handdator

Visa fullständig version : Inte gå upp igen?


GT_Razor
2005-01-21, 01:17
En sak jag undrar över som jag hoppas nån kan svara på är hur man ska göra för att inte gå upp igen efter avslutad diet? Ska köra igång imorrn med deff. Har för mkt späck nu. Blir inte superseriöst och ska inte dra den så långt tills jag blir hård...målet är att bli av med rätt mkt fett så det ser bättre ut...hårdna till lite. Men vill inte deffa allt för hårt eftersom jag vill bli grövre först. Gör det bara för att jag har överdrivet mkt fett nu. Iaf så kommer jag inte räkna kalorier osv...orkar inte med det...utan kommer köra morgonpromenader och mkt cardio sam tdra ner på kollisarna osv. Då undrar jag hur man ska gå tillväga för att som sagt efter dieten när jag tappat det jag vill...inte gå upp allt igen pga man återgår till sin vanliga kost...eftersom jag ska bygga vidare sen. Jag har nog rätt lätt för att gå upp i vikt...så hur göra?

King Grub
2005-01-21, 07:38
Hålla koll på energiintag/förbrukning och inte ligga på ett alltför stort överskott.

Officer
2005-01-21, 11:36
Alex du måste börja köra cardio på gymet som jag så mycket tjatar på dig om, inte lata dig efter passen me fet gainer i handen :D


Om du "återtar din vanliga kost" efter diet kommer du naturligtvis att gå upp igen, det gäller att försöka vänja sig vid mindre matintag helt enkelt. Du kan inte käka som förut efter avslutad diet, då är det ju ingen mening med dieten, eftersom du inte dietar för att tävla eller så. Du måste vänja magsäcken att få i sig mindre käk helt enkelt.

Pumpa hårt din grove fan! Ses på gymet

GT_Razor
2005-01-21, 20:43
Tack för svaren..rätt logiskt ändå..men trodde det fanns nåt annat sätt eftersom man hört att just t.ex jojo-bantning gör att man går upp snabbt igen sen...alltså de som går ner fort. Men jaha...ok....men jävla skit då...vill ju inte sitta å äta som en motionär sen...vill vräka i mig å bli GROV! Haha...nämen man får hålla lite mer på det sen då...undvika skit-grejjer å käka lite mindre *grr*

Haha Murat din sate! Jag körde ju min första morgonpromenad idag...endast mjukisar å en tröja å en mössa...å så bar det iväg i kylan. Kändes bra. Sen körde jag lite cardio efter passet idag. Å käkar mkt mindre nu redan. Så det e på G. Jo men fan vi ses grover! :love: