handdator

Visa fullständig version : Betala fakturor


Zodd
2005-01-21, 15:27
Har en faktura som ska betalas senast idag (förfallodatum) men med internetbank kan jag betala den tidigast på måndag. (Då måste jag ange tisdag som betaldatum (eller vad det hette) som egentligen ska vara samma som förfallodatum, som är idag fredag.) Hur noga är det med dom här datumen egentligen? Gör det nåt att fakturan betalas på måndag istället för idag?

:whipped: *bs* *bs* *slap* *screwy*

Yankeee
2005-01-21, 15:29
Nej. Jag har betalat någon dag försent ett par gånger och det har inte hänt något. Tror inte de bryr sig speciellt mycket.

Bao-Bao
2005-01-21, 15:29
Jag tror inte att nån dag hit eller dit spelar någon större roll, så länge du inte är försenad en vecka så.

Hades
2005-01-21, 15:33
Har en faktura som ska betalas senast idag (förfallodatum) men med internetbank kan jag betala den tidigast på måndag. (Då måste jag ange tisdag som betaldatum (eller vad det hette) som egentligen ska vara samma som förfallodatum, som är idag fredag.) Hur noga är det med dom här datumen egentligen? Gör det nåt att fakturan betalas på måndag istället för idag?

:whipped: *bs* *bs* *slap* *screwy*
Varför kan du inte betala den idag?

Hursomhelst, som de andra säger, spelar det ingen roll.

daja
2005-01-21, 16:13
Innan det "händer nåt" måste dom ha skickat en påminnelse, struntar du i den också kommer ett brev från inkasso. Även där ges du några dagar att betala, sen får du betalningsanmärkning.

blekfet2
2005-01-21, 16:16
Varför kan du inte betala den idag?

Hursomhelst, som de andra säger, spelar det ingen roll.


25:e........lööööööööööööööön
=)

jwzrd
2005-01-21, 16:20
Innan det "händer nåt" måste dom ha skickat en påminnelse, struntar du i den också kommer ett brev från inkasso. Även där ges du några dagar att betala, sen får du betalningsanmärkning.

Nej det tar längre tid än så, du kan "strunta" i inkasso rätt länge. Först efter att du struntat i kronofogden ett par månader får du slutligen en betalningsanmärkning. (Vilket är en SJUKT JÄVLA DÅLIG grej att få).

daja
2005-01-21, 16:21
Nej det tar längre tid än så, du kan "strunta" i inkasso rätt länge. Först efter att du struntat i kronofogden ett par månader får du slutligen en betalningsanmärkning. (Vilket är en SJUKT JÄVLA DÅLIG grej att få).

Haha, ok jag chansade aldrig efter de att inkasso skickat ut.
Men det stämmer nog det du säger.

jwzrd
2005-01-21, 16:24
Nej det bästa man kan göra är att reda upp strulet direkt.