (PB) Inte jättedjupt.
45x5
35x6
Kändes bra :)

Benspark
45x8
45x7
40x7

Stående vadpress
40x10
50x10
55x10
55x8
50x10

Sittande vadpress
90x8
80x8
Kommer inte ihåg. Kändes inte så bra iaf, gör ont i tårna.

Raka marklyft
40x20 För lätt.
45x12
Får bättre kontakt när jag kör lättare här.

Liggande lårcurl
4 plattor x 8
4 plattor x 8
4 plattor x 4, 3 plattor x 5
Spagettiben!

Jobbigt men skönt :) Jag har dessutom fortfarande massa träningsvärk i korsryggen sen i förrgår... Det är jättekul att ha kommit igång med träningen igen, även om jag bara varit borta drygt 2½ vecka eller nåt. Jag fick massa extra inspiration från AF-SM som jag och Nils var och kollade på. Nu kör vi hårt! *flex*

Diana
2005-08-03, 15:31
Häärlit me korsryggsvärk:love: jobbit att böjja i de tillståndet :D men du fixa ju PB iaf, niice!! :thumbup:

vildängel
2005-08-05, 17:39
Diana: Ja, det gick ju bra till slut ändå :)


Bröst och triceps

Hantelpressar
12,5x8, +1 m hjälp
12,5x6, +2
12,5x4, +4

Sneda hantelpressar
10x9
10x9
10x9

Dips
2, +6
6 med hjälp
Bänkdips: 12
Trött sedan pressarna... :(

Stående bröstgrej i CC
2 plattor x 5, 1 platta x 8 (PB)
1 platta x 11
1 platta x 11

Pushdowns
25x13
30x4, 25x2 Blää, tog helslut...
25x8

Har tappat lite i triceps, men inte så mycket som jag trodde. Så jag är nöjd. Ikväll blir det Sahara Hotnights på Gbg-kalaset! :hbang:

vildängel
2005-08-07, 19:01
Axlar och mage

Militärpress
Ca 18-20 kg x 8, +1
Ca 18-20 kg x 8
Ca 18-20 kg x 8
Ca 18-20 kg x 7
Premiär för denna grymma övning! Har bara provat i smithen förut, men det var inte bra. Körde med fri stång idag istället, vet inte vad den väger men jag hade 12,5 kg på stången. Tog jättebra, mycket bättre än hantlarna som har stått still ett tag.

Sidolyft
5x10
5x5, 4x5
4x10
Det går framåt :)

Drag till hakan
Samma stång som i militärpressarna x 10
Samma stång som i militärpressarna x 10
Samma stång som i militärpressarna x 8

Framåtlutande hantellyft
3x10
3x10

Hängande benlyft
4 set, 12-20 reps

Magmaskin
3 set, 10-13 reps

Sen blev det 10 min på moonwalk-maskinen samtidigt som jag kollade på när Carro kastade spjut. Mycket nöjd med passet, militärpressen tog jättebra!

Stumpis
2005-08-07, 19:59
Jättebra jobbat! :thumbup:
Roligt att du hittat militärpressen; har själv börjat känna lite på den de senaste passen. Bränner fint; kommer du att märka imorgon när du inte kan lyfta armarna! :)

AFanatic
2005-08-07, 22:05
Ser fint ut. Keep on gå. :)

vildängel
2005-08-08, 10:46
Tack så mycket tjejer! Jo, militärpressen resulterade i lite träningsvärk. Väldigt trevligt eftersom jag nästan aldrig får träningsvärk i axlarna.

vildängel
2005-08-15, 21:09
Såå, efter att ha varit på landet några dagar och gått massa i skogen och käkat blåbär, var det idag äntligen dags för ett trevligt pass!

Rygg och biceps

Assisterade chins
7
6
5
5
Kommer inte ihåg exakt... Kom nån centimeter högre när jag provade själv denna gången. Nu är nästan hela näsan över :)

Hantelcurls
Gick så förbannat jävla dåligt så jag har redan förträngt det.

EZ-curl
Vet inte riktigt vikt, gick ganska dåligt här också men inte lika katastrofalt. 3 set iaf.

Sittande rodd
30x10
35x8
40x3, 30x6 (PB)
Har inte kört rodd ordentligt på ganska länge, men det kändes väldigt bra med högre vikt.

Latsdrag
Gjorde 1½ set typ, och konstaterade att latsen redan var tillräckligt tränade redan så jag övergick istället till:

Ryggresningar
+15 kg x 5, kv x 5
+10 kg x 8
+10 kg x 8
Ahh, my favourite! Kunde knappt stå mellan seten.

Stångrodd
30x8
30x6
25x7
Stångrodden har aldrigt känts så bra innan! Fick grym kontakt i första setet. Sen blev jag trött.

För att ha tränat så lite de senaste veckorna, pga lite runtresande, är jag väldigt nöjd med passet, bortsett från de totalt värdelösa patetiska försöken till bicepscurls. Jag har redan träningsvärk i ryggen och då var ändå detta ett sent kvällspass :hbang:

Zlin
2005-08-15, 21:22
Jag kan meddela att Camilla har en stadigt förbättrande kurva när det kommer till chinsen. Även om hon gör färre nu, så lyfter jag inte i närheten av vad jag gjorde tidigare i de assisterade chinsen. *yourock*

vildängel
2005-08-15, 22:00
Jag kan meddela att Camilla har en stadigt förbättrande kurva när det kommer till chinsen. Även om hon gör färre nu, så lyfter jag inte i närheten av vad jag gjorde tidigare i de assisterade chinsen. *yourock*
GAAHH! Du har avslöjat min hemliga identitet! :whipped:

Zlin
2005-08-16, 08:32
GAAHH! Du har avslöjat min hemliga identitet! :whipped:

Dooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooomed!

vildängel
2005-08-18, 21:44
Zlin: Gullisnutt på dig :love:

Suck, har inte kunnat träna sen i måndags för jag har lyckats bli förkyld mitt i sommaren... *screwy* Behöver jag säga att jag har abstinens?

Stumpis
2005-08-19, 08:04
Tråkigt att höra att du är förkyld. :(
Hoppas du snabbt kryar på dig och kommer tillbaka på banan! :)

AFanatic
2005-08-19, 10:02
Trist ...verkar vara många som varit/är förkylda nu....Hoppas du blir bra snart! :)

vildängel
2005-08-23, 21:05
Nu är jag äntligen frisk och kunde idag träna igen! Jag var superladdad, det har varit tortyr att vara hemma och inte göra nånting en vecka...

Biceps och rygg

Assisterade chins
7
6
6
4

Marklyft
50x8
60x3, 50x3
50x7
50x7
Kändes jättebra! Jag hade massa ork, det var inte alls lika jobbigt som vanligt. Men jag vågade inte testa högre vikter eller göra fler på 60, känner mig fortfarande lite som en nybörjare i denna övningen.

