TrasMannen
2005-01-20, 11:07
Jag har börjat bulka, och försöker äta hela tiden egentligen. Skulle vilja veta vad ni tycker om detta upplägg.
Stats:
ålder: 23
Längt: 175
vikt: ca 70kg
Har styrketränat totalt ca 4 år under en 6 års period. Och har egentligen bara käkat bra en gång i mitt liv (om man ser till bra viktökning av träning) och det var för 5 år sedan :(
Jag har nu tendensen att äta bra (men för lite) när jag tränar och säg att jag blir sjuk eller tränar inte av någon annan anledning så käkar jag dåligt och mycket (och går upp i vikt då). Men detta skall förståss ändras.
Min tanke är att fixa 80kg gränsen först och se hur det ser ut.
Så här har jag käkat hittils
Träningsdag:
0800: ca 150 gram bröd med ost skinka och grönsaker. En kopp kaffe med 1 sockerbit
1000: Fairing protein bar och creatine
1200: husmanskost, försöker hålla mig till ris som kolhydratkälla, äter så mycket jag orkar, utan att bli äckligt proppmätt. Försöker hålla mig till fisk och kyckling. Jag vet inte riktigt hur mycket jag äter då jag inte lagar maten själv. Men jag vill gärna ha tips hur mycket jag skall äta på lunchen.
1500:Två wasa frukostknäckemackor med en burk makrillfile, sardiner eller tonfisk med ca 2 matskedar olivolja på.
1800:Fruktosdrink med ca 40 gram fruktos (fairing slow carbs)
1830: 1.5 h träningspass
2000: efterträningsdrink med 1.5 skopa vassle och 1.2 dl malto och kreatin
2045: drink med 1.5 skopa vassle och 30 gram fruktos och 0.6 dl malto
2130: 100 gram vitt bröd, en burk tonfisk.
Icke träningsdag:
0800: ca 150 gram bröd med ost skinka och grönsaker. En kopp kaffe med 1 sockerbit
1200: husmanskost, samma som träningsdagar
1500:Två wasa frukostknäckemackor med en burk makrillfile, sardiner eller tonfisk med ca 2 matskedar olivolja på.
1830: 100 gram fullkornspasta med ca 150 gram laxfile/kyckling/tonfisk och någon lättare sås till
2000: fairingbar
Nu är det så att jag skall byta ut frukosten mot 1dl vassle, 1.5dl pulvriserat (mixat) havre istället tänkte jag.
Stats:
ålder: 23
Längt: 175
vikt: ca 70kg
Har styrketränat totalt ca 4 år under en 6 års period. Och har egentligen bara käkat bra en gång i mitt liv (om man ser till bra viktökning av träning) och det var för 5 år sedan :(
Jag har nu tendensen att äta bra (men för lite) när jag tränar och säg att jag blir sjuk eller tränar inte av någon annan anledning så käkar jag dåligt och mycket (och går upp i vikt då). Men detta skall förståss ändras.
Min tanke är att fixa 80kg gränsen först och se hur det ser ut.
Så här har jag käkat hittils
Träningsdag:
1200: husmanskost, försöker hålla mig till ris som kolhydratkälla, äter så mycket jag orkar, utan att bli äckligt proppmätt. Försöker hålla mig till fisk och kyckling. Jag vet inte riktigt hur mycket jag äter då jag inte lagar maten själv. Men jag vill gärna ha tips hur mycket jag skall äta på lunchen.
1800:Fruktosdrink med ca 40 gram fruktos (fairing slow carbs)
1830: 1.5 h träningspass
2000: efterträningsdrink med 1.5 skopa vassle och 1.2 dl malto och kreatin
2045: drink med 1.5 skopa vassle och 30 gram fruktos och 0.6 dl malto
2130: 100 gram vitt bröd, en burk tonfisk.
Icke träningsdag:
1200: husmanskost, samma som träningsdagar
1830: 100 gram fullkornspasta med ca 150 gram laxfile/kyckling/tonfisk och någon lättare sås till
2000: fairingbar
Nu är det så att jag skall byta ut frukosten mot 1dl vassle, 1.5dl pulvriserat (mixat) havre istället tänkte jag.