handdator

Visa fullständig version : Handla aldrig här (obs menar ej kolo...)


Sparrisen
2005-01-19, 18:50
Jag har förr handlat på spelbutiken.se, och fått mina varor.

Den 16 December beställde jag ett spel som var tänkt att bli en julklapp till min lillebror. Jag fick direkt ett autosvar med mailen där det stod att varan skulle skickas inom 2-3 arbetsdagar, och att de skulle skicka ett nytt, mer detaljerat, mail så fort varan skickats.

Då jag den 21 fortfarande inte hört av dem skickade jag ett mail och bad att avbeställa. Jag fick då ett autosvar i mailen att de hade mottagit mitt mail och att de skulle besvara det inom 2 arbetsdagar. Jag hörde aldrig av dem.

Idag fick jag kravbrevet om att betala 199kr för obetald/icke uthämtad vara. Något postförskottpapper har jag aldrig fått, dock skickades kravbrevet punktligt och fint.

Aldrig att jag tänker batala!!!!!!!!!

*grr27* *grr27* *grr27*

Yankeee
2005-01-19, 18:54
Arn?

Pez
2005-01-19, 18:56
Jag har förr handlat på spelbutiken.se, och fått mina varor.

Den 16 December beställde jag ett spel som var tänkt att bli en julklapp till min lillebror. Jag fick direkt ett autosvar med mailen där det stod att varan skulle skickas inom 2-3 arbetsdagar, och att de skulle skicka ett nytt, mer detaljerat, mail så fort varan skickats.

Då jag den 21 fortfarande inte hört av dem skickade jag ett mail och bad att avbeställa. Jag fick då ett autosvar i mailen att de hade mottagit mitt mail och att de skulle besvara det inom 2 arbetsdagar. Jag hörde aldrig av dem.

Idag fick jag kravbrevet om att betala 199kr för obetald/icke uthämtad vara. Något postförskottpapper har jag aldrig fått, dock skickades kravbrevet punktligt och fint.


Aldrig att jag tänker batala!!!!!!!!!

*grr27* *grr27* *grr27*
Ta en kopia på kravbrevet och skicka tillbaka den till företaget med upplysningen att du bestrider kravet.

EDIT: och anmäld fallet till ARN som Yankeee skrev... såklart.

Sparrisen
2005-01-19, 18:57
Först ska jag ringa och skälla ut dem... *grr27* *flex*

s_himself
2005-01-19, 18:59
skriv sedan brev till Sverker!

Sparrisen
2005-01-19, 19:00
skriv sedan brev till Sverker!

Varför?

rossi
2005-01-19, 19:45
Är väl postens fel att du inte fått någon avi eller liknande?

Löjtnant Blank
2005-01-19, 19:48
Varför?
För att han är gangsta och har typ all respekt. Har du aldrig sett Plus?

Grisen
2005-01-19, 19:51
För att han är gangsta och har typ all respekt. Har du aldrig sett Plus?

Swedeforce tror ni menar Sverker på kolozzeum..

Saga
2005-01-19, 19:55
Inte till Sverker (http://http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=132) , till Sverker http://student.educ.umu.se/~udmh97-66/Bilder/sverker.jpg

Dipshit
2005-01-19, 19:56
Swedeforce tror ni menar Sverker på kolozzeum..
haha.. det är klart.. han prioriteras väl? *screwy* ;)

Patriarch K
2005-01-19, 20:21
Är väl postens fel att du inte fått någon avi eller liknande?

Kan mycket väl vara så. Jag har själv sommarjobbat där i ett antal år och delat ut olika aviseringar. Saken är den att de är ganska små och kan lätt flyga iväg eller hamna någon annanstans och sen var den borta för evigt. Fast det händer nog inte så ofta, i alla fall inte för permanent anställda.