Hantelcurl
10x10
10x8
10x8
Hade lite pass på vänster... Har fortfarande inte hämtat igen det jag hade i början av sommaren, innan alla uppehåll *grr*

CC-curl med rep
25x5
25x5
25x5
25x5
EZ-stången var upptagen och rak stång gör bara ont i handlederna, så jag testade detta istället. Fick inte lika bra kontakt som med stången och var dessutom för kort för att kunna sträcka ut ordentligt i bottenläget.

Ryggresningar
+10 kg x 10
+10 kg x 8
+10 kg x 8

Stångrodd
30x3, 25x7 eller nåt
22,5x9
22,5x8
Gaah, korsryggen var helt slut efter ryggresningarna! Orkade inte hålla uppe kroppen alls.

Det var hur skönt som helst att äntligen vara tillbaka på gymmet! Jag hade massa energi och ville egentligen stanna kvar och köra axlarna också, men det hade nog inte Nils gått med på, så det får bli imorgon istället... ;)

vildängel
2005-08-24, 17:53
Axlar och mage

Cykling till gymmet, ca 20-25 min i snabbt tempo.

Militärpress
Ca 18-20 kg x 8
Ca 18-20 kg x 6
Ca 18-20 kg x 6
Ca 18-20 kg x 4
Bebisstång x 7

Sidolyft
5x8
4x10
4x10

Framåtlutande sidolyft
3x10
3x10
3x10
Pinsamt jobbig övning ju... :em:

Drag till hakan
Ca 18-20 kg x 10
Ca 18-20 kg x 9
Ca 18-20 kg x 8

Hantellyft framåt
4x10
4x10
4x10

Hängande benlyft
5 set

Magmaskin
5 set

Twistmaskin
3 set

20-25 min cykling hem igen.

vildängel
2005-08-26, 13:34
Igår var det triceps och bröst!

Triceps och bröst

Hantelpressar
12,5x8
12,5x6
10x12

Sneda hantelpressar
10x8
10x8
10x8

Stående bröstgrej i CC
2 plattor x 4, 1 platta x 14
1 platta x 10
1 platta x 10
2 plattor är för tungt, 1 platta är lite lätt... :(

Dips
2, +5
Bänkdips: +10 kg x 7
Bänkdips: +5 kg x 9
Suck...

Pushdown
25x10
25x10
25x10
Bra kontakt.

Sen blev det några minuter på roddmaskinen, men Nils var för lat för att orka 10 min och jag protesterade väl egentligen inte så mycket... Jag hade jättemycket träningsvärk i axlarna (främst baksidan), vilket kändes både här och i dipsen. Ikväll är det ben som gäller! *flex*

vildängel
2005-08-27, 21:03
Gårdagens pass:

Ben

Knäböj
30x10
40x10
50x6 Ganska djupa.
60x3 Ganska djupa.
45x6

Benspark
45x8
40x7
40x7

Benpress
115x6
115x6
115x6
Var lat och ville inte göra mer...

Raka mark på upphöjning
50x8
50x8
45x8
40x8
40x8

Liggande bencurl
5 plattor x 5, 4 plattor x några
4 plattor x 7
4 plattor x 7

Träningsvärk idag :) Nu måste jag fortsätta kolla på Star Wars!

mela
2005-08-27, 21:06
Vi verkar vara ungefär lika starka :)
Vart tränar du ?

vildängel
2005-08-27, 21:38
Vi verkar vara ungefär lika starka :)
Vart tränar du ?
Jasså? :) Trevligt, vi är grymma *flex*
På Nergy i Frölunda. Du då?

mela
2005-08-27, 21:39
Jasså? :) Trevligt, vi är grymma *flex*
På Nergy i Frölunda. Du då?
Bäst är vi ;)
Tränar på Wellness i Partille :)

Stumpis
2005-08-28, 08:19
Bra benpass, Vildängel!
Tunga benpressar efter knäböjen = :thumbup:
När tränar du vader?

vildängel
2005-08-28, 11:15
Bra benpass, Vildängel!
Tunga benpressar efter knäböjen = :thumbup:
När tränar du vader?
Tack så mycket :)

Jag försöker träna vader på axeldagen, fast det blev inte så sist. Ibland (läs: sällan) tränar vi det på bendagen också. Vaderna har tyvärr kommit lite vid sidan av den senaste tiden, vilket är helt kasst. Jag ska försöka bättra mig :em:

vildängel
2005-08-29, 21:55
Rygg och biceps

Assisterade chins
7
6
5
5
Kommer inte ihåg exakt. Var jobbigt ungefär från första repetitionen eftersom det var ÄNNU varmare än vanligt på gymmet idag, hur nu det ens är möjligt...

Marklyft
50x10
60x4 Strikt till och med :)
55x5
50x9
60x1
Tänkte prova på 65 i sista setet eftersom jag kände att jag hade ork kvar, men jag märkte rätt snabbt att det inte hade gått så bra. Kanske om jag lägger det tidigt i passet nästa gång, men men... Jag är nöjd ändå :) Marken känns bättre för varje gång.

Hantelcurl
10x10
Svarta 10:an x 7 En del pass, mest på vänster.
10x8 Lite pass på vänster *grr27*
8x10 Bara vänster, ska se om den kan komma ikapp höger lite mer...

EZ-curl
10 kg på stången x 6, +1
12,5 kg på stången x 3, +2
10 på stången x 3 Passaren smet...

Rodd
1 set, i väntan på ryggresningsgrejen som är mycket roligare.

Ryggresningar
+10 kg x 10
+10 kg x 8

Pust, varmt och svettigt, men trevligt :)

vildängel
2005-08-30, 20:39
Idag blev det ett lite kraftlöst förmiddagspass. Det märktes i kroppen att jag hade ätit för lite mellan passet idag och det igår kväll :(

Bröst och triceps

Hantelpressar
12,5x9
12,5x6
12,5x6

Sneda hantelpressar
10x8
10x8
10x9

Dips
2, +6
2, +5
Bänkdips: 15
Suck, i början av sommaren kunde jag göra 4 dips, sen blev det ju massa uppehåll och jag har inte tagit igen det än... *cry*

Bröstgrej i CC
2 plattor x 7, 1 platta x 6 (PB)
1 platta x 13
1 platta x 13
Äntligen ett PB nånstans!

Pushdown
30x8 (PB)
25x10
25x10
Klad :)

Ahh, jag är inne i en sån underbar period i mitt träningsliv nu! Jag längtar tillbaka till gymmet så fort jag har klivit utanför dörren! Så jäkla underbart :bpump: :love:

AFanatic
2005-08-30, 22:26
Bra kämpat o det är bara o köra vidare - you know it!

Om dipsen är tunga så testa köra mer bänkdips...lägg 10 kg i knät o kör...3-4 set. Jag lovar det sviiiiider. :)

vildängel
2005-08-31, 10:18
Bra kämpat o det är bara o köra vidare - you know it!

