handdator

Visa fullständig version : Hur verkar detta?


Lexidos
2005-01-21, 18:18
Hej

Jag har tänkt köra efter följande schema:

Mån: Rygg / Trapz/ Biceps

Tis: Springa samt Underarmar/mage

Ons: Ben

Tors: Springa

Fre: Bröst/ axlar/ triceps

Har kollat runt lite och kommit fram till att jag nog ska köra följande övningar:

Rygg: Latsdrag till bröst, rodd i kabelmaskin, ryggresning på lutande bänk, Shruggs i maskin

Biceps: Sittande Hammercurls, Scottcurls i maskin, hantelcurls

Ben: Har ett bra schema på maskiner (Funkar bra som det är)

Mage: Benlyft, sit-ups på lutande bänk, sidlyft med hantel

Underarmar: Kör jag i en speciell maskin (Funkar kanon)

Bröst: Bänkpress, Hantelpress på snedbänk, kryssdrag

Axlar: Hantelpress i maskin (Har lite problem med högeraxeln så jag kör med lätta vikte i maskin), Kabellyft åt sidan, hantellyft åt sidan

Målet med min träning är nu Beach 2005. Jag hade tänkt köra 3 x 8 och sen eventullet köra 1-2 set extra med lägre vikt.
När jag letat övningar så har jag kollat i en bok så om upplägget visar sig vara en katastrof (vilket inte är omöjligt) så skulle jag vara tacksam för förslag.
Men om det är bra som det är så skulle jag vilja veta i vilken ordning som jag bör köra övningarna.

Tack på förhand!

Johan1986
2005-01-21, 18:55
De enda jag kan tänka på är mage före ben. Vet iofs inte vad du kör för övingar.
Sen så har du skrivit att du springa dagen efter du tränat ben. Själv så kan jag knappt sätta mig på en stol dagen efter jag tränat ben. Men prova o se hur de funkar.

myggan
2005-01-21, 22:48
håller med Johan1986 i båda punkterna :love:

annars ser det bra ut (även om jag personligen tycker det är väl tufft att köra bröst,axlar,triceps på samma dag, men många gör ju det så..)