handdator

Visa fullständig version : blåmärke??


skillz
2005-01-20, 21:59
under mitt sista tunga set skull crushers så stack det till i triceps..men det försvann lika fort som det kommit...så jag körde klart dem 2 sista repen..sen när jag kände o tittade där det stuckit till så kändes inget och det syntes inget heller...men på kvällen hade jag ett fett blåmärke på min högra triceps..vafan kan ha hänt...kan man ha spräckt ett blodkräl eller något..jag har ingen aning..spelar inte stor roll i och för sig..vill bara veta vad det kan ha varit hehe

timpaw
2005-01-20, 23:35
en muskelbristning må hända?
kan mycket väl vara så att du har övertränat muskeln och muskelfästet tagit stryk..
om så är fallet blir det antagligen en del vilo + rehabveckor :whipped:

Thony
2005-01-21, 10:44
Du har tränat med fett tryck yo, *flex*

mr_ping2
2005-01-21, 11:14
Jag brukar trycka sprutorna i axlarna eller låren... inte triceps

nemd
2005-01-21, 13:05
Jag brukar trycka sprutorna i axlarna eller låren... inte triceps


Haha :bow:

skillz
2005-01-21, 19:12
timpaw: jag tänkte på det först med...men eftersom det inte värker eller nått sånt när jag spänner den så tror jag inte att det är så...kanske bara var nått kärl som brast...

oj spelar det nån roll vart man trycker in sprutorna..jag trycker in dem på närmaste ställe bara..så jag slipper röra armarna o händerna så himla mycket jobbigt juh :D

timpaw
2005-01-21, 23:21
hmm okej, hur ser blåmärket ut då? är det stort och nästan blåsvart eller knappt märkbart?
jag har aldrig vart med om en muskelbristning själv så har ingen erfarenhet av det, men jag känner många som har haft det och sett hur det brukar se ut.

kan ju dra slutsatsen iaf att om muskeln man tränat är blå efter träningen så var man inte blyg med vikterna :D

Bjorne
2005-01-21, 23:55
har blåmärkesliknande saker på båda mina triceps, haft det i flera månader nu. Men så länge det inte känns onaturligt fortsätter jag pumpa :)

Pez
2005-01-22, 00:26
Jag brukar trycka sprutorna i axlarna eller låren... inte triceps

Kul. En liknande post till och varningen kommer intrillandes.
Samma gäller för "nemd".

*rolleyes*

Beast
2005-01-22, 16:25
för att dom skojade??
Damned natzymoderator :)

Thony
2005-01-22, 16:28
kanske var lack för han inte hann dra skämtet först ? :D

skillz
2005-01-22, 18:29
hmm okej, hur ser blåmärket ut då? är det stort och nästan blåsvart eller knappt märkbart?
jag har aldrig vart med om en muskelbristning själv så har ingen erfarenhet av det, men jag känner många som har haft det och sett hur det brukar se ut.

kan ju dra slutsatsen iaf att om muskeln man tränat är blå efter träningen så var man inte blyg med vikterna :D


e ju ganska stort...sitter precis på fästet med armbågen där du vet...men nu gör det knappt ont när jag trycker på det längre men det går inte bort...skumt som fanken hehe

Pez
2005-01-23, 00:25
kanske var lack för han inte hann dra skämtet först ? :D
Kanske går dig förbi att detta är en kategori för träningsrelaterade diskussioner, vi har en annan kategori just för "skämt" osv.
Dåligt skämt + seriös kategori + i övrigt substanslöst inlägg = idioti.

Samma gäller för era (Thony och Beasts) inlägg - totalt irrelevanta.
Tänk nu efter innan ni postar i de seriösa forumkategorierna, att åka på varningar för spam är extremt lätt här.