Om dipsen är tunga så testa köra mer bänkdips...lägg 10 kg i knät o kör...3-4 set. Jag lovar det sviiiiider. :)
Tack :) Jodå, det är bara att kämpa på.

Ja, det är så jag brukar göra. Fast eftersom det började lossna lite med dipsen i början av sommaren, så har jag försökt komma tillbaka till det igen. Fast det går lite trögt nu, så jag borde kanske köra mer bänkdips igen, och se om de riktiga dipsen går bättre om nån månad eller så. Det är så tråkigt när nåt HAR gått bra, och sen gör man ett uppehåll och tappar det... *grr27*

Zlin
2005-08-31, 21:01
Tack :) Jodå, det är bara att kämpa på.

Ja, det är så jag brukar göra. Fast eftersom det började lossna lite med dipsen i början av sommaren, så har jag försökt komma tillbaka till det igen. Fast det går lite trögt nu, så jag borde kanske köra mer bänkdips igen, och se om de riktiga dipsen går bättre om nån månad eller så. Det är så tråkigt när nåt HAR gått bra, och sen gör man ett uppehåll och tappar det... *grr27*

Gjorde du ens dips i början av sommaren? Jag har noll koll nuförtiden.

vildängel
2005-08-31, 21:07
Jepp. Tror det. I början av juli gjorde jag 4 st iaf. Ahh, dessa glansdagar... *rolleyes*

AFanatic
2005-08-31, 21:09
Tack :) Jodå, det är bara att kämpa på.

Ja, det är så jag brukar göra. Fast eftersom det började lossna lite med dipsen i början av sommaren, så har jag försökt komma tillbaka till det igen. Fast det går lite trögt nu, så jag borde kanske köra mer bänkdips igen, och se om de riktiga dipsen går bättre om nån månad eller så. Det är så tråkigt när nåt HAR gått bra, och sen gör man ett uppehåll och tappar det... *grr27*

True...true. Vet hur det känns. Ska jag behöva åka ner t Götet o köra ett tricepspass me rej lr? :D :whipped:

vildängel
2005-08-31, 21:36
Ja, det hade varit gött! :D Du hade ju t.ex kunnat avslöja dig på AF-sm och ge mig lite snabba träningstips, men nejnej! Lev i hemlighet bara. *grr27*

AFanatic
2005-08-31, 21:48
Ja men säg till bara så bestämmer vi en dag. Förresten så vet jag iaf att jag "annonserade" att jag skulle dit...såg ingen vildängel jag inte?! =)

Zlin
2005-08-31, 21:52
True...true. Vet hur det känns. Ska jag behöva åka ner t Götet o köra ett tricepspass me rej lr? :D :whipped:
Åka ner till? Jag var övertygad om att du bodde här. Jag måste verkligen kolla mitt huvud. *screwy*

AFanatic
2005-08-31, 21:57
Nej...men jag har en tendens att prata så väl om Gbg, som om att jag bodde där...så jag förstår dig ;)

vildängel
2005-09-01, 18:53
AFanatic: Nej, jag höll mig väl gömd bakom Nils på SM. Fick akut mindervärdeskomplex av alla vältränade människor runt omkring :)

Efter att ha ägnat dagen åt att tillverka nästan 60 smarriga köttbullar, blev det äntligen dags för lite träning!

Axlar, vader och mage

Militärpress
20x8
20x5, +3 Blä, nåt blev fel...
20x7, + lite hjälp med en till
20x7, +1
Gött som vanligt, fast jag är klen :)

Sidolyft
5x10
5x10 (PB)
5x9 (PB för sista setet)
Hurraaaa! Äntligen går det bättre med 5:orna!

Framåtlutande sidolyft
3x10
4x10 (PB)
4x9 (PB för sista setet)
:bpump:

Drag till hakan
Ca 18 kg x 10
Ca 18 kg x 10
Ca 18 kg x 10

Stående vadpress
60x8
60x8
60x8
60x8
60x7
50x9
50x9
50x9
Vet inte om jag har gjort på 60 innan, brukar iaf ha 50 så det kändes bra *flex*

Hängande benlyft
5 set

Magmaskin
Ca 35 kg, 3 set

Twistmaskin
40 kg, 3 set
Låter fjolligt med twistmaskin, men den tar jättebra på sidorna.

Sen avslutades det hela med 10 min på moonwalkmaskinen. Hela passet kändes jättebra, så jag är supernöjd! Nu är jag precis hemkommen och funderar på att käka lite mer av köttbullarna... :eating:

Stumpis
2005-09-01, 19:38
Fina PB´s, vildängel! :)
Det går ju bättre och bättre, det här! :thumbup:

vildängel
2005-09-01, 19:44
Tack tack! Jodå, det går framåt igen efter sommarens uppehåll verkar det som... Och det är ju trevligt :)

vildängel
2005-09-02, 22:12
Ben

Knäböj
35x8
50x10
60x5
70x3 (PB)
40x8
50x1, +2 med lite hjälp. Djupt.
50x1, +1 med lite hjälp. Djupt.
Göööött! De tunga böjarna var inte hela vägen ner, men tillräckligt mycket för att det skulle kännas bra i låren och rumpan. Var alldeles för trött i slutet för att orka mer än ettor på 50...

Benspark
45x9
50x7 (PB)
45x6
40x10

Liggande bencurl
50 lbs x 10
60 lbs x 4 (PB) , 50x2, 40x2
50x7
nånting x nånting
Kommer inte ihåg exakt. Mer baksida än så blev det inte idag.

Det är så himla roligt att benträningen går framåt till slut! :)

Stumpis
2005-09-03, 16:58
Kanonbra benpass! :bow:
Hur känns det i benen idag..? ;)

emmzan
2005-09-03, 17:05
Riktigt snyggt benpass! :thumbup:

AFanatic
2005-09-03, 17:09
Härliga böj...o fina PB :thumbup:

vildängel
2005-09-04, 16:36
Tack ska ni ha tjejer! :) Men det var som sagt inte jättedjupa böjar, de tunga seten. Men jag är nöjd ändå, det har gått framåt!

vildängel
2005-09-06, 18:59
Tjo! Idag var jag laddad till tänderna!

Rygg och biceps

Assisterade chins
8
8
4
4
5
Gjorde mer själv de tre sista seten, kändes väldigt bra.

Marklyft
50x10
60x6
70x2 (PB) ,50x7
50x8
Weeee...!

Hantelcurl
Svarta 10an x 7 (hö), x6 (vä) (PB med vänster)
Svarta 10an x6 +2 (hö), x2 +6 (vä)
Silvertian x 10 (h), x7 +2 (v)
10x5 +3 (v)
Kryptiskt som vanligt, men jag är tillbaka på de vikter jag var på innan sommaren! Bättre med vänster t.o.m.

EZ-curl
Stången + 12,5 kg x 6 +2
Stången + 12,5 kg x 4 +2 eller 3
Stången + 10 kg x 6 +2 eller nåt
Nöjd.

