handdator

Visa fullständig version : Ni kanske ska ringa och kolla hur det är med era nära och kära som börjar komma....


kim
2005-01-20, 18:49
upp i åldern.

Var på väg till tandläkaren idag när jag tittar över gatan så ser jag en gammal gubbe som står mitt i gatan och tittar. Helt plötsligt så trillar gubben baklänges och slår i huvet i marken. Han slår upp ett jack i backhuvudet som han blöder ifrån och det blöder ur båda öronen efter ett tag så vaknar han upp och har inte en aning var han är och vad som har hänt varvid jag och två till försökte prata med honom tills ambulansen kom. Som tur va så sa ambulans personalen att det tydligen inte va så jätte farligt och åkte sedan iväg med gubben till sjukhuset.

Kanske jag som överdriver väldigt mycke men jag ringde ialf till mina farmor och farfar / mormor och morfar och kollade hur det va med dom. För när jag såg gubben så började jag inse att dom kommer inte att finnas för alltid :(

Ett samtal kostar nästan inget.
Ett samtal med frågan om hur nån mår brukar oftast bli väldigt uppskatat.

Mvh: Kim

palme
2005-01-20, 18:58
Har inga *grr*

Jense
2005-01-20, 19:20
umgås med mina nära och kära ofta redan..

Garnax
2005-01-20, 19:34
Pappa ramlar ganska ofta...

Slår sig och får stora blåmärken som varar i månader, tur han inte slagit i huvudet än.

Han är sedan en hjärntumör och en trafikolycka lam i ena benet och ordentligt försvagad i ena armen. Han kan gå men han slänger med det benet istället för att lyfta det.

Sedan han fått en lätt stroke för ett par år sedan så har han sakta blivigt svagare och svagare i sin redan svaga arm. Så nu använder han nästan uteslutande vänstern till allt han gör. Han har satt en rem i byxan som han kan haka tummen i, armen är för tung att släpa på när den bara hänger.

Trots bildbevis på skador och att han träffat läkare så tycker dom inte han ska ha någon permobil. Dom tänker inte skriva ett intyg om att han behöver det. Dom tycker alltså han ska fortsätta ramla för det är vad han gör.

En rullator är inget alternativ då han inte kan använda en sådan.

Tycker det är synd att människor ska behöva snubbla omkring och falla när det finns hjälpmedel att använda.

kim
2005-01-20, 19:50
Garnax: Han verkar ha gått igenom en hel del :( och sen inte få nån hjälp *grr*

s_himself
2005-01-20, 20:07
Ja, firade jul med min mormor och morfar. Jag åkte hem på Juldagen (jag sa inte hejdå riktigt ordentligt av någon anledning, allt va frid och fröjd dagen efter nyår när jag ringde min mormor för att grattulera på födelsedagen. Dagen efter (söndag) Så åkte morfar in på sjukan pga att han hade ont kring hjärtat. På Tisdagen Var han död, och jag hann inte prata med honom nånting efter juldagen :(

Han låg inte på sjukhuset här i stan så jag kunde inte hällsa på honom, jag ringde till sjukan, men fick inte prata med honom då dom höll på med massa slangar och gud allt va det var. Tidigt på Tisdagen hade han tydligen blivit så pass frisk att han fick komma till västerviks sjukhus, men precis när han kom hit så föll han ihop.. Så jag fick iaf åka dit och ta farväl, och imorron är det begravning. Det känns surt då jag faktikst vet att han uppskatta mig väldigt mkt, och vart alltid jätteglad när jag kom och hällsa på.

Så ja.... jag håller mig dig Kim. Man bör nog passa på medans dom lever, det är som sagt försent rätt vad det är.

Supercharger
2005-01-20, 20:46
Morfar har jag aldrig träffat. Mormor dog för ett par år sedan. Farmor och farfar har jag träffat 2ggr varav den ena gången komme rjag inte ihåg för att jag var så liten.

Men du har rätt Kim..

Är lite extra bölig nu efter jag kollade på Extreme Makeover Homeedition...

Bjorne
2005-01-25, 02:46
Min mormor gick bort för ett tag sedan, har lite ångest för att jag inte spendera mer tid där när hon väl blev sjuk, får ännu mer ångest när jag tänker för mig själv att hon ändå inte skulle mått bättre av det...