handdator

Visa fullständig version : Mellanmål - bra eller anus?


johnnytex
2005-01-19, 16:14
Ibland är det långa skoldagar och man får fylla på med näring som man tar med hemmifrån.

How about this? :

30g Ultraway (22g protein/vassle)
1st äpple
2st clementiner
3dl lättmjölk
1 näve hasselnötter

Middagen i skolan ätes 11 sedan tar jag ovanståennde mellanmål vid 2. Sedan lunch hemma vid 17. Bra upplägg? Lagom mellanmål för 73kg människa?

Jag känner att proteinet, vasslet, kanske är i det snabbate laget för ett mellanmål? Men jag får ju i mig lite långsammare från mjölken. Fettet räcker med nötter men kanske lite lågt i kolhydrater? Synpunker på upplägget?

mystic[-_-]
2005-01-19, 16:23
Ser inga fel på det. Jag skulle dock ta någon form av "ätbart" protein. Som keso/kesella eller liknande för att annars får jag ingen känsla av att vara mätt.

Tiderna du valt ser bra ut. Angående mängden du bör äta kan jag inte utala mig om :)

Mina mellanmål brukar var 1 burk kesella, 2 frukter, lite nötter. Jag väger runt 80-81.

EDIT: Ibland blir det en lättostkaka till mellis :eating:

johnnytex
2005-01-19, 16:28
']Ser inga fel på det. Jag skulle dock ta någon form av "ätbart" protein. Som keso/kesella eller liknande för att annars får jag ingen känsla av att vara mätt.

Tiderna du valt ser bra ut. Angående mängden du bör äta kan jag inte utala mig om :)

Mina mellanmål brukar var 1 burk kesella, 2 frukter, lite nötter. Jag väger runt 80-81.

EDIT: Ibland blir det en lättostkaka till mellis :eating:

Jo ngt "ätbart" protein hade ju varit bättre kanske, det är mest pga av tiden (har tio min på mig innan nästan lektion börjar), därför tycker jag det är så smidigt att svepa en prottedrink.

Jag kände som du säger ingen direkt mättnadskänsla av drickan. Jag går ju absolut inte på någon deff eller så, så kanske borde jag ta in nån extra frukt, som kanske kan få följa med in på lektionen... ;)

HenrY
2005-01-19, 17:02
']Ser inga fel på det. Jag skulle dock ta någon form av "ätbart" protein. Som keso/kesella eller liknande för att annars får jag ingen känsla av att vara mätt.

Tiderna du valt ser bra ut. Angående mängden du bör äta kan jag inte utala mig om :)

Mina mellanmål brukar var 1 burk kesella, 2 frukter, lite nötter. Jag väger runt 80-81.

EDIT: Ibland blir det en lättostkaka till mellis :eating:

Ännu bättre vore om han äter lunchen före middagen!
Funkar skit bra för mig iaf!

mystic[-_-]
2005-01-19, 17:05
Ännu bättre vore om han äter lunchen före middagen!
Funkar skit bra för mig iaf!

*grr27*









:D Hade inte upptäckt det ;P