Trance
2005-01-19, 20:29
Kan mycket väl vara så. Jag har själv sommarjobbat där i ett antal år och delat ut olika aviseringar. Saken är den att de är ganska små och kan lätt flyga iväg eller hamna någon annanstans och sen var den borta för evigt. Fast det händer nog inte så ofta, i alla fall inte för permanent anställda.


Japp, de är små och kan lätt hamna i någon tidning eller bland reklamblad som folk slänger direkt. Eller så försvinner de bara i hanteringen någonstans.

Garnax
2005-01-19, 21:19
I framtiden kan jag rekomendera webhallen.com till dig.

Alltid snabba leveranser och betalar du med visa t.ex kommer spelet direkt ner i brevlådan.

har beställt jag vet inte hur mycket där, som har aldrig missat och när jag avbeställt har jag skickat en mail och fått svar nästa dag senast.

swarre
2005-01-19, 21:23
Kan mycket väl vara så. Jag har själv sommarjobbat där i ett antal år och delat ut olika aviseringar. Saken är den att de är ganska små och kan lätt flyga iväg eller hamna någon annanstans och sen var den borta för evigt. Fast det händer nog inte så ofta, i alla fall inte för permanent anställda.


Sjävklart är det inte omöjligt, men jag tvivlar starkt på att det är fallet. En avi försvinner inte utan att det uppmärksammas. Det som kan ha hänt är som någon redan påpekat att den hamnat i något reklamblad eller dyligt och att du själv slängt den.

Men eftersom du har avbeställt varan så ska du självklart inte behöva betala för den. Skicka gärna med en utskrift av det mailet när du skriver till dom, plus självklart ett brev där du bestrider avtalet, men det har du redan fått förklarat för dig :)

Solmyr
2005-01-19, 21:39
I framtiden kan jag rekomendera webhallen.com till dig.

Alltid snabba leveranser och betalar du med visa t.ex kommer spelet direkt ner i brevlådan.

har beställt jag vet inte hur mycket där, som har aldrig missat och när jag avbeställt har jag skickat en mail och fått svar nästa dag senast.

Jag har också handlat oss webhallen ett antal tillfällen och alltid varit nöjd, men efter den senaste beställningen har jag börjat fundera lite vad de håller på med.

Beställde bla en WoW-guide, den exklusiva versionen. När paketet kom hade jag fått den vanliga, en billigare variant. Ringde dit och blev tillsagd att skicka tillbaka den vilket jag gjorde. 5 dagar senare kommer en nytt paket. Jag skyndande självklart in och öppnade paketet. Men någon WoW-guide hade jag inte fått, utan denna gång hade de lyckats skicka iväg en grand theft auto-guide. Jag ringde dit igen och klargjorde hur det låg till och det enda de kunde göra vad att be om ursäkt. Jag fick instruktioner att ännu en gång skicka tillbaka boken, vilket jag nu också gjort. Inväntar paketet som bör komma på fredag. Denna gång kan de inte ha lyckats göra fel..

Sparrisen
2005-01-19, 21:55
Saken är ju den att de aldrig hörde av sig, gav aldrig en antydan till att de sklickat varan, tagit emot mitt mail etc. Jag trodde ärligt talat att de stängt butiken.

pinata
2005-01-19, 23:27
Jag har beställt av spelbutiken.se 3 gånger, och varje gång har det blivit något fel, nu senast fick jag fel spel. Har alltid sagt att jag aldrig ska beställa där ifrån igen, men någon gång måste dom ju göra rätt! :D

JAM
2005-01-20, 00:41
I framtiden kan jag rekomendera webhallen.com till dig.
Jag har köpt min K700i samt en CD-brännare där. Handlade dock i butiken och inte över nätet. Det brukar dock vara en sjukligt lång kö i deras butik på dagarna! Helt vansinnigt, man kan få vänta en halvtimme. Man sitter där med nummerlappen i handen i en kvart och funderar på om man ska gå, men kommer snart fram till att om man går så var den första kvarten bortkastad...

Men men, inget mer gnäll nu. De är billiga, säljer bra saker och verkar ha bra webhandel.