Stångrodd
25x10
25x10
25x10

10 min på moonwalkmaskinen.

Idag körde jag utan remmar och handskar i chinsen, och det kändes mycket bättre! Fick bättre grepp eftersom det blir för tjockt med handskar, chinsräcket är redan tjockt nog så det räcker. Kändes direkt i underarmarna kan jag säga... Igår upptäckte jag dessutom att jag kan göra egna chins med omvänt grepp i vårat päronträd, vilket jag inte har kunnat tidigare, så det var en väldigt trevlig nyhet. Marklyften gick också bättre än nånsin. Träningen blir bara roligare och roligare :)

vildängel
2005-09-07, 20:39
Gymmet har fan aldrig varit så fullt som det var idag! Helt värdelöst, jag kunde inte köra vader alls pga att smithen var upptagen konstant, och jag behövde kasta om massa övningar för att jag var tvungen att köra på det som var ledigt för tillfället *grr27*

Axlar och mage

Sidolyft
5x10
5x10
5x10 (PB)

Framåtlutande sidolyft
4x10
4x10
4x10 (PB)

Hängande benlyft
10 set

Twistmaskin
3 set åt varje håll

Drag till hakan
17,5 kg plus stången x 6, 12,5 kg plus stången x 4
17,5 kg plus stången x 4, 12,5 kg plus stången x 6
17,5 kg plus stången x 4, 12,5 kg plus stången x 6 (PB sista setet)

Militärpress
12,5 plus stången x 6
12,5 plus stången x 6
12,5 plus stången x 7
12,5 plus stången x 6
12,5 plus stången x 7
Hade ingen passare och var trött i axlarna, så jag mesade :em:

Blev så trött på att allt var upptaget, så jag sket i cardio efteråt. Massa brötiga killar ockuperade alla bänkar hela passet så jag fick hålla mig ute i tråkmaskinrummet nästan hela tiden och det är så fruktansvärt omotiverande atmosfär där. Usch och fy, hoppas på bättre tur och resultat imorgon.

vildängel
2005-09-08, 16:04
Bröst och triceps

Hantelpressar
12,5x12 (PB)
15x2 +2 m. pass, 12,5x2 +2 m. pass Suck...
12,5x4 +3
15 kgs-hantlarna är för tunga, men 12,5 är lite lätt i första setet... Jobbigt att vara så klen att höjningarna blir så procentuellt stora :(

Lutande hantelpress
10x13
10x11
10x11
Samma som i de plana pressarna, nästa hantel är för tung.

CC-flies
2 plattor x 10 (PB)
2 plattor x 8
2 plattor x 7
:hbang:

Dips
2, +5
Bänkdips: +10 kg x7, kv x 4 eller nåt
Bänkdips: kv x 14
Suuuuuuuuuck... Kändes jättemycket i axlarna sen igår.

Pushdown
30x8
25x11
25x10

Inte nöjd med triceps. Jag var trött i hela axlarna sen igår, men jag tror inte att det beror på bara det... *grr27*

Stumpis
2005-09-08, 18:25
Härliga pass du radar upp här, Vildängel! :thumbup:
Håller med dig om att det är skit-irriterande när det är så trångt på gymmet att man måste ändra om allt för mycket och ännu värre när man inte ens kommer till de maskiner man vill! Grrrrr *grr27*
Tyckte ändå att du verkade få till det rätt bra! :)

vildängel
2005-09-11, 18:33
Tack Stumpis :cheers:

Fredagens benpass gick inte så bra som jag hade velat. Kommer inte ihåg allt nu, så det blir en kortredovisning.

Ben och vader

Knäböj
Knäböjen gick inte så bra. 60 kg kändes jättetungt, så jag provade inte ens på 70. Gjorde dock 4 ordentligt djupa reps på 50, vilket är bättre än jag gjort tidigare, så lite glad blev jag ändå.

Benspark
50x9 (PB)
50x7
45x9

Benpress
115x10
135x9 (PB)
135x9

Liggande bencurl
Kommer inte ihåg exakt, men det blev 7 set. Gjorde en 4:a på 70 lbs, vilket innebär PB :)

Stående vadpress
8-9 set tror jag, 10:or på 60 kg de fyra första, sen 10:or på 50 och sist en 10:a på 40 för att få ut det sista.

Det var allt, imorgon blir det biceps & rygg!

porja
2005-09-12, 13:53
Heja Vildängel :thumbup:

vildängel
2005-09-12, 18:21
Haha, tack Porja :cheers: Tror jag precis missade er på gymmet idag, ni brukar komma ungefär när jag behövde gå idag. Ses på fredag kanske?

Körde ensam idag så det blev inga chins *cry*

Biceps och rygg

Latsdrag
40x5
40x5
40x5
35x7
35x5

Hantelcurl
10x5 (h), 10x4 (v) Svarta hanteln
10x9, 10x8 Silverhanteln
10x9, 10x7
7x10 Bara vänster

Marklyft
50x10
60x7 (PB) Kändes ganska lätt.
70x3 (PB)
75x1 (PB) Tuuungt!
50x9

EZ-curl
Stången plus 10 kg x 10
Stången plus 12,5 kg x 6
Stången plus 10 kg x 6 eller 7

Stångrodd
25x10
27,5x10
27,5x10
Satsar på full kontakt och inte mycket vikt här.

Drag rakt ner med raka armar i cable
20x10
20x10
20x10
Vet egentligen inte vilka muskler som jobbar mest här, men det känns väldigt bra i latsen, så jag gissar att det är de *rolleyes*

Idag har jag dessutom fått mitt efterlängtade Protec, så nu ska jag bli biff god damn it! *flex*

AFanatic
2005-09-12, 22:24
VIlka härliga pass du radat upp...and damn! vilka mark...grattis till PB! :)

Zlin
2005-09-13, 00:21
Haha, tack Porja :cheers: Tror jag precis missade er på gymmet idag, ni brukar komma ungefär när jag behövde gå idag. Ses på fredag kanske?

Körde ensam idag så det blev inga chins *cry*



Du verkade ju klara dig rätt bra utan mig, ser det ut som. Grattis älskling!

Milt irriterande när man bara har lätta känningar av halsont och förkylning, såpass mkt att man inte vågar träna, men ändå så lite att man känner sig lat som inte tränar. :(

vildängel
2005-09-13, 09:12
AFanatic: Tack ska du ha :cheers: Ja, marken har gått framåt, kanske inte så konstigt eftersom jag började med den ganska nyss och mycket kanske är teknikökning. Men det känns skoj iaf!

Zlin: Men det är mycket roligare när du är med :love: Hoppas du är bättre idag så jag slipper köra ensam igen!

vildängel
2005-09-14, 17:19
Tränade ensam idag igen. Men det gick bra ändå.

Bröst och triceps

Hantelpressar
12,5x14 (PB)
12,5x10
12,5x8
Hurraaa! Om allt känns bra ska jag prova 15 kg i första setet nästa gång, om min kära passare är med då.

