handdator

Visa fullständig version : ett okej mål?


hassezilla
2005-01-19, 21:23
Är detta ett okej mål 2,5 timmar efter träning(gym)? 80 gram polarkraft extrem + 125 gram makrillfile i tomatsås. blir cirka 280 kcal. Vissa säger ju att man ska inte ska äta fett efter träningen och lägga fettintaget tidigare under dagen, makrillen är ju ganske fet...typ. Ska jag byta ut makrillen mot kolhydrater istället?

Jay-Z
2005-01-19, 21:35
Är detta ett okej mål 2,5 timmar efter träning(gym)? 80 gram polarkraft extrem + 125 gram makrillfile i tomatsås. blir cirka 280 kcal. Vissa säger ju att man ska inte ska äta fett efter träningen och lägga fettintaget tidigare under dagen, makrillen är ju ganske fet...typ. Ska jag byta ut makrillen mot kolhydrater istället?

Tycker det ser bra ut. Fiskfett är ju alltid bra att få i sig. Hellre lite mer fett än kolhydrater är min devis. 1 gram fett per kilo kroppsvikt och dag är ju en standardrekommendation, som jag har förstått det.

hassezilla
2005-01-19, 21:36
Tycker det ser bra ut. Fiskfett är ju alltid bra att få i sig. Hellre lite mer fett än kolhydrater är min devis. 1 gram fett per kilo kroppsvikt och dag är ju en standardrekommendation, som jag har förstått det.

Okej jag kör på den!

King Grub
2005-01-19, 21:37
Vissa säger ju att man ska inte ska äta fett efter träningen

Direkt efter träningen! Övertolka inte allting.

hassezilla
2005-01-20, 00:24
Direkt efter träningen! Övertolka inte allting.
VISSA har sagt det. Inte nödvändigtvis du.

King Grub
2005-01-20, 06:36
Vilka då vissa? Så om man tränade på morgonen skulle man ha en fettfri dag framför sig, eller? ;)

hassezilla
2005-01-20, 10:40
Vilka då vissa? Så om man tränade på morgonen skulle man ha en fettfri dag framför sig, eller? ;)

Folk jag känner, och folk som du troligtvis inte känner. Jag utgick från mig själv att jag tränar och inom en 5 timmars period efter träningen går och lägger mig. Vet inte hur länge man ska mata i sig kolhydrater efter ett pass och enligt somliga undvika fett. av den anledningen så undrade jag om det var en smartare strategi att äta kolhydrater istället för fett 2,5 h efter ett gympass. Jaaaa! Om jag åker på gymmet nu så kan jag skippa fettet resten av dagen och käka några tusen kalorier kolhydrat istället. Att jag inte tänkte på det tidigare, nu slipper jag ju äta fett. *yourock*

King Grub
2005-01-20, 13:16
Utan fett kan du inte tillgodogöra dig de fettlösliga vitaminerna och antioxidanterna i maten.