handdator

Visa fullständig version : Bröst tränig, hjälp! :(


identity
2005-01-20, 17:58
Hej å hopp och direkt till problemet!
Allt på kroppen blir starkare och starkare, men bröst ligger typ stilla!
När jag kör hantelpress (rak bänk) känns det i princip bara i triceps, samma gäller bänkpress! Jag vet att fria vikter är bättre än maskiner för muskeltillväxt men när jag kör bröstmaskin så känns det i bröst. Bör jag sluta träna framsida axlar tills jag fått upp styrkan i bröst? Hur ska jag träna bröst för att få fram styrkan? tacksam för svar!

Herkulez
2005-01-20, 18:06
hur håller du armbågarna när du kör pressar? innåt eller utåt, förut höll jag dom mer mot kroppen vilket resulterade i 0 tillväxt, en flyttade jag ut armbågarna och pattarna började växa på engång.

Jorgen
2005-01-20, 18:15
Exakt, armbågarna under stången så att säga. Tänk bröst, känn efter så att du verkligen pressar med bröstet, ingen studs i botten, håll emot på väg ner. Och sänk vikterna.

//Jörgen

stahlberg
2005-01-20, 18:30
Är det massa eller styrka du är ute efter?

Om det är styrka ska jag låna lite av RobbeliRobban i en annan tråd, fastän jag formulerar mig annorlunda. Är du säker på att din bröststyrka inte ökar (bara för att det inte känns så)? Hur har du mätt detta?

victor_n
2005-01-20, 18:32
Exakt, armbågarna under stången så att säga. Tänk bröst, känn efter så att du verkligen pressar med bröstet, ingen studs i botten, håll emot på väg ner. Och sänk vikterna.

//Jörgen


bra sagt! inte för å sno tråden men mina bröjar äntligen växa så tom jag märker det :)

jakke
2005-01-20, 18:42
Mina tuttat har blivit större och starkare när jag flyttade ut händerna på stången

spacedog
2005-01-20, 19:16
...och pattarna började växa på engång.

Jo, det ser vi ju på din avatar, men är du säker på att det var bänkpressen som ledde till den utvecklingen? :D