Lutande hantelpressar
10x10
10x10
10x10
Lite klent, men ville inte riskera att underarmen skulle vika sig inåt... Var lite trött.

Bröstgrej i CC
2 plattor x 10
2 plattor x 8
1 platta x 14

Bänkdips
+10 kg x 10
+10 kg x 10
+10 kg x 10
Ont i handleden... :(

Pushdown
30x11 (PB)
30x7
25x10

Kort och effektivt :)

Pinglan
2005-09-14, 18:17
Här slås det PB på löpande band ser jag :thumbup: Bra jobbat tjejen :)

vildängel
2005-09-14, 20:48
Här slås det PB på löpande band ser jag :thumbup: Bra jobbat tjejen :)
Tack så mycket :bow: Ja, jag är inne i en bra period nu :) Njuter så länge det varar.

Zlin
2005-09-15, 10:38
Tränade ensam idag igen. Men det gick bra ändå.

Bröst och triceps

Hantelpressar
12,5x14 (PB)
12,5x10
12,5x8
Hurraaa! Om allt känns bra ska jag prova 15 kg i första setet nästa gång, om min kära passare är med då.

Lutande hantelpressar
10x10
10x10
10x10
Lite klent, men ville inte riskera att underarmen skulle vika sig inåt... Var lite trött.

Bröstgrej i CC
2 plattor x 10
2 plattor x 8
1 platta x 14

Bänkdips
+10 kg x 10
+10 kg x 10
+10 kg x 10
Ont i handleden... :(

Pushdown
30x11 (PB)
30x7
25x10

Kort och effektivt :)


Ja, är jag inte med dig nästa gång kommer jag att få någon form av mentalt sammanbrott. Känns SÄMRE i halsen idag, vilket innebär inga ben imorgon! :furious: *cry*

vildängel
2005-09-18, 18:09
Axlar och mage

Militärpress
20x10 (PB) Jättelätt
25x3, +3 (PB) Jättetungt :(
20x7, +några
20x6, +2
20x6, +1
Blev trött jättesnabbt, så jag ska prova att gå direkt på 25 nästa vecka så jag orkar några fler.

Sidolyft
5x10
5x10
5x10 (PB)

Framåtlutande sidolyft
4x10
4x10
4x10

Drag till hakan
17,5 plus stången x 8 (PB)
17,5 plus stången x 4, 12,5 plus stången x 4
12,5 plus stången x10

Hängande benlyft
6 set, varav 2 sneda
Jättebra kontakt!

Twistmaskin
3 set, ca 40 kg.
Jättebra kontakt här också.

Magmaskin
3 set

Sen skulle vi köra vader, men det var upptaget och vi ville inte stå och glo. Så det får bli vader på bendagen.

AFanatic
2005-09-18, 18:38
Fina pressar...inte dåligt med PBs här! Gött.

vildängel
2005-09-18, 18:51
Nja, pressarna är väl inte särskilt imponerande egentligen... :em: Men jag har ju inte kört dem så länge så jag hoppas att de snart ska gå framåt. Tack ändå *kissass*

AFanatic
2005-09-18, 18:57
Var inte så negativ...ökar man så är det bra helt enkelt, oavsett om man kör militärpress på 10 kg. ;)

vildängel
2005-09-18, 19:00
Ja, det är sant iofs :) Jag är faktiskt väldigt nöjd med passet, det blir bara så lätt att man känner sig halvkass när man ser hur starka alla andra är. Men nån gång ska man väl bli det själv ;)

AFanatic
2005-09-18, 19:03
Det finns alltid nån som är starkare så det är bara att släppa sånna tankar :D

vildängel
2005-09-18, 19:12
Jobbigt bara när nästan alla är starkare... Hehe, nä nu ska jag inte låta så negativ längre. Jag brukar trots allt vara väldigt nöjd när jag lämnar gymmet.

vildängel
2005-09-19, 18:50
Tjohoo! :)

Rygg och biceps

Assisterade chins
7
4
5
5

Marklyft
50x10
60x7
70x3
50x8

Hantelcurl
Svarta tian x 10 (h), x7 +3 (v) (PB för båda)
Silvertian x 10
10x10
Göööött!

EZ-curl
Stången plus 12,5 x 7 (PB)
Stången plus 12,5 x 4 , +3
Stången plus 10 x 8, +1

Drag ner med raka armar i CC
20x10
20x10
20x10

Kändes jättebra i biceps *flex* Skönt att det går framåt.

vildängel
2005-09-21, 16:04
Bröst och triceps

Hantelpressar
15x5 (PB)
12,5x10
12,5x7, +2
:hbang:

Sneda hantelpressar
10x13
10x10
10x11

Bänkdips
+10 kg x 12
+10 x 14
+10 x 12
Gött! Jobbigt som tusan.

Upprätta CC-flies
2 pl x 8
1 pl x15
1 pl x15
Suck, lite dåligt. Men väldigt bra kontakt iaf.

Pushdown
30x11
30x7
25x15 (PB)

Sen blev det 10 min på crosstrainern.

Skitnöjd med passet, hade bra kontakt hela tiden. Är superlycklig för att bänkdipsen gick bra igen, nu kanske jag snart kan börja köra lite riktiga dips igen.

vildängel
2005-09-25, 21:33
Här kommer fredagens benpass!

Ben

Knäböj
50x7 Djupa, vilket innebär PB! Ganska lätt dessutom.
60x8 Första djup, resten grundare.
70x5 Grunda också.
50x4 Djupa, lite pass på de två sista.
40x6 elller 7
35x7 Tog helslut.
Jättebra kontakt, vilket har märkts dagarna efter...

Benspark
55x7
50x8
Ett set till, kommer inte ihåg vikt.

Liggande bencurl
4 set, började på 70 lbs och gick neråt till 40.

Benpress
135x5 Skrutt... :(
115x10
115x10
Sen var jag tröööött!

Helgen har sedan spenderats på Frederikshavns badhotell i bubbelpoolen :cool:

vildängel
2005-09-27, 00:23
Dagens pass:

Axlar, vader och mage

Militärpress
25x5 Pass på de två sista. PB, men ändå så kasst så det inte räknas...
22,5x6 eller 7
20x7
20x6
20x6
Känns bra, men jag är för jävla svag.

Sidolyft
5x10
5x10
5x10

Framåtlutande sidolyft
4x10
4x10
4x10

Drag till hakan
17,5 plus stången x 8
17,5 plus stången x 5, 12,5 plus stången x 5
12,5 plus stången x10

Stående vadpress
60x10
60x10
50x10
50x10
50x10
50x10
50x10

Hängande benlyft
7 set, raka och sneda. 10-20 reps i varje.

Magmaskin
3 set, ca 35 kg

Twistmaskin
3 set åt varje håll, ca 40 kg.

