Visa fullständig version : Mitt kostschema. Synpunkter?
08.30: Havregröt på 100g gryn, 2 ägg (stekta i rapsolja), 2 glas mjölk och en grov smörgås.
11.00: 200 g Valio grynost, 100g gainer.
14.00: pastasallad bestående av 100 g pasta, 120 g kycklingfilé, 1/2 parika, en "näve" haricote verts och 2 msk olivolja.
16.30: pastasallad igen. 75 g pasta, 50 g kycklingfilé, 200 g valio grynost samt lite paprika. 1 msk olivolja över detta.
18.30: Gainer innan träning, 25 g protein, 70 g malto
19.30: Samma som ovan.
20.00: 1/2 Multipower nutri meal (16 g protein, 30 g kolhydrater, 5.5 g fett)
20.30: Andra halvan.
21.30: 150 g potatismos & ca 200 g karré.
23.30: 250 g kesella
Målen vid 11.00, 14.30 & 21.30 ändras från dag till dag, dock med ungefär samma näringsinnehåll.
Har tyvärr inget proteinpulver föränn nästa vecka, men då kommer detta impleteras i kostschemat. Lägger upp ett nytt då.
Förutom detta äts Multivitamin, Omega-3, ZMA samt Kreatin.
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36559
08.30: Havregröt på 100g gryn, 2 ägg (stekta i rapsolja), 2 glas mjölk och en grov smörgås. - Lite mer protein
11.00: 200 g Valio grynost, 100g gainer. - varför en gainer ? Snabba kolhydrater till ?
14.00: pastasallad bestående av 100 g pasta, 120 g kycklingfilé, 1/2 parika, en "näve" haricote verts och 2 msk olivolja. Ser bra ut, gärna en frukt till ?
16.30: pastasallad igen. 75 g pasta, 50 g kycklingfilé, 200 g valio grynost samt lite paprika. 1 msk olivolja över detta. Helt ok!
18.30: Gainer innan träning, 25 g protein, 70 g malto
19.30: Samma som ovan.
20.00: 1/2 Multipower nutri meal (16 g protein, 30 g kolhydrater)
20.30: Andra halvan. mycket snabba kolhydrater, länge efter träningen.
21.30: 150 g potatismos & ca 200 g karré. Är det vanlig eller pulvermos ?Dock inte speciellt "bra" Kör tex Rå ris eller fullkorns pasta ?
23.30: 250 g kesella OK
Detta var mina synpunkter.
King Grub
2005-01-21, 10:56
Avsaknaden av frukt och grönt ser jag som en nackdel.
Och gainer på förmiddagen där ser knasigt ut.
Avsaknaden av frukt och grönt ser jag som en nackdel.
Och gainer på förmiddagen där ser knasigt ut.
Frukt och grönt stoppar jag i mig då och då men glömde skriva ut det. skall köra en edit.
Skippar gainern idag, kör på ris & korv stroganoff. Inte det bästa men tog den fettsnålaste. 8% tror jag den låg på.
tack!
King Grub
2005-01-21, 11:10
Mycket bättre än gainer som mellanmål. Allt är bättre än gainer.
Mycket bättre än gainer som mellanmål. Allt är bättre än gainer.
Detta fungerar inte alls i viktuppgångssyfte?
Hur såg schemat ut annars, väger 82 kg med låg BF.
King Grub
2005-01-21, 11:19
Detta fungerar inte alls i viktuppgångssyfte?
Hur såg schemat ut annars, väger 82 kg med låg BF.
Det är klart du går upp i vikt om kalorierna från gainern gör att du hamnar på energiöverskott, men du går upp lika mycket i vikt och antagligen mer av det i form av muskler om du får energin från bra källor i stället från kolhydrater som är snabba som druvsocker, helt befriade från näring, ger massiv blodsocker- och insulinstegring och försämrar insulinkänsligheten. Att äta snabba kolhydrater förutom i samband med träning och timmarna efter är direkt *screwy* och kontraproduktivt.
Det är klart du går upp i vikt om kalorierna från gainern gör att du hamnar på energiöverskott, men du går upp lika mycket i vikt och antagligen mer av det i form av muskler om du får energin från bra källor i stället från kolhydrater som är snabba som druvsocker, helt befriade från näring, ger massiv blodsocker- och insulinstegring och försämrar insulinkänsligheten. Att äta snabba kolhydrater förutom i samband med träning och timmarna efter är direkt *screwy* och kontraproduktivt.
ok. ;) I'm *screwy* .. Tips på någon bra drink man kan köpa för detta ändamål. Orkar inte trycka i mig mat egentligen.
Nån vanligt protein dryck går bra, fördel, kassein. Samt en frukt till.
Nån vanligt protein dryck går bra, fördel, kassein. Samt en frukt till.
Proteinerna oroar jag mig inte över. Var mer kolhydrater jag var ute efter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.