handdator

Visa fullständig version : Dagens mat intag, ok?


Don Martin
2005-01-19, 21:43
Hallå!
Tänkte höra vad ni tycker om mitt mat intag idag.
Jag är 180 lång, väger 73 kg med andra ord ganska klen. :em: Har 0% underhudsfett. Har tränat i ganska många år men dock bara styrketräning i 4-5 månader, ca 3-4 gånger i veckan.
Har inte vägt upp maten så det kanske är svårt att säga vad ni tycker men men..

Frukost: Gröt, 1st mörk brödskiva med smör.

Lunch: Ris och chilicorncarne

Kvällsmat:Pasta och schnitzel

Några timmar för sängdags: Halv brödkaka med 2st stekta ägg och 3 skivor falukorv.

Före jag sluter mina ögon: 1 Mega mass drink.

Mellan måltiderna har jag käkat några mörka brödskivor med jordnötssmör.

Well....vad tycker ni,ska jag trycka i mig mer mat? :eating:

Trance
2005-01-19, 22:03
Mer mat är svårt att säga, beror ju på hur stora portioner du äter nu. Vanligt är ju annars att ha en mellanmål mellan frukost och lunch, men ibland så är det inte lönt om det inte går direkt lång tid emellan.

Däremot om "mega mass drink" är en traditionell gainer så skall du endast ta den efter träning, ej vid sänggående.

Don Martin
2005-01-19, 22:16
Jag tar den efter träning oxå,men jag har för mig att någon här på forumet tyckte man skulle dricka på kvällen oxå....

swarre
2005-01-19, 22:46
Jag tar den efter träning oxå,men jag har för mig att någon här på forumet tyckte man skulle dricka på kvällen oxå....

Sägs en hel del här på forumet... Källkritik min vän, källkritik :)

HarD
2005-01-19, 22:50
Innehöll inte Mega Mass massa kollagen protein också, vars proteinkvalitet är :booty: .

Don Martin
2005-01-19, 22:50
okej,men vem har rätt på detta forum. Alla är säkra på sin sak och alla har olika åsikter om vad som är bra

HarD
2005-01-19, 22:53
Moderatorer har oftast rätt. Sedan lär du dig med tiden vilka som är pålitliga och hur de lägger fram det dom säger.

Don Martin
2005-01-19, 22:55
Då kanske jag inte kan lita på dig när du säger att moderatorer har rätt eftersom du inte är en? =)

swarre
2005-01-19, 22:58
okej,men vem har rätt på detta forum. Alla är säkra på sin sak och alla har olika åsikter om vad som är bra

Du lär dig, vissa personer har "alltid" rätt, och kan argumentera för sin sak.

Andra kommer med väldigt lösa argument och grunder till vad dom säger. Ett bra sätt att lista ut vilka påståenden du ska tro på ch vilka du inte ska tro på är att skaffa dig kunskap från andra källor. Grundläggande och mer djupgående kunskap, det underlättar alltid :)

Don Martin
2005-01-19, 23:02
ok. Jag har nog läst forumet i snart ett år....men men någon åsikt om jag äter för lite?

HarD
2005-01-19, 23:09
Går du upp i vikt så äter du väl tillräckligt? Annars är det väl bara att äta mer.

Om man ska kunna svara på om du äter för lite bör du skriva upp mängd på dina portioner. Men rent spontant ser det ut som om du inte äter tillräckligt ofta för att komma upp i antalet kalorier för att öka.

Don Martin
2005-01-19, 23:13
Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt, när och vad tycker du jag ska äta mer?

Trance
2005-01-19, 23:16
....

Du äter mer mat, du vet större portioner?

Don Martin
2005-01-19, 23:20
*suck* förlåt att jag la en tråd,hjälp mig att ta bort den så ska jag inte skriva något mer.....

HarD
2005-01-19, 23:30
hahaha. :P

På frukosten kan du ladda på med lite mer mat. Där skulle mer protein inte vara dumt. Kött, ägg, mjölk eller någon vassledrink. Jag tycker man blir så mätt av gröt, det är lättare att klämma ner müsli om man är ute efter att äta mer.

3 dl Müsli, 5 dl Yoghurt, 2 ägg, 1 stort glas mjölk?

Sedan tycker jag du ska klämma in ett mål mellan lunchen och middagen. Hur lång tid är det mellan de målen? Annars kan du där äta t.ex. nötter, kesella, bananer osv.

Om du har ambition kan du gå in på ww.uppladdningen.se och räkna ut vad du behöver i kilokalorier och sedan anpassa hur mycket mat du ska äta för att gå upp.

Don Martin
2005-01-19, 23:35
Tack för det svaret ! =)
Jag ska försöka öka,tar ju ett tag för att vänja magen bara.