Jättebra kontakt i magen! Hoppas på ökningar i axelövningarna snart...

vildängel
2005-09-28, 11:25
ÄNTLIGEN!
Igår nådde jag mitt mål sen typ 2 år tillbaka! JAG GJORDE EN CHIN! :hbang: Här kommer hela passet:

Rygg och biceps

Chins
1!! (PB)
6 Assisterade nu alltså... ;)
5
5
5
Så ofattbart härligt! Jag fattar fortfarande inte att jag klarade det.

Marklyft
50x8
60x6
50x8
Körde lätt här, hade ont i ryggen dagen innan så jag vågade inte ta i för mycket.

Hantelcurl
Svarta tian x 10 (h), x6 +4 (v)
Silvertian x 10
10x10

Rodd med brett grepp
25x10
25x10
25x10
Har inte provat brett grepp innan, så jag körde ganska lätt för att inte slarva.

EZ-curl
12,5 plus stången x 7
12,5 plus stången x 6
12,5 plus stången x 5

Svävade på moln resten av dagen, är så jävla nöjd med mig själv va... Hehe... :cool:

mystic[-_-]
2005-09-28, 11:26
grattis :)

Eva_E
2005-09-28, 11:37
Stort grattis! Härligt när man uppfyller sina mål! Bra gjort!
Nå - vad är ditt nästa mål nu?
:hbang:

Eva

AFanatic
2005-09-28, 11:41
Aaah grattis!

vildängel
2005-09-28, 11:48
Tack tack :) Nästa mål vet jag inte riktigt, det är väl att göra fler chins antar jag... Hehe... Och bli bättre på dips, samt att ta 80 i mark snart.

emmzan
2005-09-28, 18:06
GRATTIS!!!! Jättekul! *yourock*

Klarar du en klarar du snart flera! Helt klart!

vildängel
2005-09-29, 14:06
emmzan: Tack så mycket *kissass* Jo, jag hoppas att det inte ska ta lika lång tid för resten av chinsen att komma också ;)

Dagens pass då:

Bröst och triceps

Hantelpressar
15x4
12,5x8
12,5x8

Sneda hantelpressar
12,5x5 (PB)
10x11
10x11

Flies i CC
2 pl x 9
2 pl x 7
1 pl x 15

Bänkdips
+12,5 kg x 12
+15 x 13 (PB)
+15 x 11
:hbang:

Pushdown
30x8 *rolleyes*
25x15
25x12
Vaddå trött?

Helena B
2005-09-29, 16:49
PB...Grattis grattis *yourock*

vildängel
2005-09-30, 12:22
tack så mycket Helena! :cheers:

vildängel
2005-10-05, 11:45
Har missat att uppdatera lite här... Ett benpass har avverkats, kommer inte ihåg hela passet, men det var inget häpnadsväckande. Gjorde en 10:a på 135 i benpress och 8 djupa reps på 50 i böj. Här kommer istället gårdagens pass:

Rygg och biceps

Chins
1, nästan 2
6 Assisterade
5
5
5
Håller emot jättemycket på vägen ner nu, känns som faaaen... :)

Marklyft
50x8
60x8
75x1
Var lite stressad så vi körde bara tre set. Men det känns i ryggen idag kan jag meddela...

Hantelcurl
Svarta tian x 10 (h), x8 (v) (PB)
Silvertian x 10
10x10

EZ-curl
15 kg plus stången x 4, +1 (PB)
15 kg plus stången x 3, +2
15 kg plus stången x 2, +3

Drag med raka armar rakt ner i CC
25x10
25x10
25x10

Jag ÄLSKAR biceps/ryggpassen! Varför kan man inte bara träna det?

tigerofsweden
2005-10-05, 11:49
Har missat att uppdatera lite här... Ett benpass har avverkats, kommer inte ihåg hela passet, men det var inget häpnadsväckande. Gjorde en 10:a på 135 i benpress och 8 djupa reps på 50 i böj. Här kommer istället gårdagens pass:

Rygg och biceps

Chins
1, nästan 2
6 Assisterade
5
5
5
Håller emot jättemycket på vägen ner nu, känns som faaaen... :)

Marklyft
50x8
60x8
75x1
Var lite stressad så vi körde bara tre set. Men det känns i ryggen idag kan jag meddela...

Hantelcurl
Svarta tian x 10 (h), x8 (v) (PB)
Silvertian x 10
10x10

EZ-curl
15 kg plus stången x 4, +1 (PB)
15 kg plus stången x 3, +2
15 kg plus stången x 2, +3

Drag med raka armar rakt ner i CC
25x10
25x10
25x10

Jag ÄLSKAR biceps/ryggpassen! Varför kan man inte bara träna det?

Härligt med PB :thumbup: Starka marklyft *flex*

vildängel
2005-10-06, 00:07
tigerofsweden: Spank you very much *kissass* ;)

Zlin
2005-10-06, 10:50
En försenad grattis-hälsning i journalen kommer här:

vildängel
2005-10-06, 11:04
Hahaha, kan du sluta ta smygkort på mig eller??

AFanatic
2005-10-06, 11:22
Marken rockar! :hbang: Fint med PB.

vildängel
2005-10-06, 11:28
Tack, snäll du är... *kissass* :)

vildängel
2005-10-08, 11:42
Igår blev det träning på ett annat gym än vanligt, så därför har jag inte riktigt koll på alla vikter. Det var en annan cablecross med konstig viktangivelse.

Bröst och triceps

Hantelpressar
15x4
12,5x9 Vinglade lite
12,5x9

Sneda hantelpressar
12,5x7 (PB tror jag)
10x13
10x13
Fanns bara silvertior, de var för lätta. Kändes som om jag bara tröttade ut triceps.

Flies i CC
3 set, konstiga vikter. Kändes bra.

Dips
4
Sen provade jag dipsmaskinen, som var jättekonstig. Tror den var sönder eller behövde smörjas eller nåt, den gick helt hackigt och ojämnt. Körde bänkdips istället:
Bänkdips: +15 kg x 9
+20 x 7
+25 x 6 (PB)

Pushdown
Vet inte vikt som sagt, gjorde iaf 3 set.

Lite kuriosa är att det jobbar två som är med i årets Robinson på detta gymmet :) Inte för att jag har sett ett enda avsnitt av det, men annars hade det kanske varit skoj.

porja
2005-10-09, 23:42
Grattis till PB :)
Vilket gym var det? nyöppnad gym?

vildängel
2005-10-13, 11:45
Tack Porja :) Det var på Aero Fitness. Nergy har ju inlett nåt samarbete med dem så man får träna på båda ställena, de ligger typ 300 m ifrån varandra.

Har inte haft tid att uppdatera här på ett tag. Men det var iaf ett axlar/vader/mage-pass i förrgår, men det kommer jag typ inte ihåg, så det blir bara gårdagens pass som får komma med här:

Rygg och biceps

Chins
1, +4 assisterade
5
5
4
Höll emot på nervägen igen, det känns så jäkla mycket bättre då.

Marklyft
50x8
60x5
70x3
Kände mig trött i kroppen så jag orkade inte köra mer, men det känns i ryggen idag kan jag säga...

Hantelcurl
Svarta tian x 10 (h), x8 (v)
Silvertian x 10
10x10

EZ-curl
15 kg plus stången x 4, +1
12,5 plus stången x 5, +2
12,5 plus stången x 4, +1
Kommer inte riktigt ihåg.

Rodd med brett grepp
25x10
25x10
30x7
Tycker det är svårt att få kontakt i den här övningen, så jag körde lätt och strikt.

10 min på löpbandet.

Har som sagt massa träningsvärk idag, både i armarna och i ryggen. Imorgon blir det bröst/triceps innan det är dags att dra iväg söderut och gå på Arne-kurs! Ska bli skitroligt :)

vildängel
2005-10-14, 17:18
Bröst och triceps

Hantelpressar
15x7 (PB)
12,5x8
12,5x7
Gjorde lite ont i armbågen. Kan ha att göra med att jag har monterat grejer på Volvo ett par veckor nu och det kan ha påfrestat lite :(

Sneda hantelpressar
12,5x6
10x10
10x10

Flies i CC
2 pl x 13 (PB)
2 pl x 8
2 pl x 8

Dips
7! (PB)
Bänkdips: +25 kg x 5
Bänkdips: +15 kg x 10
Hurraaaa! Dipsen kändes jättelätta! Tidigare har jag bara klarat 4.

Pushdown
30x10
30x10
25x10
Ont i armbågen så jag tog det lättare i sista.

10 min på löpbandet.

Jag ska vila armbågen lite nu så det inte kommer tillbaka. Jättenöjd med passet i övrigt :hbang: Jag är superladdad för Arne-kurs nu!

Zlin
2005-10-16, 23:10
Och vad hände på Arne-kursen? Jo, ett personbästa sattes. Vilket låter jag Camilla avslöja. Spänningen är olidlig!

vildängel
2005-10-17, 11:15
Jepp, så var det! Jag satte nytt PB i chins, med hela 2 reps! :) Hela kursen var jättejättejättebra! Ska ändra lite i mitt tricepsprogram och i mitt magprogram. Självklart ska jag också börja träna rotatorcuffarna ;) Tack Arne för en intressant och lärorik helg! :bow:

vildängel
2005-10-17, 11:18
Edit: Jag ökade alltså inte med två chins, utan med en och kan totalt göra två stycken nu ;)

vildängel
2005-10-18, 13:09
Idag blev det ett halvkasst benpass. Jag körde på det nya gymmet för jag skulle prova benpressen och hackliften, så det blev lite trixande med testvikter fram och tillbaka och jag blev inte helt nöjd med resultatet. Men magträningen gick bra.

Ben och mage

Knäböj
30x10
50x5
40x5
40x5
Körde utan pass så jag mesade lite. Var typ två veckor sen jag körde ben också, men 40 kgs-seten fick jag bra kontakt i.

Sen grejade jag lite med hackliften. Hade stora förväntningar på den efter att ha testat den hos Arne, men blev lite besviken. Det var en väldigt gammal modell som nog skulle behöva servas lite...
Testade benpressen istället:

Benpress
Släden inte inräknad.
50x10
70x10
75x8
75x8
Den här var också en budgetvariant. Ryggstödet satt väldigt högt upp och gick inte att sänka, så det gick inte att komma hela vägen ner utan att lyfta på höften och då är jag ändå väldigt rörlig i fotlederna. Kändes ok ändå men inte i närheten av den som testades i helgen :(

Liggande bencurl: ett set. Helt konstig, knäna låg långt utanför brädan på ett väldigt obekvämt sätt.

Raka mark
40x10
45x8
45x8
45x8

Crunches
Typ 6-7 raka set och 3 sneda.

Som sagt ett lite konstigt pass. Det är tråkigt när det finns "riktiga" maskiner, men sen är de så gamla och dåligt underhållna och konstruerade på nåt konstigt sätt så de inte alls motsvarar förväntningarna.

AFanatic
2005-10-18, 17:31
Oooh nice...grattis till din andra chins =)

vildängel
2005-10-19, 00:43
Spank you very much! :)

vildängel
2005-10-20, 00:20
Rygg och biceps

Chins
2, +4 eller nåt
6 Pass
5 Pass
5 Pass
Vet inte reps exakt, men runt 5.

Marklyft
50x8
60x6
70x4 (PB)
60x2, 50x7
Luften gick bara ur mig i sista setet *rolleyes*

Hantelcurl
Svarta tian x 6
Testade att göra som Arne sa och supinerade tidigare. Var mest ett testset, övergick sen till:

Arnes supinerings/proneringsövning
3 set, 10 reps åt varje håll.
Kändes jättebra!

Stångcurl
20x10
22,5x3, 20x2 :em:
20x5
20x5
20x6
Stångcurl i CC: 1 set, 10 reps. Inte så bra.
Kändes mycket bättre i handleden än sist jag provade. Räknar med att det ska bli helt bra med hjälp av Arne-övningarna :)

Rodd med brett grepp
30x8
30x8
25x10

Skitnöjd med passet, marklyften kändes jättelätta och chinsen går framåt. Stångcurlen kändes också mycket bättre än väntat.

vildängel
2005-10-21, 01:25
Bröst och triceps

Hantelpressar
15x5 Gaah, underarmen vek sig. Hade nog gått 7 annars.
15x7 Lite pass på de sista.
12,5x8

Sneda hantelpressar
12,5x6 Lite pass i slutet
10x10
10x10

Flyes i CC
Räknade inte plattor utan försökte ändra lite på utförandet istället.

Dips
6 Trött i hela baksidan axlar sen igår, så jag orkade inte mer. Men det kändes som om det fanns där.
Bänkdips: +20kg x 6
Bänkdips: +20kg x 6

Liggande tricepsextension
4 set, testade två olika stänger för att se hur det gick. Den stången där man håller händerna vertikalt eller vad man ska säga, kändes bäst. Har redan träningsvärk :)

Ahh, så skönt pass... Och jag har så jobbigt skön träningsvärk i ryggen och i underarmarna sen igår. Axelpasset imorgon kommer nog bli jobbigt dock, med tanke på hur mina triceps känns nu...

AFanatic
2005-10-21, 11:46
Härligt med värk i ryggen :D Efter de där marken ska du vara nöjd, skitbra gjort!

Zlin
2005-10-22, 12:07
Tack så mycket :em: :)
/vildängel

vildängel
2005-10-27, 00:19
Har inte hunnit uppdatera här. Men jag har kört ett axlar/vader/mage-pass och ett benpass sen sist iaf. Har sån jävla träningsvärk i mina hamstrings så det är synd om mig! I gluteus också... *muttrar* Så dagens marklyft var jobbiga. Vi behövde dessutom börja med marken istället för chinsen, så jag orkade inga egna chins idag *cry*

Rygg och biceps

Marklyft
50x10
60x7
70x6 (PB) Ganska så lätt dessutom.
60x6 Tappade greppet
50x7 Tappade greppet igen... :em:
Var lite trött i korsryggen sen de raka marklyften i förrgår, så det var lite jobbigt.

Chins
5
5
5
5
Nånting sånt, assisterade då som sagt *grr*

Supinerings/proneringsövning
3 set, 10 reps åt varje håll.

Stångcurl
20x10
20x10 (PB)
20x7
20x7

Hantelcurl
10x5 Svarta tian.
9x8
9x8

Marklyften kändes jättebra, jag hoppas på att klara 80 snart.

vildängel
2005-10-28, 00:52
Wee, favoritpasset idag! :love:

Bröst och triceps

Hantelpressar
15x8 (PB)
15x5
12,5x8

Sneda hantelpressar
12,5x6
12,5x6
12,5x5

Dips
8 (PB)
Bänkdips: +25 kg x 6
Bänkdips: +25 kg x 7 (PB)

Liggande tricepsextension
Vertikala stången + 7,5 kg x 6
Vertikala stången + 5 kg x 10
Vertikala stången + 5 kg x 10

Flyes i CC
Bla bla, räknade inte så noga. 4 set iaf.

Dipsen går framåt! Så jävla gött :cool: Jag kan redan ana viss träningsvärk i triceps... Ahh, känns bra...

AFanatic
2005-10-28, 09:46
Fina mark igen. :) Härligt med så många PBn oxå...Kommer du att kolla in SM nu i helgen lr?

vildängel
2005-10-28, 20:41
Tack AFanatic *kissass* Nej tyvärr, jag ska göra högskoleprovet istället :( Hade jättegärna kollat på SM annars.

Dagens pass:

Axlar, vader och mage

Skruvpressar
9x8
9x8
9x7

Militärpress
20x7
20x6
20x7
Gaah, skitjobbigt efter skruvpressarna! :furious:

Sidolyft
5x10
5x10
5x10
Lätt, nästa vecka ska jag prova att gå upp på 6:orna igen.

Framåtlutande sidolyft
4x10
5x10 (PB)
4x10

Stående vadpress
Massa set, räknade inte så noga för jag supersettade med magträningen.

Repcrunches
Massa set, räknade inte här heller.

Twistmaskin
3 set, 40 kg.

Crunches
20 sneda, 20 raka. Bara för att jag hade lite ork kvar.

Inte så spännande att läsa om kanske. Men både mag- och axelträningen känns så jäkla mycket bättre sen jag gick Arnekursen! Skruvpressarna är guld!

Zlin
2005-10-28, 21:12
Tack AFanatic *kissass* Nej tyvärr, jag ska göra högskoleprovet istället :( Hade jättegärna kollat på SM annars.

Men vi tar ju igen det på Luciapokalen istället, eller hur?

vildängel
2005-10-29, 17:49
Men vi tar ju igen det på Luciapokalen istället, eller hur?
Klart vi gör! Längtar redan :)

porja
2005-10-30, 23:09
Klart vi gör! Längtar redan :)


Jag med :D

Zlin
2005-10-30, 23:38
Skall du också dit? Så roligt! Bara finalen eller förbedömningen också?

porja
2005-10-31, 19:45
Skall du också dit? Så roligt! Bara finalen eller förbedömningen också?

På min biljett står Lördag 10 dec. 15.00

det måste vara finalen, betalade nästan 500 för biljetten :D

Förbedömnningen är speciell.....ska se om jag kan gå gratis med denna biljetten,,,,eller vet någon?

Va roligt att ni är där med :) ..., finalen eller förbedömningen ?

vildängel
2005-11-01, 01:06
porja: Vi ska bara på finalen i år. Vi var på förbedömningen förra året och det var kul med lite segt. Kul att du också ska dit :)

Dagens pass blev ett lätt benpass. Jag känner mig inte helt kry så det blev inget brutalt.

Ben

Knäböj
30x10
50x5
60x1 Jättedjupt.
42,5x7
Fullt djup på alla reps.

Benspark
55x10 (PB)
60x6 (PB)
50x8 Trött eller? *rolleyes*

Raka mark
50x10
50x7
50x8
Körde på upphöjning, kändes bra.

Ska vila några dagar nu tror jag för jag har ont i halsen. Är lite rädd att min mamma har smittat mig med sin halsinfektion :(

Zlin
2005-11-01, 01:42
På min biljett står Lördag 10 dec. 15.00

det måste vara finalen, betalade nästan 500 för biljetten :D

Förbedömnningen är speciell.....ska se om jag kan gå gratis med denna biljetten,,,,eller vet någon?

Va roligt att ni är där med :) ..., finalen eller förbedömningen ?

Du får inte se förbedömningen med bara en finalbiljett, tyvärr. Jäkla utsugning. :D

Vi går som sagt på finalen, men lär stryka runt på mässan hela dagen.

vildängel
2005-11-09, 02:07
Tjo! Efter att ha haft ofrivillig vilovecka pga ont i halsen har jag nu kört två pass denna veckan! Igår var det ben, kommer inte ihåg alla set ordentligt, men på ett ungefär så här var det:

Ben

Knäböj
30x10
50x7
60x3 En jättedjup, två ganska djupa.
50x7
50x7
50x7
40x8
Nåt i den stilen, var helt slut och orkade knappt gå.

Benspark
60x7
55x8
50x5
SUCK, kändes jätteklent...

Raka mark
50x10
50x7
50x5 Tappade greppet
40x10
Blä, trött i hela mig...

Och dagens pass:

Rygg och biceps

Chins
2, +4 assisterade
5 Assisterade
5 Assisterade
5 Assisterade
Gött, trodde jag skulle ha tappat nån chin pga viloveckan.

Marklyft
50x10
70x3
60x5
50x10
Var helt totalt slut i korsryggen sen igår :( Gjorde ett försök på 80, men det gick inte riktigt. Tror att jag klarar det om några veckor iaf.

Hantelrodd
10x10
12,5x10
12,5x8
Tadaa, jag har återupptagit hantelrodden! Med vissa förändringar mot sist (tack Arne). Kändes mycket bättre nu än vad det har gjort tidigare när jag har provat detta.

Stångcurl
20x10
20x7
20x6

Koncentrationscurl
8x8
8x8
Inte alls lika bra kontakt som vanlig hantelcurl, så jag övergick till det istället:

Hantelcurl
8x10
Gjorde bara ett set för jag var trött. Orkade inte gå och byta hantel heller(man är väl lat) så jag körde på samma.

Fick träningsvärk i ryggen vid 20-tiden eller nåt, så morgondagen ska bli intressant... :) Nu känner jag även i biceps sen ett par timmar tillbaka. Jag jobbar för övrigt kvällsskift, därav de sena uppdateringarna... Så ni inte tror att jag inte fattar att det är viktigt att sova alltså, för det gör jag :sleep: